Wednesday, September 9, 2009

Idea Orang ; Aku Ikut Jer...



Masa blogwalking semalam..

Aku tengok Ms Hirose dan Kak Watie punya Kari Ayam nampak menyelerakan

jadi balik terus buat..

Ingatkan tak nak makan benda berlemak tapi selera punya pasal, diet tolak tepi.

Stok rempah-ratus banyak lagi jadi terus campak-campak jer,
aku besa guna santan kotak, lagilah senang kerja....


Hanya Kari Ayam dan Sardine Roll jer yang sempat buat, kuih-muih hubby belikan...





::sowilah gambar kurang memuaskan ::






:: banyak betul inti aku sumbat sampai tembam sardine roll niy ::


** Atas permintaan Cik Sueanne, cara-cara buat sardine roll :-
Bahan-bahan:
Beberapa Keping Roti
Satu tin kecil sardin... aku guna cap crown (cap ayam masam sikit)
bawang besar dihiris panjang-panjang
cili padi - racik halus
garam ikut rasa
Telur Grade A 3 biji (besar sikit) kalau gred lain tambah lah yer...

Cara2 :

Pukul telur dan letak sedikit garam.

Panaskan kuali dan masukkan isi Sardin sahaja tanpa sos.
Hancur-hancurkan dan masukkan bawang besar serta cili padi.
Kalau tak panaskan pun takpe tapi lebih sedap kalau dipanaskan.
Asingkan.

Letak sardin yg dah siap ke atas roti dan gulungkan.
Celupkan pada telur tadi dan pastikan bahagian hujung roti tu
banyak kena sket.. biar basah baru melekat..

Gorengkan sampai kekuningan. Angkat. Boley makan..




Till Now.


12 comments:

sI tEDI said...

ekekekekeke.. sekarang ni sama macam saya.. apa org dok tayang apa org dok buat.. sume nak try.. ekeke


pssttt.. kakrina.. terima kasih tudung... terharu sangat!!

Krasz bAtu said...

rasa lapar lak masuk sini
hehehehe

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Ted:

hehehe..tu lah tu..pasal dah takde idea nak masak ape...


don't mentioned..dah besday lum..?

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Krasz bAtu:

awal pagi tu bro...ley makan lagik..hehehe

Alimaz-Kembara Terasing said...

sardine rool tu nampak best..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Alimaz:
bila lapar sumer pon bezz...hehehe

yginsaf4 said...

tembamnyerrr.. ehehe, suker sukerr..

@--- Sueanne ----@ said...

kak..bagi resepi sardin roll tue boleh??..nampak begitu sedap sesangat..:p

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

en_me:
lain macam jer munyiknyer... ahaks..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Sueanne:
KRina tambah kat n3 tu nanti yer...

syahbandar87 said...

bestnyee..hmm..klu jual bazar ramadhan kjp jeni habis.hehe

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

syahbandar87:

ye ker ?hehehe..

Linky's Magical


ShoutMix chat widget