Thursday, May 27, 2010

Cara Yang Cepat Untuk Berpeluh Sekaligus Membuang Kalori Yang Berlebihan..

Memang berguna bagi mak-mak dan pak-pak yang tak suka ke gym atau outdoor xcercise atau pun bagi yang memang malas nak exercise * aku lah tu.

..Dalam rumah pun boleh buat..

..Lebih-lebih lagi nak jalan jauh ni..

..Biar bertenaga dan tak letih..



Cara-cara:


buangkan habuk-habuk dan segala serangga kecik yang dah lama mati didalamnya
*tandanya memang lama tak guna..hehe..


Isikan air mengikut sukatan dan masukkan herba yang sedia ada pasaran
Setkan tahap panas ..low..medium..hot ..

*bagi yang tak biasa disarankan memilih low ~ mungkin akan pitam

tunggu sehingga air mendidih

masukkan bangku.. * dulu tak disediakan

..Masukkan seluruh anggota badan kecuali kepala seperti di atas..
*dicadangkan agar berkemban

..Sabar dan tabah duduk sehingga duaploh minit..

..Gerenti peluh meleleh banyak tak hingat ! kalori pasti kurang ! ..

..Kalau tak tahan, bangun sekejap dan duduk semula..

..Periuk berbunyi tanda siap..

..Keluar dan duduk diam sehingga peluh kering sendiri..

Mandi.


Selesa sekali !



Note : Sebelum mulakan , pastikan minum air suam yang banyak.



Till Now.





21 comments:

kakcikseroja said...

Bila keluar, rasa badan agak ringan (kalau tak kepala yang ringan sebab pening, kan?) :)

sI tEDI said...

itulah ingat nak cari satu!

ada yg murah2 ke kak?

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Kak Cik Seroja;

a'ah betul kak.
tu yang kena duduk diam lepas tu..hehe

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Ted;

kRina terbeli kat adik abg.. hehe..
dia buat cara kutu dgn kwn-kwn.
Dah setahun lebih dah..
Kalau bayar sekali,abg tak approve..hehe.

Kalau Ted nak beli cara kutu nnti kRina cuba tanya dia.

Queen said...

bestnya ada sauna sendirik....kat umah nieyh mana lah nak letak..huhu

indahhouse said...

salam kak reena,
Teringat ada org cakap guna almari kain yg plastik tu pun ok. guna herba apa kak?

nonie said...

dulu kan masa lps abih pntang ingt nak beli gak sauna ni tp takut hangt2 taik aym je..sudahnye tersadai kt stor le jwbnye..mmg tau khasiat dia bagus, ni tgh pikir2 balik ni nk beli ke tak...hehe...err pakai rice cooker buleh tak...wakaka...

relevan said...

Kome boleh terai tak? agak agak ada tak size kome..

sueanne said...

Kak..g cuti2x hati2 k..

Selamat pergi n selamat pulang..aminn..:p

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Queen;

tu pun berhimpit-himpit dengan mendealah lain kat bilik solat tu..

boleh aje dilipat kalo tak nak guna tapi malazz..hehe

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Indah;

herpa apa? ntahler..

ada readymade utk dijual khas utk sauna ni..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

nonie:

rice cooker boleh, multi cooker pon boleh..kuali lagi boleh..hehe

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Relevan;

boley sesaje. suami saya pon ada cuba jugak..tapi sekali dua jer..tak tahan kata dia..hehe..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Sueanne;

timaseh adik ku simwaumimbawaunga.
hehe..

jangan amik hati.gawauraalifwau jer..

nnt kita jumpa ek ?

LiNda said...

Salam Rina ,

Wahh... dah bersedia dari segi fizikal dan mental . bagus...

My Life My World said...

Salam Rina, nak pinjam boleh (kelip kelip mata) ....

Zaitun said...

Good idea,jimat cost hehehe...Tak yah gi spa.

LIPISLADY said...

Assalamualaikum, tak cuba lagi menda nih, ingat naak cari satu...

piewahid said...

4,5 tahun lps kome ade beli 1. (brand lain) mula2 brebut nok gune. pastu malas weh! skang ni jadi tmpt aym bertelor. yg penting disiplin diri. :)

p/s kalau malas beli herba kampit tu, kutip je pucuk mengkudu, serai wangi, daun kunyit & lain pokok2 herba keliling rumah, rebus gitu je dlm rice cooker, pun ok...

cik abg nya org merapoh? kala ye, sape nme, anok sape. kome dh lama ngat tinggalkn merapoh tu. sesekali ade jge la balik

cHeRyNa PiReS said...

posting krrima membuatkan ibu sha kate,"lepas nieh kumpul duit dan beli nieh k~!"

thanks:)

LotsOfLove-Pearls said...

Dear Sis..

cara baek punya..

hehe..

happy day k..
cheers!

*xde lagi ke surat sebab bercuti lain?

0|0

hakhak..
*tersengih gua..

Linky's Magical


ShoutMix chat widget