Tuesday, August 11, 2009

Di Melaka @ Perkahwinan Anak Mak Itam

Hari Jumaat malam Angah tanya aku "Ibu esok kita nak pergi Neraka kan ?.....Along yang dengar katalah.."apalah Angah niy...Melaka lar.. Neraka tu tempat panas tau... pastu kalau nanti kita dah mati pastu bila masa kita idup buat jahat baru masuk neraka...haaa pandai Along xplen kat adik dia... Angah anggukjer...


Pagi Sabtu tu gerak dalam pukul 9.30pg. Dah lambat jadi hubby terus ikut NKVE pastu exit kat Nilai. Kebiasaannya aku akan masuk KL dulu pastu lalu Tol Sungei Besi. Aku janji dengan Adik aku jumpa kat Tol Simpang Ampat sebab dia takde map nak pergi umah Mak Itam aku. Mak Itam aku tu baru pindah dari Pulau Gadong atas sebab-sebab yang tak dapat dielakkan.....
Ingatkan memang dah lambat...alih-alih kitaorang yang tunggu kat situ... mulalah sumer takleh dok diam..yang selalu kena adalah ...Adiq.. sian dia selalu kena usik..




air muka memasing yang tengah tengok keta MakTam kat depan...

pastu suh abah dorang overtake...sempatlak kata ..tak power lah keta abah nie...hehehe..




adengan babai-membabai kat sepupu dorang ..macam dah lama tak jumpa...

Angah boley kata.. macamana MakTam pon boley tau nak pergi ongkawin niy?.... Setiapkali jumpa mesti dia pelik macamana sumer sepupu dia pon ada... dia tak paham lagi..sedara-mara tu ape..walupun dah xplen banyak kali...



wedding skang niy sumer men banner jer...dedulu mane adeh...



Along leka ngan bunga manggar.. habis sumer dia ketai-ketaikan...



niylah mak aku..Puan Salmah.. berusia 66 tahun ..Anak sulong dari 11 ong adik-beradik. Hanya mak aku jer sesat kat KL ; yang lain menetap di Melaka.

Yang belakang tu pulak..orang yang suke nterprem...hehehe..




..Kak Lang dari Pagoh & Family..

Niylak gambar memasing tengah melepak tunggu pengantin...



Yang speckie tu..cousin gak..kosong gi..tengah study lagik ... baru balik dari cuti seminggu pasal sesema ba alif ba ya tu... (marah dia kalu tau aku letak gamba dia...)


Kak Ndak dan Honey dia.. (aku masukkan yer Ndak...aku tau ko mesti baca..hehehe)


Lepak gie...


Pengantin kena TOL... sampai tiga kali ong dok block dia..berpeluh dia...




..Pelamin..


Niy lah cousin aku..Norshamsiratul Zakira..



mempelai..




Tak banyak gambar yang dapat disnap disebabkan sibuk berborak dengan sedara-mara dan berkepet dengan henbeg ogin yang takut ngan orang yang dia tak besa.....




Till Now.



10 comments:

myQza said...

kakrina.. di mana rumah pengantinnye? pulau gadong ke???

berbelit nama pengantin perempuan itu... pasti tergeliat lidah bakal suami masa nak menikah.. ekekekekke

messyremo said...

adess...

smpai 3 kali kne tol..

kene pantun ke kne hulur2 duit tu kak?

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Ted :
kat Tmb Cheng Baru.

hahaha..ye kot..tak tanya lak pasal tu..mesti dia pektis cukup2..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Omar:
kena hulur duit..nek gabra dia masa tu..psal kat kocek memang takde duit..

kena mintak kat pengapit ngan family dia..hehehe..

messyremo said...

hoyeah...

kak mmg best ler..

mcm ni baru sng nk jd top commentator~~hehe

Anonymous said...

ammvoiii, kak ndak pegang payung emas ghitewww.. ehehe, salammm

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Omar:
KRina budak baru belaja..kalau salah tolong tunjukkan...hehehe

ada udang sbalik mee yer...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

en_me:

bukan pyung emas lagi ;kitorang adikbradik kata payung intan kot...

pssst.. jangan bitau emak..nnt dia bising.. hehe

Krasz bAtu said...

lama x ke Melaka ...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Krasz bAtu:
apalagi.. jom ler bro..!

Linky's Magical


ShoutMix chat widget