Saturday, November 6, 2010

Siapa Kata Kau Tak Cantik ?

Kata dia.



Aku tak cantik.

Aku sedar aku ni tak ada harga.

Boleh jumpa aku di mana-mana .

Tapi tak ramai yang hairan.

fullstop.




 

Kata aku.

Siapa kata kau tak cantik..

Segala ciptaan Yang Maha Esa memang cantik..

Cantik yang subjektif..

Hari ni aku letakkan kau di sini sebab aku rasa engkau dan kawan-kawan memang cantik...




* Gambar hujung : buah letup-letup memang sedap Korang pernah makan tak ?




Note : tumbuh melata di rumah kosong

Till Now.

 






30 comments:

kak Erna said...

salam reen..pernah tengok tapi tak pernah makan..bila reen dah letak disini..memang nampak cantik..

ckLah@xiiinam said...

Buah letup letup tu mainan kami budak-budak kampung masa kecik-kecik dulu..

:D

masl said...

jap aku nk ingat,penah makan ke tidak ntah buah ni.hihi!

ana said...

pernah...tapi dh lupa rasa mcm mana.

gadisBunga said...

buah letup2 tu skrg ni siap ada dijual kat tesco....!

gadisBunga said...

satu lagi. GB suka entri ni. :D

Ati Masrif said...

bunga letup2 tu boleh makan ke..hidup or di msk

kakngah said...

PERNAHHHHHHHHHH!!!!
dpt yg kuning.. mak ai.. manis btl. blk sklh agama kalau lalu jln shortcut mesti cr buah letup ni. sbb jln shortcut tu lalu bklg padang awam. mmg kwsn belukar la. lps tu.. ada sejenis buah rupa macam belimbing besi. tp kecikkkkkk la sgt. ha.. hak yg tu kita suka mkn gak.

zmn skrg ada tak emak2 yg benarkan anak2 kutip mkn buah tah hape kt semak?? cam ngeri jek kan....

GB,
btl ke dh ada jual kt tesco???

nampaknya buah letup ni dh dikormesialkan. kalau dulu.. tumbuh liar kt tepi jln jek..

Hamizah said...

sedap3x..
kecik2 dl selalu makan..skrg dah ssh nak jumpa pokoknya,kan?

Tie said...

Kak tie pun suka pada bunga-bunga tak kiralah bunga pokok hutan atau jenis 'weeds'... ada merata di rumah kampung, selalu belek-belek, sampai abg tegur, hehe...

Buah letup-letup tu pernah dengar, tapi tak pasti yang mana satu.

akuanakpahang said...

mmg best buat letup tu ingat masa kecik dulu selalu carik dan makan :)

Ms.Lilies said...

Wohhhh....time kecik2 dulu selalu makan....siap berebut dengan kengkawan lagik....lagik2 yg dah masak betul...sedappppp

kak long said...

memang kekecik dlu suka sangat ngn buah ni...sanggup masuk semak nk carik,sampai mak ckp 'tak cukup ke aku bagi makan..!'
tapi...semua tu kenangan kan...:)

azieazah said...

Yeahh buah letup-letup. Masa kecik2 dulu selalu kutip makan. Isi dia macam ada biji selasih.

Bunga dia... adohhh lawo beb! PURPLE tuuuu....!

elly said...

Buah letup-letup ni yang selalu kita guna main tembak tembak tu ke?

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

kak Erna ;

pagi Jumaat hari tu..saja amik gambar bila duk luar masa tu..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

ckLah@xiiinam;

ye kak..samalah kann..
makan mmg sedap buah tu..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

masl ;;

haaaaa ..cepat ingat !

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

ana ;

manis..lekit2 rasanya

tengah tunggu masak jer tu !
hehe..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

gadisBunga ;


eh..ya ke ?
tak pernah nampaklah pulak..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

gadisBunga lagi;


ngeeeeeeeeeeeeeeeee...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Ati Masrif ;


bunganya tak tahulah pulak sebab yg pernah makan buahnya aje..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

KAK NGAH !!

sukanya !ada geng lahhh...

kRina pun suka jugak buah rupa macam belimbing besi tuu.. masam2 sikit.

Yalahhh yg kecik sangat tu kan?. warna hijau kecik-kecik pastu bunga warna pink kan ?

Kalau tumbuh kat padang2..semak2 pastu dekat2 situ mesti ada pokok yg sama..

Dulu-dulu tak takut pun makan semua tu..

Ni dlm perancangan cari ada satu buah tu...mesti Kak Ngah pun tahu..

Tunggu n3 tu tau..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Hamizah ;

pokok tu semua segan nak tumbuh agaknya kann...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Kak Tie;

Wahhhh..lagilah seronok bila di kawasan kampung...macam-macam ada..

saya selalu berangan nak duduk di kawasan kampung. Ntah dapat ke tak ...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

EnYassin @ akuanakpahang ;

Bagi yg pernah teringat tu kenangan masa kecik-kecik memang seronok tapi macam suami saya yg duk di Tg Besar, Benta tu tak pernah makan buah ni...

saya gelakkan dia..
duk kampung tapi tak merasa semua tu..Saya yg duk lahir dan duk KL dapat rasa semua tu... hehehe..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Mimi,

sedapp kannn ?

mesti jenuh mencari2...yang mana ada masak..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

kak long ;

hahaha...

haaaa, kan dah kena.
nasib baik masa saya pulak mak saya pun tak tahu rasanya.

dia sibuk berniaga di Chow Kita dulu..jd tinggal dgn kakak2 aje lepas sekolah.

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

azieazah ;

haaa..betul tu kak..

kenangan semua tu..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

elly ;

eh taklah,

aku rasa kalau ni main letup2 ; sebelum tembak dah pecah dah..
kahkahkah..

kulit dia nipislah ko..

opsss...sowi gelak pulak..

Linky's Magical


ShoutMix chat widget