Saturday, June 12, 2010

Nasi Lemak Buah Bidara, Sayang Selasih Hamba Lurutkan....


mari kita berpantun merapu pagi ni.



Nasi lemak buah bidara,
Sayang selasih hamba lurutkan,
Buang emak buang saudara, rugi-rugi
Kerana kasih aku turutkan ...




kepala naik pusing,
bila kena smez,
anak dah bising,
kenapa ibu dah lama tak masak bez-bez ? er....




baik anakku.



jam di dinding tiga pagi
buntangkan mata merebus telur
bangun jam 6 pagi tadi
menggoreng ayam, sipi jer..kalau tak melecur.



sumer masih beradu,
aku rasmikan dulu, ...lapar tuh..
nasi lemak untuk familiku,
aku pergi kerja dulu...






..sedang diproses dalam perut..

Note : tiba ofis baru teringat tak minum lagi.. yeppedei!..


Till Now.







8 comments:

sI tEDI said...

sanggup bersengkak mata ibu rebus telur pagi2.
hik hik hik

bak mai pinggan nasiklemak tu kak.lom sarapan lg ni!

ekkekkeke

sI tEDI said...

baru teringat nak tanya.

sambal goreng ke tu?

emak kalau buat nasi lemak, adik lelaki awal2 dah bgtau, buat sambal tumis.

ekkeekkeke

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Ted;

kalau dekat mesti bagi punya !


a'ah. sambal tumis ikan bilis.
dah anak orang melaka kann.. hehe

buat manis sikit nnt budak2 tu tak boleh makan pulak..

mier@merr said...

alaaaaaaa....nk jgak...

nk jd anak kRina boley?? :)

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

mier@merr;


alahai..nak jugak ?
meh.. sini
jawuh nye tuh.


errrr...
dah besaunya anak..hehe

Yunus Badawi said...

Salam kenal.

Untung kenal org yg rajin masak mcm awak ni. Lain kali bolehlah buat lebih sikit. Saya nak terjah hehehe

cheqna said...

hahahahaha akak ni...
ade ke makan tak ingat nak minum plak...nasib baik tak tercekik.. hahahaha

relevan said...

Pok amai amai ..

Belalang kupu kupu ..

Bila masak tak seromei..

yang nak makan cabut satu satu..

Linky's Magical


ShoutMix chat widget