Wednesday, June 3, 2009

~ Precious Dinner ~

Malam smalam atau seperti malam-malam stiap birthday nite sumer ahli famili aku, kami akan meraikan sekeluarga sahaja. Samada tiupan lilin di kek kecil dan diikuti dengan agak-agak special dinner at a seldom 'makan' pot location. Memandangkan hubby nak ke pekan Rawang malam tadi doin' banking stuff, so kami decided to have a dinner at Secret Recipe di samping melayankan kerenah my kidz yang tak habis-habis tanye bila nak beli kek Adiq?.. Di Rawang nih hanya ada dua kedai kek sahaja i.e. King’s & SR.


Sperti taun-taun sbelumnya, aku memang tak akan membuat birthday bash utk my kidz melainkan dua kali sahaja iaitu untuk Angah semasa berusia dua tahun masa tiga taun lepas dan masa Along 7 tahun dan itu pun kebetulan cuti hari raya aidil adha tahun lepas dan yang pasti itu pun diuruskan oleh adik aku ; Mak Tam diorang di rumah emak aku. Perhaps, one fine day @ year, aku akan mengadakan birthday bash ni bila my kidz sudah mempunyai ramai kengkawan yang perlu dijemput nanti. Aku rase kalu aku membuat sekarang atau ketika mereka kecil lagi, mereka tidak akan enjoy the bash kerana jemputan yang datang sudah pasti di kalangan kengkawan parent mereka.

Seperti taun-taun sbelum nih, aku hanya akan menyediakan dalam 30-40 pack ‘guddy bag’ untuk diberikan kepada kengkawan mereka di nursery. Seronok tengok mereka berebut-rebut. Along dan Angah memang suka menolong aku untuk mengisi semua tit-bits dan small toys ke dalam 'guddy bag'. Apa yang penting… kerjasama.. Bagus anak-anak Ibu. Memang tit-bits tak elok untuk kesihatan budak-budak tapi once a while, aku close one eye jer ..juz to make them happy…


Apa yang pasti, kegembiraan anak-anaklah yang membahagiakan kita.


Till Now.




1 comment:

Wan Amalyn said...

hepi besday cayang!! moga jadi anak yang solehah yang akan membanggakan ibu & ayah!

from Auntie Wan + Mummy Aysha

Linky's Magical


ShoutMix chat widget