Tuesday, October 20, 2009

:: Rumah Terbuka Utk Tetamu Menjadi Rumah Terbuka Keluarga ::

Rumah terbuka di rumah emak Sabtu lalu seperti mana-mana jamuan rumah terbuka yang lain. Dari pagi sibuk hingga ke malam. Masing-masing yang sudah berbaju cantik pun kena menyinsing lengan untuk membantu apa yang perlu. Tetamu utama adalah ahli keluarga. Setiap kali makanan yang diisi tidak perlu tunggu lama pasti kena isi semula...Almaklumlah kebanyakan tetamu awal yang ada adalah tetamu kecik keluarga. Semua memang berselera sekali.

Adik-beradik perempuan semua berkumpul di dapur. Sambil menyediakan persiapan sambil berborak-borak bagaikan kredit tanpa henti. Ada saja cerita yang hendak dikongsi. Dari cerita menggelikan gusi hingga yang menyedihkan hati. Memang meriah sekali !




Kali ini buat kali pertama semua kesembilan-sembilan anak emak ada pada hari yang sama. Emak memang suka hati.. Kesemua anak emak dari yang berpurdah hingga yang berambut pacak pun ada.


Tetamu pertama pada jam 4 petang dan yang terakhir jam 9.40malam. Kebanyakan adalah rakan-rakan SA. Tetamu utama yang menjadi perhatian adalah boz SA. Sebenarnya bukan dia dan famili tetapi keretanya... masing-masing terjengok-jengok keretanya ..yalah...di kawasan perumahan biasa mana nak jumpa kereta semewah itu. Boz SA hanya berseluar pendek manakala isteri dan anak-anak memakai Jeans dan berbaju T saja tetapi menaiki Merz CLS 63AMG. Adusss ...cantik sekali berangan naik dalam mimpi jer nanti... hehehe..


Kebanyakan gambar disnap sebelum tetamu datang. Semua asyik berborak hingga lupa nak snap gambar makanan yang disaji dan tetamu yang datang.


Semua leka menonton



*antara yang sempat disnap


* Chef Azura masak Bihun Singapore

*Kak Ngah dan Anak;Nur Ain Atikah - jarang sekali dapat join...segera amik peluang..



* Kak Long & Na Yok- honeymadu Kak Ndak
* Si comel ni namanya Wan Nur Filzah : dipanggil Fatimah - Adiq panggil dia Pak Cik Mau





*sessi borak-borak dan gosip-menggosip...




*Adik Ipar (Suami Azura) dan Kak Ndak
* Angah & Adiq bersama Mak baru (Mak Tam)




* Adik lelaki Sulong & Isteri & Anak




*sesi berborak lagi dan lepak lagi





Till Now.


24 comments:

ZARA 札拉 said...

ramainya yang pakai purdah kak~

=)

cHeRyNa PiReS said...

Adik-beradik perempuan semua berkumpul di dapur. Sambil menyediakan persiapan sambil berborak-borak bagaikan kredit tanpa henti. Ada saja cerita yang hendak dikongsi. Dari cerita menggelikan gusi hingga yang menyedihkan hati. Memang meriah sekali !

---> sha paling suka part nieh...rasa macam meriah sangat! cuma sha tak tau ape jenis makanan yang kaler2 tuh - ada pink...ijau...macam jelly je?

sI tEDI said...

meriahkan.. yg paling happy tentulah emak.. melayan kerenah anak2 n cucu.. aduhai..

mana gambar kereta yg jd perhatian ramai tu kak? ekekekeke...

bg tau SA ty dah besar2 tak bleh nak over2 manja.. ekekekekeke

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

^_^ ZARA :

sumer kakak2..luaran jer camtu..bila borak memang bezzzz...

Kak Lang - cikgu di Pagoh
Kak Ndak & honeymadu -asbennya tabligh.

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

^_^ cHeRyNa PiReS @ Sha :

memang meriah sampai tak ingat nak balik..hehehe..

yg kaler2 tu..hasil tangan KRina laah... fruit salad jer..

makan sampai tak nampak mak mertua lalu..alaah.tipu jer..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

^_^ Ted :..

bila lagi kita nak menggembirakan emak kita kann....masa2 macam ni jer lah..

tak sempat snap sbb dorang duk kat luar..kang nampak sangat lah jakunnya...hehehe..


SA yg baju merah tu..(dia yg kena guna-guna ari tu). Sebenarnya adik lelaki KRina sumernya SA ..hehehe...Shaiful Azizi, Shamsul Affendi & Shafiq Akhbar.. kita panggil yg bongsu tu chapiq jer...

ashie023 said...

ske nye tengok kuorga berkumpul ramai2 camtu...

LiNda said...

Suka.. suka..

saya tumpang gumbira .

tetiba jek nak balik Johor, berkumpul adik beradik . uwaaaa

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

^_^ ashie023:

sok2 bila ashie & adik-bradik dah kwen watlah camtu yer...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

^_^ LiNda :

alaaa sedih lah pulakkk....sowi2 saya menambahkan kerinduan awak pulak yer...

balik Linda jangan tak balik pastu wat n3 lak..biar saya tumpang gembira lak..okey ..

yginsaf4 said...

raya sakannns..

cheqna said...

Akak..

wah behnya...

cheqna kat shah alam ni...

huargh...

wendu...

huhuhuhu

@--- Sueanne ----@ said...

meriahnye dapat kumpul reramai kRIna..
banyak benda yg digosipkan eh..heheh

pakcik mau dipanggil fatimah tue..hahahah..pelat tul cakap adiq..heheh 4 thn kan?..

Watierman said...

Bestnya ramai & meriah...suka akak nengok!!!

Alimaz-Kembara Terasing said...

meriah nyer....

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

^_^ en_me :

bila lagi kannnn..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

^_^ cheqna :

diq,

kursus elok2 eh..

mlm nnt bley jumpa hehehe..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

^_^ Sueanne :

tulah tu... lenkali jgn segan hehehe..

mula2 dulu KRina pelik gak dia sebut pakcik mau2 kwn dia kat umah Mak Ndak ...Angah yg bgtau KRina rupanya si Fatimah tu yg disebutnya..KRina pon xperasan ...Akhir2 ni Adiq suka sgt cakap pelat..mcm saje2 ckp mngada.. bila KRIna xlayan baru dia ckp mcm besa.. hai..anak2...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

^_^ Watierman :

Alhamdulillah Kak. Masa mak ada lagi ni, kita gembirakan dia..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

^_^ Alimaz :

keluarga besar, macam tulah kann hehehe...

messyremo said...

rambot trojan di kenal pasti..hehe

cantik rambut~~

AZMIEMA said...

SATU AJE X KURENG GAMBAR IPAR2MU

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

^_^ Omar:

tu yg Angah nak ikut tu...adusss..
fenin-fenin..

cantik? terlebih pacak tuu...hehehe

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

^_^ Kak Lang/Abg Mie :

mana lah tak terkurang, borak2 sampai tak ingat sumer...hehehe..

yg ko snap, meh lah email..

Linky's Magical


ShoutMix chat widget