Friday, May 15, 2009

~ Along & Angah Ke Klinik ~

Along had a bad coughing since Wednesday. Yesterday nite baru sempat bawa dia pergi klinik at 9.30pm. Seperti biasa, Hubby akan suruh aku bawa Adiq ke atas supaya dia tak nampak dia keluar, kalau tidak memang nak ikut. Hubby bawa Angah sekali. Adiq mengantuk sangat dan terus tidur.

Balik dari klinik terus beri Along ubat. Doktor beri ubat demam, antibiotik dan ubat batuk. Along memang takut nak makan ubat. Mesti ada air satu gelas kat tangan dia setiap kali nak beri ubat.



Hubby kata ” tadi kat klinik Angah buat lawak”. Aku pun tanya, ”lawak apa?” "Pembantu klinik tu panggil nama sorang patient nie, PUAN ESAH”. Angah dengan kuat terus tanya kat Hubby aku ” Abah, PUAN ESAH tu ape ? Hubby aku tersipu-sipu kat situ sebab ada patient lain. Hubby aku pun explain kat dia yang Puan tu panggilan untuk perempuan yang dah kahwin dan ESAH tu nama dia... Angah pun dengan selamba kata ”OOOOO....”


Angah punya tone suara memang agak kuat dibandingkan dengan Along. Walaupun masa cakap berdepan dengan dia, suara dia mesti tinggi dan seperti biasa aku akan tanya dia semula ...”Apa Ngah? Ibu tak dengar”... lepas tu baru dia perlahankan suara dia...


Anak-anak. Kena banyak bersabar untuk membesarkan mereka.



Till Now.




No comments:

Linky's Magical


ShoutMix chat widget