Tuesday, September 29, 2009

:: Moga Panjang UmurNya ::

N3 hari ini khas untuk Adik pomfuan aku. Hari ni tarikh istimewa buat dia.
Azurawati. Tarikh dia dilahirkan.
Dia tak suka nama hujungnya sebab maksudnya tak elok
tapi aku panggil jugak sebab dah terbiasa.
Dah genap pun 32 tahun maknanya dah 32 tahun aku membesar bersama dia.



Masa kecik2 dulu memang kecik orangnya sampaikan arwah ayah tak pernah
marah dia sbb dia ada lemah jantung…
tapi bila dah meningkat dewasa,
mak ooi..sumer orang ingat dia kakak aku…Jangan mare…Ti, this is the fact…. Hehehe..

Kami memang rapat sejak dari kecik, remaja hingga skarang.
Masa berpakto dulu, dia cover line aku dan aku pun sama…
Keluar sama2 tapi pergi tempat lain-lain. Kalau emak aku tahu ..masaklah jawabnya. Hahaha...Jahat betul dulu; nasib baik skang jadi orang..


Ada gak tak bertegur kalau pasal tefon.
Mana taknya, bila dah bergayut, haa tak ingat orang lain.
Sampai kena pot-pet-pot-pet..bla-bla-bla dengan emak, baru letak tefon.


Bila dia dah kahwin..sunyi ngan boring betul sebab tak ada kawan lain
kat umah melainkan emak..

Itu dulu…skarang bila masing2 dah ada keluarga sendiri…
nak pergi mana2 kami akan plan sama2.
Bila aku kering tiga-empat tahun lepas.. loan kat dia. Lebih2 lagi masa tuh dia tengah masyuk dapat vss dari x-co dia. Bila dia kering pulak...loan kat aku tapi masa bonus lah....
Memang bez dapat adik sekapla.



Dia ada aura tersendiri sebab bukan anak2 aku jer tapi sumer anak2 buah
memang rapat dengan dia. Bila jumpa jer dia, lebih2 lagi anak2 aku .. haaa... terus tukar ibu... nak susu lar, nak mandi, nak duk kat keta ...sumer dengan Mak Tam dorang...


Di sini aku amik kesempatan niy untuk mengucapkan Selamat Ulang Tahun pada dia. Semoga Panjang Umur dan Dapat Melihat Anak2 Membesar Hingga Ke Hujung Nyawa.
Hadiah untuk dia aku post kat sini dulu. Bila senang2 aku antar… Masa dia datang antar Along& Angah kemarin aku lupa nak kasi…

Sepatutnya Pak Cik dorang yang antar tapi Pak Cik antar skrat jalan kat Cheras dan dia bawa balik dorang ke rumah untuk melawat Adiq.


p/s : ko kata tudung dah bermacam fesyen..
ko bila lagi ? hehehe.. jangan mare…





Till Now.





14 comments:

sueanne said...

hehhe..
zaman skang ni memang slalunye adik lagi besar dari abg or kakak die..
xtau kenape ye..
hihih

wish hepi besday kt die ye kRIna..
semoga panjang umur n dimurahkan rezki..:p

Wan Amalyn said...

=) Dirgahayu buat Wati... Moga Allah lanjutkan usianya...

Oh dia baru 32 ek?? =D sebaya la dengan si Lida yg kat Kluang tu...

kekadang bila adik-adik makin 'besar' terasa juga betapa dah tua rupanya oghang nih... tapi kejap tu ajelah... lepas tu perasan muda balik!! ahaks

myQza said...

happy birhday tok azurawati. :)

Unknown said...

ahha..best kalu dapat adik sekepala...ambe nye adik2 laki dua org tp kalu nak g mana2 memang slalu bersama...cam kembar 3 plak..tp dowang keje KL, skrg jarang sgtlah dpt hang out sama2 cam dolu...bergaduh adik beradik tu biasalah, lama2 baik jugak..hehe

hepi behday to ur sis

Chenta said...

ahahaa..
hadiah tak sampai lagi
dapat tengok pun jadilah kan..

hepi beshday azura... 32thn

moga sihat selalu . aminnnn

Anonymous said...

masih free hair ghitewww.. uhuhu

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

^_^ Sueanne :

agaknya zat2 kita dapat kat dorang tak...hehehe..


dia ada baca blog niy..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

^_^ Wan :

timaseh. Lida at Kluang ? yg cikgu tu kan ?

memang lar... bila tengok gamba raya famili ko lak...dulu yg bongsu tu muka dia besar tapak tangan kita jer kann...skarang haa....

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

^_^ Ted:


tenkiu.
dia baca blog niy..
dia kata kelakar ada terharu pon ada..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

^_^ ashie023:

maknanya kalau nak hang-out kena turun KL lar niy... aduishh....
skali-skala bez gakk...

air dicincang xkan putuskan..

timaseh.

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

^_^ LiNda:

biar dia tengok dulu dia dapat apa ...hehehe..

timaseh.

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

^_^ en_me:


kakak2 yg lain dah bg syarahan sikit2..

hby dia xckp apa, maleh nak cmpur....hehehe

messyremo said...

hehe..ayt last sekali tu mndalam tuh..hehe

ade la tu nnt..hehe

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

^_^ Omar :

hehehe...sbnarnya anak dia pon ada tanya...

minta2 lah... KRina ni pun belum tentu betul cara pemakaiannya...

Linky's Magical


ShoutMix chat widget