Tuesday, January 25, 2011

Mulut Masin..

Betul kata orang-orang tua
Jangan cakap sembarangan ...


Sabtu lepas berborak dengan member ofis
Kata yang dah lama aku tak kena ..
Walaupun satu rumah kena ...aku mesti selamat.



Tup-tup...
Hari Ahad dah rasa tak sedap badan…
tapi tetap gagah membeli barang keperluan dapur di Tesco



Isnin ke ofis macam biasa
Tengahari dah mula datang balik sakitnya
Perut keras, kepala sakit, tekak perit, badan menggigil



Petang bila dah tak tahan.. tidur sekejap
Kaki dan tangan kebas
Sebelum balik rumah, sapu Menzza krim pada kaki, tangan ,tengkuk
Nak tekan pedal  pun macam tak rasa..



Badan dah terketar-ketar kesejukan
Sampai rumah terus tidur berselimut
Abi belikan tomyam putih campur & nasi untuk makan malam
Hirup panas-panas dan pedas..
Habis makan terus sambung tidur




Pagi ni abi teman ke klinik
Doktor consult itu-ini...
Semua ubat pun dapat.. batuk, demam, sore-throat, anti-biotik, angin, pening…
Alhamdulillah .. rasa sihat sikit tengahari ni.




..berselera makan ni aje..
-bekfes & lunch hari ni -


Note : InsyaAllah aku singgah rumah kengkawan nanti...






Multi-styled Text Generator at TextSpace.net

26 comments:

Sue said...

salam..nanti jemput amik TAG ye.. tq :)

cemomoi said...

masih bole makan tu, alhamdulillah..

moga sihat le nanti

ainnoraini said...

tak sihat ...
makan ubat n byk2 berehat ye reen...

kalau kat rmh tu...biasa la selalunye kite ni org yg terakhir sakit...bile semuanye dah sihat...

kakcik said...

Semoga cepat sembuh ya Reen. :)

Yong Kamariah said...

Waiiii Rina, speedy recovery, sekrang ni mmg musim 3 in one tu ler, aku klu naik lif ramai2 sekrang ni musti kena tutup idung...sindrom yg amat merbahaya tu kpd ibu2 mengandung!

julietchun said...

jgn lupa makan ubat :D

kasihredha said...

cepat sembuh ye..
akak pun suka makan roti butterscotch tu...enak dimakan begitu saja

tasekM said...

sama la kita reen. aku baru baik nih..



.

:: noremy anak rahmat :: said...

follow & BW..

mehla jenguk belog ai..

salam kenal! (^_^)

Queen said...

seb baik selera gak kak..dari tak lalu ape2 selain air oren..ehhehehehhe...
semoga cepat sembuh ye kak

kakngah said...

kite anak beranak diserang mggu lepas...

Zareda Norman said...

get well soon...

kak Erna said...

salam reen..alhamdulillah..dah beransur...sihat..teruskan makan ubat ye..semoga cepat sembuh ..

Ku Tak Sempurna said...

mulut masin byk mkn garam eh??


:D


jg kesihatan eh.

Yunus Badawi said...

Barulah adil satu rumah kena semua hehehe

Yunus Badawi said...

Semoga cepat sembuh.

Kalau isteri yg demam, suami pun ikut sama nanti sbb nak kena buat kerja rumah.

kakyon said...

demam ye reen..
banyakkan berehat.semuga cepat sembuh..

ibuintan said...

moga cepat sembuh reen....

makan ubat dan banyakkan rehat

Cik Pah said...

makan ubat jangan ngelat.. tukarlah dari tomyam ke sup ayam.. mesti lebih better.. tomyam tuh nnt buat sakit tekak pula

eelobor said...

semoga cepat sembuh, banyak2 berehat

suri solehah said...

salam..hari tu baru reen mc rasanya..cuaca panas sngt sekarang ni..rehat cukup ye..moga cepat sembuh..

Cik Ina minat Do do Cheng said...

betul tu cam akak je, kalau sebut-sebut mesti kena. Reen makan ubat , dan minum air suam banyak ye.

white rose said...

smoga akak cepat2 sembuh ya...
rindu dgn entry masak2...

Ati Masrif said...

paling takut kalau kita yg sakitkan

susah kalau ibu2 yg sakit..habis urusan rumah!

kayteeze said...

Dah sembuh, ekk?

Kak tie kalau makan roti butter scotch tu tak boleh henti. Nasib baik ada dijual di kedai tertentu je.. Kalau tak, lari budget gak!

DrSinga said...

MC!!!!!!!!!

Linky's Magical


ShoutMix chat widget