Friday, October 22, 2010

Gatalnya......


Huh….sedapnya….. best !best !
Terdengar suara Angah di dapur.
“Maira kalau tak caya...cuba buat camni..”


“Kalau kat kampung Aki lagi best sebab ada kasar-kasar.., kat rumah tak best sangat sebab licin...” tambah Angah lagi..


Aku intai aje dua-dua beradik tu bercakap. Nak tergelak pun ada tengok gelagat masing-masing.


Tak lama lepas tu adik pun ikut berlenggeng. Buat benda yang sama. Bergilir-gilir.



Aku amik kamera terus snap. Bulat mata Angah..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.





Note : Teringat pada Arwah Ayah yang memang suka buat macam tu bila gatal. Lebih-lebih kalau musim panas macam sekarang ni.




Till Now.






66 comments:

kak wan said...

La...garu belakang ghupanya..,

nina syakina said...

hihi... comel2

kakcik said...

nikmat yang tak terucap tu! :)

ashie023 said...

ahhhahha...aku ingat aksi modeling td..whahha

yuzie said...

hahah.. tringat kat atuk dulu!! pon suka garu blakang camtu.. hihihi sweeet je anak akak!!

somuffins said...

Azrina
Kadang2 I buat cam tu juga tapi kalau guna garpu pun okay, hehe.

You janganlah besarkan mata bila I kata kadang2 I mmg guna garpu, whoohooiii puas u! *sambil tutup muka malu*

Cik_Noor said...

ingat apa tadi

garu belakang rupanya

mak selalu suruh garu belakang dia kalau gatal

Hamizah said...

mesti sampai terpejam-pejam mata..
huh hilang gatal...

eelobor said...

rasanya ramai jugak yang buat cara cam gitu...best per

zulkbo said...

salam..
alahai kesiannya
gatal belakang yek
beli pencakar belakang
je..sedappp...


New Entry "Hikmah Dalam Wuduk"

Yunus Badawi said...

Kalau dah blogger apa2 pun mesti nak ambil gambar hahaha

Wanita Mutalib said...

ala comelll!!

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

kak wan ;

hehehe...
ingatkan apa ek..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

nina syakina ;

macam ibu dorang tak ?..
haha..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

kakcik ;

betul tu kak !

teringin gak..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

ashie023 ;

ahahaha...
ala-ala jer lahh.

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

yuzie ;


tulah kan...biasa orang2 tua aje yg suka buat camtu..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Kak som;

tengah besarkan mata ni !

sambil imagine akak guna garfu yg orang dulu2 wat hiasan dinding tu...

hahaha... sori kak, gurau jek..

kakngah said...

kalau rmh kmpg.. tiang seri rmh tu la port utama garu blkg..

gadisBunga said...

patut la ada peribahasa, 'anda garu belakang saya, saya garu belakang anda'. eheheh

Lina said...

salam kenal

ye lar arwah atuk saya dulu pun cam tu jg suka garu blakang kat dinding rumah

kak Erna said...

he he ..sempat tu snap gambar..
musim panas ni..memang selalu gatl belakang kn..akak guna..jari..plastik ynag ada kayu tu..buat garu..

YanDarwisy said...

comel je dia... anak sapa nih?

julietchun said...

seksinya angah :P

Ati Masrif said...

macam atok kita dulu ler

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

memang kalu kat kampung tiang masih kayu..kasar..kat bandar dinding dah di semin...aku pun boring..

relevan said...

Guna kukur kelapa lagi bes untuk bergaru..

kak long said...

ank kaklong,kakya pun pandai dt cm ni...hehehe

Zareda Norman said...

comel jerk bebudak wat gitu.. hehehhe

secangkir madu merah said...

hehehehe..gelihati lak..teringat aruah nenek akak dulu pon suka menggaru bahagian belakang dia dkt pintu cam tu...

ibuintan said...

hahaha reen... abahintan selalu buat camtu, cari dinding simen yang kasar

elly said...

Abah aku pun suka buat macam tu kalau belakang dia gatal...

Angah makin hensem....

Insan Marhaen said...

bukan saja bapa, tok ba ibu_suri juga suka buat macam tu.

IM jarang gatal-gatal belakang. anak-anak IM juga jarang.

ibu_suri...ya... so,

IM lah nanti jadi tukang garu. Dia tak mau lain orang. tak best katanya....

sekamar rindu said...

salam..

hehhee..suspen nya..:)

Ms.Lilies said...

ehehehe....
syok tu garu2 camtu...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Cik_Noor ;


hehehe...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Hamizah ;

puas kan ?..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

eelobor ;

dah biasa buat ke? >__<

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

W'salam zulkbo,

dah berapa kali patah tu..
budak2 kann..
main lawan pedang lepas garu..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

YB,

hehehe..tegaaaarrr.

bak kata omputeh "every single moment" nak snap ! Citer boleh karang nanti...


saya tak lulus kat rumah YB aje...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Wanita Mutalib ;

macam ibu dia kan ??

hahaha...
tak kuasa ya Te...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

kakngah ;

Alahai..
dah tak jumpa tiang seri lagi sekarang...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

gadisBunga;

ada ek peribahasa camtu...?

festaim dengar tu..
hehehe..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

W'salam Lina;

timaseh sudi ziarah.


memang biasa orang2 tua buat..

tu yg lawak bila tengok Angah buat.. Dia dok perati Aki dia masa kat kampung agaknya..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

kak Erna ;

kamera mmg sentiasa ada di ruang tamu kak..ahaha

dah puas beli camtu kak..patah dikerjakan. Dorang buat main pedang.. Sorang guna jari-jari sorang lagi guna tempat pukul lalat..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

YanDarwisy ;


anak pada ibu dia yang comel lah..!

kekekeke...


*guwau jer Yan.

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

julietchun ;

kalau berketul-ketul lagi seksi kannnn...


(^__^)

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Ati Masrif ;


semua orang tua2 suka buat camni. Sekarang turun kat cucu pulak ..hehehe..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o;

tak pun ko gi kat batang pokok pun lebih kurang kott..

tapi seksi lak kang..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

relevan;

Marah mak mertua nanti !

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

kak long ;

Angah ada geng !

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Zareda Norman ;

tu lah kann...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

secangkir madu merah said...

hehehe... tu lah kak.

wah..kat pintu? Macam2 tempat rupanya.

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

ibuintan ;

hehehe..gaya Angah tu kengkadang macam orang tua..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

elly;

see.....memang ramai yg suka buat camtu kann.

Kalau aku bagi tau dia ko kata dia hensem ...tersengeh-sengeh dia tau.. pastu mesti dia tanya siapa, yg mana..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Insan Marhaen ;


Ikhlas itu penting kan IM..

Sampaikan salam saya pada ibu_suri.

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Wsalam sekamar rindu ;

laaaa... suspen ke?

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Mimi,

lega sangat tu!

Insan Marhaen said...

IM dah catat no akaun di bawah n3.

jika sudi bank in di no akaun CIMB - 07330000618202 - ABU HANIFAH

ciK LyndaWawa igUana said...

hehehe..
=)

en_me said...

boleh saman makk nih.. aksi terlampau kanns.. ahaha

afzan said...

memang masyuk dapat garu macam tu. ye tak?

ana said...

laa...ingat buat apa la td.

sayangsayangibu said...

hehehehe...teringgat aksi ayah bila dia gatal belakang badan(,")

DrSinga said...

Antie pun selalu buat Angah!!!
bestttt........

sueanne said...

hahaha comel nya angahhh.. si kakak pun suka buat camtue.. hehehe

Linky's Magical


ShoutMix chat widget