Saturday, January 22, 2011

Bila Dapat Peluang...

Bukan tak pernah makan
Tapi susah nak jumpa yang macam ni



Biasanya orang guna tepung segera
Yang ni guna pulut hitam yang dikisar kasar
Tang  inti yang buat aku terpikat !



Ofismate oda kat MakCik dia untuk internal training hari ni
Aku pun join oda sekali.



5 hengget  @ 15 biji !
Bagi kengkawan rasa sorang sebijik...
Balen bawak balik..



koci ! koci  !



..syeddapppnya ...



Note : suka kuih orang lama ...






Multi-styled Text Generator at TextSpace.net

42 comments:

Insan Marhaen said...

kata tuan sadiq segaraga... ambil bau... eh!... imej nya saja..heh..heh.. jangan marah..

sayangsayangibu said...

akak pun suka kue tu
tp kalau guna gula melaka, inti tu jadi lagi sedap kan?

sayangsayangibu said...

akak pun suka kue tu
tp kalau guna gula melaka, inti tu jadi lagi sedap kan?

gadisBunga said...

my faveret! koci pulut itam! kalau inti kelapa hitam mmg saya suke sgt2. koci labu pun saya suka.

pendek cerita, saya mmg suke la kuih koci ni!

white rose said...

memang sedap inti kelapa nih...
sejak 2 menjak ni sy xbrapa nak suke makan mende2 manis...

zulkbo said...

salam Renn..
baru je orang rumah
buat semalam..macam
sama je kita nih..he he

Pasangan Zakuan dan Ayu Raudah KAMI Berkongsi Jurunikah

zaradgreat said...

wahhhh kak rina! jarang jumpa kuih cenggini. perghh. best nih. terliuq!

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Insan Marhaen ;


sila-sila !

mana tau dari bau pun boleh kenyang ..

hehe..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

sayangsayangibu ;


saya kurang sikitlah kak kalau inti gula melaka... dah selalu sangat makan agaknya...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

gadisBunga ;

inti kelapa hitam ke inti kelapa gula merah ? hehehe..


gulai lemak labu pon sodap !


GB, kita geng ! termasuk kuaci jugak kan ?

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

white rose ;

betul tu..
kena kurangkan gula !

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Bro Zul
Wassalam...


kalau dekat boleh mintak sikit..
heeeeee.


n3 baru tu saya dah baca pagi tadi tapi macam biasalah kalau kat ofis kotak komen embedded mmg takboleh nak komen ....huhuhu...

tengah malam nanti saya singgah macam biasa.... tehehehehe...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

zaradgreat ;


sedap tau....

terliuq lah pulakkkkk...
adehh..

nyza said...

kak rina,

mcm kenal je koci pulut hitam tu...ahahahaha...
mmg terbaekkkk lah....

~ yus ~ said...

Kat Senggarang ni selalu jumpa, 4 singgit, mmg sedap, kuih koci yang asli mcm ni..:)

Cikmin said...

koci pulut hitam memang sedap...dengan santannya tu..basah2 je..tak melekat pun..initi dapat yang ada gula merah pun sedap... :)

kak long said...

biasa kalau makn koci memang suka pulut itam..tapi lom penah makan yg inti nya putih jer!

Mak Su said...

maksu suka kuih2 lama, marvellous

DrSinga said...

tang melekat kat tekak tu yang kita suka...
:)

kasihredha said...

nak satu *cakap slow je*

suri solehah said...

salam reen..sedap tu..akak suka sgt kuih ni..masa duk banting dulu selalu jumpa kalau org jawa buat kenduri..

tasekM said...

aku pun suke sgt reen. nk buat tak reti. ok. malas nk blajar sebenarnya.



.

Zaitun said...

Kuih koci feberet kak Zai.. kakak expert buat kuih ni memang sedap tapi sejak dia tak berapa sihat tak pernah buat lagi.kalau beli kat kedai selalu nya kurenggg...sedap.

kayteeze said...

Alaa... Reen.. kak tie suka betul kuih koci ni, terutama guna tepung pulut hitam. Nanti nak try buat sendiri laa.. hehe..

secangkir madu merah said...

kueh koci pulut hitam mmg marbeles...tapi makan baik2 jgn gelojoh takot tercekik..hehehe..

kak Erna said...

reen..memang sedap koci pulut hitam..cuma kalau akak buat intinya letak gula merah ..

cikceriacorner said...

bestnye akak..lama xmakan koci..:)

relevan said...

Manis sangat kuih koci ni..tapi kalu takat 8 bungkus tu habis..hehhe!

azieazah said...

wow! Kuih Koci. Kak Azie suker giler nihh... Biasanya makan yang mak mertua buat, sebab dia berniaga kuih.

Dia handal buat kuih kuih lama nih. Tapi tak sempat lagi Kak Azie nak belajar pun... (dasar menantu malas).

eelobor said...

kuih koci eh? tak berapa suka. tapi kalau ada depan mata, makan gak. nak mencari atau beli tu tidak kut.

kakyon said...

sedapnya kuih koci inti gula putih..klau inti gula merah tak suka..

en_me said...

sodappnyerr makk.. ihiks

kakngah said...

k.reeeeennnnnn..
mana nak cekau koci tgh2 mlm buta kt lembah ni...
huwaaaaa!!!!!!

Hisyam Muhibah said...

katanya, kueh orang takde gigi

cikpuanhady said...

eh..agak murahlah kuih tu..rm1 utk 3 biji..mana nak dapat tu..

Jom skodeng :Pendapatan Sampingan Berblog dengan HeartBeat.my

makdara TERdiva said...

wah! susah nak carik ni..kalau mengidam mau meleleh air liur anak dlm perut.. :)

::..Dia daYa..:: said...

salam
Daya pun suka kuih tu
sedap

Cik Pah said...

kuih koci ker kak? sepatutnye inti dia guna gula melaka kan.. baru cantik.. tapi kalau sedap on jer lah..

dorin said...

huhu..tak baik tau menterliurkan saya...gile la nampak sangat sedap...rasa nak mkn skrg jugak..hahaha...

salam perkenalan azrina.. hihi

http://bulatbujur.blogspot.com/

Ati Masrif said...

salam rina,

terima kasih yer

kita pun suka sgt!!

Zareda Norman said...

kuih lama memang bes... tapi gambar tu inti kelapa putih.. kalau inti kelapa gula merah tu lagi syokkkk

M.U.M.M.Y M.I.Q.H.A.E.L said...

nape sume suke kelapa merah..yg putih ni lagi mabelessshhh.....

Linky's Magical


ShoutMix chat widget