Friday, November 26, 2010

Piring Yang Boleh Di Kunyah Dan DiTelan ..

Balik kampung mak/arwah ayah di Melaka atau rumah kakak di Pagoh mesti singgah di Alor Gajah untuk beli mendealah ni..




..kat sini tak jumpa ni..


.. klosap sikit..


Korang pernah makan tak ?




Note : anak-beranak layan makan...



Till Now.


28 comments:

kakngah said...

pernah...
kt tepi2 jln spjg simpang ampat ke alor gajah.. mmg bnyk jual...

cheqna said...

putu piring ke kak?

kak Erna said...

reen..biasa tengok orang jual..tapi tak pernah beli..sedap ke reen..boleh cuba gak nanti..

mzhany said...

owhh yg hany tahu piring polisterin yg putih biasa tuh skrg dah diubah menggunakan ubi kayu dan boleh dimakan...umm yg ni yg mcm mana eh...

aNiS tHe BumbleBee said...

pagoh dengan pegoh tu adalah tmpat yg sama eh??


aku kt sini pakai papadom buat piring.kekekeke!

Jemari Seni said...

Penah makan! sedap gak..tapi kat KL tak jumpa plak..

Zaitun said...

Kak Zai pun kalau pergi ke Melaka mesti beli benda ni,makan tak boleh kenyang.

ibuintan said...

salam reen,

makan takyah kunyah pun , lembut je dalam mulut... suka juga kalau yg cruncy tu..

pernah terbeli yg dah masuk angin,liat...

MiZ yNa said...

sedap nie..

Hisyam Muhibah said...

macam mana rasanya?

julietchun said...

rasa manis2 sket ke cam rasa keropok udang?

akuanakpahang (AAP) said...

Nie kuih zaman saya kecik2 dulu mmg minat sesangat. Dulu2 lagi besor dan lebar :)
Entri Terbaru "Rugikah... jika kita tidak meninggalkan balasan komen?
"

cemomoi said...

tu ari lalu takdan nak singgah tengok 'kerastangan'

ckLah@xiiinam said...

Pernah beli...tapi ada orang tegur, katanya bahan pewarnanya tak elok. Tak berani beli lagi dah...


(err...jangan marah pulak ya!)

white rose said...

keropok ubi ek kak?
memang sedap la...
sy sukee...

3hb ni sy nak ke sg.buloh...
5hb ade wedding adik ipar kak sy kawin di umah kak sy (dessa moccis)...

akak dtg laaa...leh jumpe2...

Yunus Badawi said...

Kami panggil keropok UFO. Masa Atikah belajar kat Trendak dulu ada juga beli kat Simpang Ampat kat gerai jual pulut udang tu. Kat tempat lain pun ada beli jugak.

Yunus Badawi said...

Kalau makan benda ni dlm kereta siap ajelah semak tempat duduk huhuhu

mier@merr said...

penah2..

lamanya tak singgah pagoh...da dekat sthn agaknya tak balik skudai...

gadisBunga said...

keropok ni? faveret!!!

Hamizah said...

amenda tu,reen?

zulkbo said...

salam..
confirm nanti di gelar
pelahap nya..pinggan pun belasah
he he...

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam
lapo aku kak oi

anymz said...

eh!akak suka piring terbang ni reen.meresap je dalam mulut kan..rasa pun alaaaaahai...dkt2 rumah akak pun ada jual nih..
ala alor gajah dgn umah akak 15 min je da sampai...hehe

kak wan said...

Benda ni kalau beli biasanya akak yg makan budak - budak tak suka...satulagi keropok yg saaangat besar tu ..apanya, opak ye yg tu pu sedap.

Ati Masrif said...

taknah..
apa rasanya..
reen dok bkt beruntung ke

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

kakngah ;

haaa ..itulah tempatnya.

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

cheqna ;

hehe... piring kertas ..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Kak Erna ;

takdelah sedap sangat kak. Ada flavour. Budak2 sukalah..

Linky's Magical


ShoutMix chat widget