Monday, October 18, 2010

Cara Peguam

MOSTI sedang mencari angkasawan untuk dihantar ke marikh. Walau bagaimanapun, mereka hanya boleh pergi sahaja, dan tidak akan pulang ke bumi.


Calon pertama, seorg engineer ditanya berapa banyak wang yg dia mahu."Sejuta" jawabnya "Saya nak sumbangkan utk anak-anak yatim."


Calon seterusnya adalah seorang doktor. Dia juga ditanya soalan yang serupa.
Dia menjawab, dua juta ringgit. "Sejuta saya nak bagi kat family saya. Yg sejuta lagi saya nak derma utk buat research dan experiment."


Calon terakhir adalah seorg peguam. Bila ditanya berapa banyak yg dia mahukan, dia berbisik ke telinga panel temuduga, "tiga juta ringgit."


"Kenapa lagi banyak dari yang lagi dua calon?" penemuduga bertanya.


Peguam itu menjawab, "Kamu bagi saya tiga juta. Saya bagi kamu sejuta, Sejuta saya amik. Kemudian yang sejuta lagi tu, kita guna untuk hantar engineer tu ke marikh"
.
sumbangan Ari, ceritalucu @ google



Till Now.


18 comments:

sI tEDI said...

hik hik hik

salam kakrina, maaf. lama tak singgah dan tak bertegur sapa. =))

bagus juga tawaran peguam tu. =)) he he he he

Insan Marhaen said...

bijak...bijak...

ibuintan said...

setuju... sebab pergi tak kembali, nasib kau la engineer

ashie023 said...

whahhaa...
berbaloi baloi peguam itu.whahhaa

elly said...

Kalau dah peguam tu peguam jugak....

cemomoi said...

ni yang buat koi makin payoh nak caya kat peguam

tiga PAt bulaN LEPas berurusaN DENGAN PEGUAM, SUDOH BAYO caj perkhiDmAtan, LepAS tu mintak lagi KoNON kena HIre peguam LAIN di KAWASAN berkenaan sebab luo Stesen... bayo lagikkkk

YanDarwisy said...

peguam..biaselah cerdik!

en_me said...

memang dah agakk.. ahaha

kakcik said...

Loyer buruk sungguh! :)

Hamizah said...

hehehe dia plg bijak..

ana said...

nampak sgt peguam nie cara fikir dia laen mcm...hehehehe

DrSinga said...

bukan abang Pathma eh peguam tu???

julietchun said...

goyang kaki dapat sejuta :P

aNiS tHe BumbleBee said...

Peguam..peguam...akal ligat betul.kesian kt engineer yg baik dan hensem tu.kah3x!

ainnoraini said...

salam reen...
dah namenye peguam..ape lagi...pandai berkate2...

Ku Tak Sempurna said...

ni bukan peguam dato' banting tu kaaan

:D

afzan said...

peguam memang pandai dalam hal-hal putar belit ni

relevan said...

Bijak bijak..

Linky's Magical


ShoutMix chat widget