Saturday, June 12, 2010

Sama Tapi Tak Serupa


renung-renung gambo tu..apa tu?






Ni kes nak cepat pagi tadi.



Dapur kiri ayam tengah kuak lentang
Dapur kanan bahan tumis tengah berenang



Aku bukak jer fridge terus capai bekas yg oren .
Dah patah dah.. *tak caya tengok gambar.




..Tetiba terpikir..




..Eh.. biar betul. .
..Sudah tukar ka ?




..Bukak fridge lagi..




..Selak-selak..
..Tolak-tolak ..




Jumpa bekas lagi satu..
Haaaa.. ni baru betul..





Isi bekas oren ..
gula kabong
Mak mentua bagi all the way dari pahang




Yang aku carik tu..

si belacan
asli dari melaka
Utk tumis sekali dgn sambal nasi lemak pagi tadi.






Note : sila kemaskini peti sejuk.




Till Now.





7 comments:

kak Erna said...

salam ina..ha ha..nasib baik..jauh beno kalau tersilap masok dalam masakan tu..masin dengan manis..

sI tEDI said...

seiras.
tapi jauhhhhh kegunaannya.

bahaya kalausilap masuk!

ashie023 said...

kekekkke..kes x kemas peti sejuk, jadik lagu ni.,.aigoo..

*kak rina, ari tu ambe pegi rawang lupa nak kotek akak..aigooo lagi skali..

cheqna said...

hahahahaha akak....
betul..sila kemaskini esbok anda.
hehehe

mier@merr said...

ahaha..igtkan biskut yg da patah2 tp msih disimpan..hehe

Yunus Badawi said...

Esok tak kerja boleh pakat2 kemas peti sejuk. Jgn segan2 nak buang mana yg tak pakai tu. Peti ais kat rumah ni pun macam tu jugak. Entah apa2 main sumbat aje kat situ. Ada yg dah berkulat huhuhu

nonie said...

kalo masukkan gula kabung tu sket dlm sambal ikan bilis pun sedap tau...cuba la reen...nnt rasa sambal tu manis2 sket...

Linky's Magical


ShoutMix chat widget