Tuesday, April 21, 2009

~~ Gelap Gelita ~~

Tengah sedap-sedap tido je malam tadi, tetiba rasa panas je... Tengok surrounding gelap gelita je, rupa-rupanye black-out. Jam dalam kul 2.05am. Aku jengok kat tingkap… sumer gelap gelita even lamp post pun tak menyala. Aku g cari torchlight yang memang ada spare kat bilik. Nasib baik jumpa..

Gelap giler...Saspens gak, aku terus amik hphone kat side table terus dial TNB @ 15454 nak report tapi yang jawab call aku tu kata mereka dah tau dan aku orang yang ketiga call.

Dekat kul 3 pagi, Adiq dah start tak selesa, aku tepuk2 n dia terus dia terjaga... dia kata nak air...memang tengah panas.. Aku turun, dia pun nak ikut gak.. sambil dia minum aku cari lilin dan pasang. Terang sket.. Tiba kat atas je adiq minta susu lak... Turun lagi... Lepas minum susu je aku suakan kat dia kipas bateri yang aku beli RM1.50 je kat kedai borong kat ofis aku. Oklah untuk masa2 kecemasan. Nasib baik gak Adiq terlelap balik. Tup-tup-tup hujan turun....Alhamdulillah..sejuk sikit...

Aku dok pejam-celik2 tak leh tido... Kul 345am aku call TNB lagi…Jawapan dari voice mailnye “anda adalah orang ke 15 menunggu “ so aku terus hang-up the phone. Kul 455am aku call lagi.. Jawapan kali nie… “Kami sedang cuba secepat yang mungkin”, Tak leh nak cakap aper, kerja tengah gelap mungkin susah juga bagi diaorang nie…tambahan pulak masa tengah hujan lebat lak tu..

Akhirnye aku terlelap gak sekejap… dalam kul 6.00am. Bila terjaga, aku mandi dan siap dulu pastu baru kejut Along tapi lambat sikit, biar dia mandi dalam terang. Lambat pulak aku hantar Along g sekolah agama tadi, aku pesan kat Angah, “ Angah g mandi dulu tau, Ibu nak antar Along g sekolah agama,.. kejap je…”. Dia ok je pasal dapat main torchlight tu…Dalam terpaksa aku, pasal Adiq tengah tido lagi. Kuncikan diaorang... Nasib baik sekolah agama tu dlm dua lorong rumah aku je... memang dekat lah.. Tak sampai 5 minit aku dah sampai kat umah balik..

Aku antar Angah ngan Adiq kat Nursery dalam kul 8.00am. Nasib baik kindergarten Angah start kul 8.30. Banyak masa lagi. Aku g keje pakai jeans ngan tee-shet je. Nasib baik baju sekolah Along aku iron malam minggu ari tu. Masa aku kuar umah tadi, electricity takdak lagi. Nie kat ofis kejap2 aku menguap, ngantuk sangat... Tak sesabar nak citer kat hubby nanti...

Janganlah malam gelap lagi.. memang saspens..

Till now.


No comments:

Linky's Magical


ShoutMix chat widget