Monday, June 29, 2009

~ Durian Oh Durian ~

Sampai jer umah mak aku malam minggu lepas, Along terus ke dapur sebab bau durian yang kuat dari luar. Tak sabar-sabar suruh kopekkan duyan tu. Mak aku yang rajin melayan dia… Maklumlah cucu ramai yang datang dan kalau boley sumer mak aku nak layan.

Esok pagi tu, Along mengadap lagi. Buah rambutan dan manggis yang ada dia tak pandang pun. Dalam 5 biji dia makan. Aku risau kalau nanti badan panas tapi mak aku dok kata takpe kalau sekali-sekala. Aku diam jer lah...


Memandangkan buah duyan tu banyak sangat, mak aku buat pengat duyan. Memang mengancam betul pulaktu makan dengan pulut kukus.. Memang sedap betul... Aku makan sampai tak ingat yang aku memang alergik kat pulut... Angin! Tapi memang pelik sebab kepala aku tak sakit langsung. Air tangan mak agaknye..

Bila nak balik, mak aku tapaukan pulak. Bila sampai kat umah pulak, makan petang pengat duyan tu dengan rotijer lah... Memang puas hati. .. Timaseh Mak.. Mak masak apa pun sedap...

Till Now.



2 comments:

CatlinaFly said...

hehehe..durian mmg sedap..peh..baru lepas layan durian kat umah MIL nih, smpi pening2 kepala mkn durian!tapi bila hilang pening, belasah lagikkk!!kuheh kuheh..

btw..salam kenal ye kak..

suealeen said...

saya tewaslah dengan durian ni.. 2 ulas je makan terus jadi vengongs.. to make matter worse makan plak pulut. menjadi sangat la...

Linky's Magical


ShoutMix chat widget