Sunday, February 14, 2010

Kunjungan Insan Tersayang... Mencari Lauk Segar !

Salam ceria buat semua. Wah.. lama sungguh rasanya tidak bercerita membebel di sini. Terima kasih buat Sueanne, Cikwan dan Te yang sudi menjengok bertanya khabar walaupun rumah aku ni senyap sunyi tanpa cerita. Ada juga orang yang ingat kat aku.. .. terharu sungguh !


Aku ada. Menjalani rutin seharian seperti biasa. Hanya masa untuk tenet di limitkan. Di ofis sudah ada access semula untuk menggunakan IE tapi aku memilih untuk tidak menggunakan untuk blogging sebab IT Dept sudah memberikan ID dan Password untuk sesiapa yang ada access berbanding dengan dulu yang menggunakan public ID. Maka... kawan-kawan, faham-faham jelah.. Pasti ada sebab-musabab mereka buat semua tu. Di rumah hanya guna bila sempat.. itu pun untuk FV @ kebun sahaja.. tunggulah bila PC ku ok semula.. (belom hantar repair pon..)


Berbalik pada citer asal.. sori ye..aku sememangnya 'long winded'... hehehe... kalau nak baca-lah..kalau tak, tengok gambar jelah..
Kunjungan dari insan tersayang ni pada malam minggu lalu. Siapa ?... Emak tersayang lah.. Suka betul aku. Nasib baik adik aku SA buka mulut untuk ke rumah sebab terbaca blog aku pasal adiq sakit mata dulu... kalau tak memang tak tahu lah bila nak sampai...


Kesian jugak kat Adiq aku tu.. bujang tapi macam orang dah kahwin ...banyak nau commitmentnya..

SA hantar Emak, Azura(adik aku) dan 3 anak dia jam 1230 pagi. Bila emak dah datang tu ..aku mesti tanya samada dia nak ke Sungai Buloh untuk mencari pokok bunga atau ke Kuala Selangor untuk membeli lauk-pauk fresh. Ajakan untuk ke Sungai Buloh di tolak sebab rumah dah macam taman dah... sampaikan SA pun bising nak parking kena hati-hati..hehe.


Akhirnya kami ke Kuala Selangor untuk beli lauk-pauk. Penuh satu keta dengan orang dan lauk-pauk.



Pilih-pilih..


anak-anak tengok view...


..ibu, ni bapak sotong ke ?...wuishh memang besarrr..



tunggu giliran..kira..





ketam segar.. beli di Pasar.


..gulai lemak cili kering ketam tanpa nenas..

masak pada hari Selasa






Mak cari bantal kekabu... beli 4biji.. sebiji @ RM17...
makk ooi ingatkan sepuloh hengget jer.. ! Nampak sangat tak pernah beli..
bantal kat umah sumer mak bagi..hehe..

SA ambil emak, Azura dan anak2 jam 11malam pada hari Ahad. Anak lah yang paling gembira bila dapat bermain dengan sepupu siang dan malam.





Till Now.




5 comments:

wanita mutalib said...

bestnyer....lauk fresh!!!!

Chenta said...

Salam Rina..

Wahh.. sekian lama tak bersiaran, tetiba muncul dgn cerita and menu yang fresh. Sedap woooo ketam masak lemak cili kering tanpa nenas. hehe

Ermm... Sungai Buloh, kalau tak beli bunga barang sepasu dua memang tak sah !

Anonymous said...

patutlah ko jarang update

segar2 makanan kat sungai buloh ek
nak pindah sana ler
haha

sueanne said...

sejak kRina dah lame tak update ni, sue pun dah terjebak gak..hehehe..

rajin kRIna beli lauk pauk kt situ ehh..fresh2x lak tue..

sebiji 17 hengget?..mahalnyeee...sue pn tak pernah beli..tp klu beli yg jenis kapas tue pun dlm harga camtue rasenya..rasenyala..heeehehe..

sueanne said...

SA marah klu sue ckp die "anak mak"..hehehe..

Linky's Magical


ShoutMix chat widget