Friday, July 16, 2010

Kenapa Lelaki Suka Cuci Kereta ?

Salam Semua.



Setiap pagi lepas hantar anak di nursery aku lalu satu rumah ni. Tuan rumah sedang mencuci kereta. Kalau hari ni mencuci, esoknya mengelap keta, menggilap ataupun mengelap tayar..



Sampaikan dah jadi rutin, ketika nak sampai rumah tu aku teka tuan rumah sedang mencuci ? menggelap? Menggilap? keretanya … hehe..



Think +ve...mungkin setiap hari lalu tanah merah dan lumpur ..




Perlu ke cuci setiap hari ?



Note : Belum kawen cuci setiap minggu... sendiri cuci ..

Dah kahwin anak satu … 2 minggu sekali … kadang2 abi, kadang2 aku

Dah anak tiga ni….. 3 minggu sekali @ sebulan sekali… kedai cuci… itupun bila abi dah buka mulut ..huahuahua..



Till Now.


10 comments:

Hamizah said...

htr carwash lg senang..hehehe

zaradgreat said...

hehehehe.rajin betul dia cuci2.orang syg kereta.cenggitu lah kot kak.hehehe

kakcikseroja said...

Bab cuci2 ni kakcik termasuk dalam golongan yang 'kurang rajin' :)

LiNda said...

Kereta hubby dia cuci sendiri .. berkilat memancar2.. ekeke

Kereta saya ? dah lama tak cuci ..sebb anak2 dah ambil alih . lalala

sI tEDI said...

kete kan bini kedua! ekekekekeek

en_me said...

saper kater (refer pd tajuk).. uhuhu

kak wan said...

Bukan semo org la'ki suka cuci keta..akak penah jumpa mcm jiran ina tu..sampai terkopek cat keta dek kerna gosok hari2.
orang ni memang kedekut tahap haji bakhil ,tapi skrg dah tukar waja dah tapi cam tu gak.(bukan hb jiran lama).

My Life My World said...

Itu sebab masa beli keta, akak pilih kalau silver. Kalau kotor tak nampak sangat, compare kaler itam. Akak cuci keta sebulan sekali jer, itu pun pergi hantar kedai... memang dasar pemalas hik hik hik

Zaitun said...

Kereta kak Zai pun jarang cuci melainkan kalau hubby pakai.

relevan said...

Kereta perlu dibelai macam isteri juge..wakaka!

Linky's Magical


ShoutMix chat widget