Monday, April 6, 2009

~~ Pasar Borong Selayang & Tesco Extra ~~

Malam minggu ari tu, aku plan nak gi Tesco tapi bila dah mengadap AF jadi maleh lak..
Pagi semalam aku cakap kat hubby biar aku yang antar Along gi Abacus class lepas tu aku terus g Tesco Extra. Memandangkan berdekatan aku decide beli lauk dulu kat Pasar Borong Selayang tu..

Tesco ni aku memang nak gak gi sebab bila teringat kan yang bulan ni bulan price cut… Susu untuk adik memang turun dalam RM3.. Ari tu masa kat Semenyih cuma ada 1 pek je… tu yang nak gak beli nie… Lebih2 lagi dapat free item i.e. few types of fridge magnet c/w the susu.


Sesampai je kat PBS tu.. aku parking jauh gak. Banyak betul keta.. mungkin awal lagi kot…Bila beli kat sini memang puas hati… walaupun agak jauh tapi memang berbaloi… plus-minus; petrol takkan rugi.

Aku beli stock untuk 3 minggu lagi… memandangkan ada Ayam dan Ikan Tenggiri lagi kat fridge tu…
Ikan Cermin 1 kilo > RM 5.50
Ikan Sardin 1 kilo > RM5.00
Ikan Selar Kuning 1 kilo > RM3.50
Ikan Merah 1 kilo > RM7.00
Ikan Kembung 1 kilo > RM6.00
Baby Squid 2 kilo > RM7.00

Kali ni beli ikan kecik2 je… pasal berat nak bawak… Selalu gi ngan hubby on Saturday ; dia tolong tolakkan trolley… kidz antar nursery.

Dalam 8.50 aku gerak ke Tesco… Pusing punya pusing…dalam 10.30am aku balik.. Frust sikit sebab susu adik tu takde stok @ tak replenish lagi… yealah awal lagi.. Aku amik untuk 3 years and above memandangkan lagi 2 bulan je lagi adik nak tiga tahun…tapi free item tu takde…. Item yang not in the list aku gi beli…

Sampai je kat rumah… hubby tengah kemas rumah n get ready to do moping..sian dia.. Since dia tak nak amik maid lagi sejak maid aku lari dulu.. dia agree to help me to do housekeeping on weekend….

Aku pun start lah membentangkan setebal-tebalnya newpaper untuk alas kat lantai…. Banyak sangat so tak larat nak diri kat sink… Habis menyiang almost 1230noon. Sambil menyiang aku masak ..itu pun ala kadar je… nak cepat…

Aku masak Sup Ikan Merah n Baby Squid goreng untuk bebudak..
Ikan Kembung Gulai Ttempoyak untuk hubby --- memang fevret dia…satu periuk pun nasi leh habis kalu lauk ni…
Untuk aku …memandangkan aku memang takleh masuk gulai tempoyak nie… even tho dah married for almost 9years… makan lauk semalam je.. ada balance..Sambal Tumis Ikan Cencaru. Tak ada vege pun… Itu pun aku makan masa dinner… lunch aku skip… nak keep fit… konon..


Memang kepenatan…..sakit pinggang pasal duduk lama sangat… pastu kepala pun sakit… Tapi takpe yang penting sumer beres… Takyah pening kepala nak masak apa ?? Lauk apa ??

Till now..

1 comment:

suez said...

gile byk beli ikan?! mesti peti ais besor nih.

Linky's Magical


ShoutMix chat widget