Thursday, August 27, 2009

:: HARI LUAHAN PERASAAN ::

Pagi ini sessi meluahkan perasaan ..

Aku paksakan diri untuk balik sebelum pukul 5.30 petang setiap hari. peringatan untuk diri aku supaya jangan nak tunjuk rajin, rajin hanya bila nak dekat bonus jer...hehehe.. Akan sampai di rumah dalam 40 minit lepas itu setelah mengambil anak-anak di nursery. Mulalah terkejar-kejar nak memasak...pang-pung-ping-pang kuali dan periuk belanga berbunyi.

Maghrib dah nak hujung baru nak solat.. haii..kena tukar schedulelar jawabnya..tak elok betullar....

Lepas solat, sessi penge'lear'an pulak.. rosak bahasa betullar... Dah siap sumer, memang keletihan dan kepenatan... badan dan minda; dua-dua penat.

Selepas hubby dengan hero-hero keluar pergi solat terawih, dalam pukul 9.00 malam aku dan adiq mesti terlelap macam tak ingat dunia.... Kononnya nak ajak adiq tidor tapi aku pun terbongkang sama... Sedar-sedar dah pukul 11.30malam. Mulalah mata tak boley nak tidor balik...barulah nak kepis sini-kepis sana. Dalam pukul 1.30pagi baru boleh lelapkan mata. Bangun semula untuk persiapan sahur dalam pukul 4.30pagi.

Dah nak habis seminggu puasa tahun ini. Memang tak sihat cara aku ni. Adakah faktor umur yang dah meningkat atau sebab taknak makan supplement ??...

Mulai hari ini aku nak cuba tahankan mata aku niy hissh..boley ker niy... . Banyak lagi outstanding... Kain Baju Kurung yang sepatutnya jadi baju raya tahun lepas tak siap-siap tak efisien langsung !!, Langsir tak mula jahit lagi.. Alahai... sempat ker niy...

Till Now.





10 comments:

<< s| tED| >> said...

kakrima : tengok jadual akan mmg patutlah penat...

terkejar2 kan...
nak susun macam mana pun kerja kena settlekan juga.. kalau tidak esok datang bertambah2 banyaknya..

kalau boleh amek supplement ambillah kakrina.. manalah tahu boleh tambahkan kecergasan dan buat diri rasa semangat jek..

LiNda said...

Rina,

saya makan jamu . Untuk kesegaran dalaman dan melancarkan peredaran darah .

Oleh kerana saya jenis yang aktif, menguruskan rumah dan anak-anak, bersukan and menjahit . Saya rasa itu alternatif yang bagus.


p/s : tidak semua yg suka jamu . so, rina boleh cuba dptkan supplement dari doktor okeh .

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Ted:
tang kerje tu yg xboley tahan tu... ikutkan memang melambak2 tp kengkadang buat donno jer... jengok sini lagi bez....wakakaka...

memang plan nak amek supplement tp xtau yg mana...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

LiNda:
timaseh 4 sharing..

dulu mmg makan jamu...lepas tu penyakit M datang...sampai lani dari bersalin kan adiq x makan2...

yginsaf4 said...

salam ramadhan akak rin ittewww..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

en_me:

salam yang sama pada yang wish ittewww...

messyremo said...

amik supplemen kak~~

lagi satu jgn la sume akak nk buat..
sampai tak jage diri sendiri..
buat mne yg mampu jer..
sume akak nk buat,jwbnye pengsan ler~~

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Omar :
baik adikku...

mmg kengkadang naik f-l-e-t jgak...

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

ni betul2 luahan ni..hehehe

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

FIEZA:

Skali sekala babe..

Linky's Magical


ShoutMix chat widget