Wednesday, May 12, 2010

Misteri Nusantara Di Rumah

Setiap kali bila hubby takde jer; aku mesti saspens semacam bila tengah-tengah malam. Depan anak-anak berlagak berani.. ceh-ceh-ceh.. Tapi memang betul.. bila ada hubby, memang berani.. hehehe.. Ada lelaki dalam rumah kann…




Sanggup tido lewat melayan tenet yang kononnya nak berjaga-jaga incase kalau terdengar bunyi –bunyi yang mencurigakan. Macam mak-guardlah ni..



Nak jadikan cerita, ada pesanan dan ingatan berulang-kali dari Angah yang minggu ni dia mesti pakai baju sukan. Praktis kata dia… untuk sukan tahunan tadika hujung minggu ni. Jadi, malam tadi projek membasuh baju bagai.. Biasalah kan lepas rendam dalam 3 jam, mesin baru mula buat kerja. Jam dah satu pagi lebih, mesin pun kuar bunyi dah siap. Nak turun ke tak ni.. Seram pun ada gak.. Perlahan-lahan turun 2 step dulu ..Jengok -jengok dulu… Line clear , terus ke dapur...


Cepat-cepat punggah baju dari mesin basuh terus masuk ke dryer . Set jer masa terus naik masuk bilik. Fuhh lega.. Elok-elok dah aim kepala kat bantal , tiba-tiba bunyi orang berlari naik tangga.. mak aaii.. berderau darah dibuatnya... Kunci keta kat meja komputer kat luar bilik pulak!.. lama sikit tu... perlahan-lahan aku buka pintu .. takutnya aku jer yang tahu..



Eh..takde orang pulak.. Nak tutup jer pintu bunyi orang naik tangga lagi... kuat pulak tu.. Konfem memang takde orang... Misteri betul . Sapa ek ?



Note : tinggal sini dah lapan tahun tanpa nebor. Mesti nebor yg baru pindah lah tu ! tapi kenapa dia berlari ? betul ke dia ?



* tangga rumah tangga asal ~ kayu diikat besi

Till Now.




20 comments:

sI tEDI said...

umangg ai! mmg misteri.

x tanye neber tu ke kak untuk leraikan persoalan?

LotsOfLove-Pearls said...

erkk....

kalau saya, pasti tunggu jek kat tangga tu.
nak nengok saper ke lari2 turun naik tangga malam2 buta..

hahaha..

adeh..
seram..

indahhouse said...

salam kak reen,
seram saya dengar..huhu

messyremo said...

jeng jeng~~~

ala kak rina..
laki bini main kejar2 la tu..ekeke

zaradgreat said...

erk...
kak rina....
kte baca entri akak nih kul 1.30AM
adeii

okeh la.
nak cepat2 tido

**seram sejuk...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Ted:

nak tanya camne..


bila sampai jek umah, pintu gedegang ditutup.

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Pearl:

ada berani ? aku takk sanggup.

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Indah:


tu lah pasal. tu yg buat tak sesabar tunggu abg balik.. hehe..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Omar;


hahaha... nak gak intai ..

ops..
dinding konkrit tak de lubang lar..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

zara;

seram-sejuk nak demam kott..

hehe..

thunbergia said...

malam ni malam jumat keliwon, ;-P

salamm,

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

TB,


takpe.. insyaallah abg dah ade hehehe..

Anna Farhana.. said...

isk,takut tuh!
sy pernah skali sebut 'langsuir' bila tgk kuku hubby panjang.'kuku panjang mcm lagsuir'.padahal x tau camna pun kuku langsuir ituhhh..
sampai srang bila malam2 mesti rasa takut jer kat umah.asyik teringat jer.haha!

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Anna;


tulah orang tua kata..
mulut jgn cakap sembarangan kan..

hissh.. kRina pon pernah sampai termimpi-mimpi bersambung2.. takuttt..

Watierman, rmanbkr said...

Baca ayat kursi Dik...mainan perasaan jer tu...jangan fikir yang bukan2....tambah2 Hubby not around...kena kuatkan semangat!! Salam Hari Ibu....Buat Reen...dah berhenti kerja belum???

nonie said...

Rina, seram gak nak plak masa hubby takde...tapi saya lagi takut kalau org pecah masuk rumah...tapi dinding simen kan takkan buleh dengar rumah sebelah...sama la saya pun hubby takde seminggu ni duk ngan anak2 je..

LotsOfLove-Pearls said...

berani gak..
nak buktikan kebenaran..

hahaha..
mesti 'dia' tu tak berani nak lari2 turun naik tangga lagi..

hahaha..

*kita lak bagi dia suspen..
ok tak..?

hehehe..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Kak Watie,

InsyaAllah kak.


Belum berhenti lagi kak.. Tunggu reda apa2 yang patut dulu.. hehe..
biznez online pun baru nak menapak..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Nonie;

ye lah kan..
elok lagi nampak menda tu dari yang kepala hitam..


owh ye ke..sama-sama lah kita berwaspada ..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Pearl,


kena ketuk rumah sebelah tu dulu pastu jengok betul tak orang ke kwuai..hehehe..


takpe saspen terus hilang..malam ni gerenti berani.. hihihi..abg aku dah ada...

Linky's Magical


ShoutMix chat widget