Wednesday, January 6, 2010

Tiba-tiba teringin nak makan MASAK ASAM PEDAS..eh..bukan mengidam !

Asam Pedas Ikan Tenggiri + Daun Kesum + Bendi





Balik kerja zAaSs ke kedai runcit Minang berdekatan.

Cari daun kesum & bendi. Pernah baca di n3 en_me tempat masakan Asam Pedas
di Taman Dagang, Ampang;
tapi nak ke sana ....tak berkesempatan.
Lagipun agak jauh...dan yang pasti;
kena harungi jammed & roti untuk ke sana pada weekdays...


Aku tak mahu erliur meleleh ..
lebih-lebih lagi masa-masa teringin ni !..
Sendiri bikin walaupun tak sesedap mana,
janji puas makan !
Balen kuahnya boley cicah dengan roti esok.

Kalau ada Ikan Parang..lagi shhedap...
tulang banyak pun sanggup kuharungi..ketepikan.


Masak Asam Pedas yang paling bezz adalah hasil tangan MAK !
...Orang Melaka katakan..


Note : Rabu cuti ! Hantar Angah; 1st day di Tadika baru.


Till Now.



4 comments:

sueanne said...

kalau sue, ikan terubuk mmg faveret kalau msk asam pedas..lagi2x tang kat perut nye tue..berlemak2x..heheh..

cantik dah gmbar tue kak..mesti shedappp tueee!!!..hehehe..

Watierman said...

Asam pedas...antara fav. Akak juga....nyummy...ada lagi tak...nak cicah roti sama-sama leh tak??

Queen said...

asam pedas sedap..tapi tak pandai sangat masak....

rupa dan bau dah ada...tapi kurang sedap macam mama punya..last2..kalau nak makan asam pedas..ke rumah mama sajo..ehehe

zaradgreat said...

betul3!
asam pedas mak sendiri lagi sedap!
hehehehehe

Linky's Magical


ShoutMix chat widget