Monday, July 12, 2010

..Tak Ada Darah 3 Saat..

Salam Semua.

Sementara tunggu waktu ambil Along dari tuisyen malam tadi, aku menyusun baju di bilik anak-anak. Angah sibuk menyiapkan homework.. * kesian budak2 sekarang..tadika pun dah ada homework.

Tiba-tiba Angah bersuara,

" Ibu, nak tau tak.. abah ada gefren !"

Aku rasa muka macam takde darah dah....


Aku pandang sambil berkerut dahi ..

Angah kata lagi...
"Iya ....ibu tak percaya ?"

Aku jawab " Mana Angah tau.. ? Angah nampak ke abah jumpa gefren abah tu ?" *kena korek betul-betul ni !


Angah jawab " alaa..... ibu lah gefren abah.. selalu jer cium-cium pipi tu masa salam... macam nak kawen...



Huissssh..... kusss semangat .... memang rasa nak gugur jantung dibuatnya si Angah ni..


Aku kata kat Angah " kita kena kawen dulu baru boleh cium pipi ..boyfren -gefren tak boleh lagi..berdosa... "



''Oooooooo....." panjang Angah jawab.


Note : bagitau abi tengah malam tadi, tergelak besar dia..


Till Now.


18 comments:

kakcikseroja said...

hehehe.. nasib baik Angah jawab macam tu. Kalau dia jawab lain?? ;-)

fikaryna said...

uih..mmg debar2 jugak masa baca..apa la angah nih..bikin panas sajer..haha..

Zaitun said...

Nasib baik Reen tak pengsan,kalau perkara lain boleh tolak ansurkan tapi yang ini tidak.....budak2lah katakan.

LiNda said...

Budak jujur kanns..

manalah tau, dia ada nampak keee ...

ngeri kanns

My Life My World said...

Ha! kan dah suspen ... nasib baik tak pengsan hik hik hik ;)

Contoh yang baik punyer abah bagi kat anak anak, so nanti anak anak kalau dah kawin boleh lah buat perkara yang sama pada isterinya. Kasih sayang bermula dari rumah ... tetiba rasa syahdu lak. Hehehehe

imanamani said...

salam..reen...

nak tumpang gelak sekali boleh... hehehe...

takde darah sekejap ek...hehehe

PKG TOK JIRING said...
This comment has been removed by the author.
ashie023 said...

huhu..tu ambe kat atas tuh..pakai opisnye akaun..so ambe delete..

anywayyyssss..
angah sungguh bijak orangnye,,
kekeke..gabra mak nye sekejap..

kak Erna said...

reen..lega ye..itu lah anak2..main cakap aje..

relevan said...

Saspen sudehh..tidak tentu ada yang tak masuk dalam rumah nanti..he he!

cheqna said...

hahahahaha
pucat gigi akak..
pandai angah ni uji ibu dia..heheehehe
pssttt akak dapat kan msj2 cheqna???

zaradgreat said...

uish. angah pun dah pandai kasik suspen. hehhehehhehe.

mier@merr said...

aaaaaaaaaaaaaaa.....sweeettt... nak kawen!!

Mak Su said...

huhuhu

Insan Marhaen said...

syukur...

kak wan said...

Hahaha....budak - budak memang macam tu ..bagi suspen ibu aje. Anyway si Angah tu memang hensem.

Hamizah said...

hahaha mujur main2 saja..

ibuintan said...

nasib baik 3 saat, kalau 3 minit mau haru jugak kan..

Linky's Magical


ShoutMix chat widget