Tuesday, July 28, 2009

~ Teka-Teki-Teka-Tekuk ~

Malam tadi untuk supper aku wat air teh o dengan kopok losong yang aku beli masa kat Stadium Malawati kemarin. Aku bentangkan hamparan kat lantai jadi sumer dok kelilingkan kopok tu.. Dah selesai makan, aku ajak sumer main teka-teki.

Aku : teka teki teka tekuk binatang apa bunyi kok—kokk—kokkk..
Along, Angah & Adiq : Ayam ! (serentak )..

Along : Teka teki teka tekuk; ular mati hisap rokok ?
Angah : kacang jer....ubat nyamuk..ibu pernah tanya dulu..

Angah : Teka teki teka tekuk.. TV siapa yang lopek ? (istilah Angah sendiri utk apa2 yang tak bagus)
Angah : jawab sendiri ...TV umah kita lah ! Dah buruk ! (hai…laser tul mulut dia)

Adik : Teka teki keta ketuk… (pastu senyum...tak tau nak tanya ape )

Angah : Teka teki teka tekuk umah sapa yang buruk ?
Angah : jawab sendiri lagi...umah kita lah...tak cat pun !! (dia bagi hint kat abah dia suh cat nie... bagus anak ibu!)

Aku : Teka –teki teka tekuk sapa minum susu dalam botol ?
Sumer : Angah !!! sumer ketawa( hubbylak kena tumbuk ngan Angah sebab ketawakan dia…) Adik mencelah ; adik good girl; minum susu dalam cawan kan ibu .....

Along :teka teki teka tekuk; kat kepala ada ape yang ada kuman ????
Sumer diam...
Along : kelemumur lah...!! (??)

Abah : teka teki teka tekuk sape kencing kat suar lagi ??
Aong ngan Adiq : Angah !! sumer ketawa (hubby kena tumbuk lagi.. )

Aku : teka teki teka tekuk sape kencing kat suar lagi ??
Sumer : Angah !! sumer ketawa (hubby kena lagi..)

Abah : teka teki teka tekuk ; kepala sape nak tumbuh satu lagi tanduk cam kambing Aki ?
Along : Angah.!.. (ada satu benjol kat kepala Angah sebab terketuk yang memang susah nak hilang)


Sampai dah tak tau nak tanya apa ...sumer senyap lepas puas ketawa. Aku suruh sumer masuk tido.


p/s : selalu Angah jadi bahan usikan aku dan abahnye...yang bagusnye dia mesti gunakan akal dia untuk menjawab atau mengenakan balik...


Till Now.

4 comments:

AdeLaide NinaSe.. said...

hahaa... nina dpt bygkn the environment
meriah gitu!!! hoho =p

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

AdeLaide NinaSe:
memang meriah sangat... sumer ketawa terbahak2.. sekali-sekala kena bagi anak2 happy..

<< s| tED| >> said...

angah tu lebih manja dari si adik ke?

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

tak manja ..tapi slalu kena buli ngan Adiq ..
lagipun apa yang dia cakap mesti laser btul..

Linky's Magical


ShoutMix chat widget