Friday, September 11, 2009

:: Yang Ketiga Dalam Jangkamasa 8 Tahun ::

Dekat lapan tawun aku tinggal kat umah niy maknanya dah 3 kali aku tukar mende-alah niy.

Yang pertama aku beli masa bujang dulu…chewahh preparation untuk berumah tangga tuh....jenama Moulinex -1400watt.

Kedua aku beli dua tawun lepas bila yang pertama tuh rosak..Hantar kat service centre; dorang kata dah takleh repair. Bila aku dah beli yang kedua…tup-tup..dorang called kata dah okei pulak… nak buat camne..sabarjelah… Jadi aku bagi kat MIL jer.. bukan saja bagi yang 2nd hand yer… MIL yang beria-ia nak sebab dia nampak ada dua mende-alah tu kat umah. Yang kedua tuh jenama Hitachi-1400watt… bukan nak kondem tapi tak berapa powerlah.. macam kata anak akulah.. walaupun sama watt dengan yang pertama.

Bila hubby tiba-tiba bukak mulut ajak pegi beli malam tadi jadi aku on ajerlah kann… hehehe pasal tak kuar duit sendiri…


Tiba jer kat electrical shop tuh, aku tak dapat ikut sebab Along dah terlelap. Kesian dia…keletihan dan kekenyangan lepas berbuka. Hubby pegi ngan Adiq jer.. Tunggu punya tunggu…lama gak.. aku pon terlelap…sedar-sedar Angah panggil kata hubby called tanya opinion aku… aku okei jerlah… Baru beli satu mende-alah niy punya lah lama.. Agaknya dia check sumer spec kott…


Baru aku paham yang penantian itu satu penyiksaan...sebab kengkadang bila aku pergi beli barang, hubby tunggu kat keta...haaaa...baru padan dengan muka aku..

Haaa.. lepas niy mulalah projek besar-besaran aku sebab siling atas dan bawah dah bersawang-mawang. Nak pakai penyapu tak sampai pulak.…… Alahai…




Till Now.


12 comments:

Unknown said...

tu panggil nama ambe ke?NITA...ahaha..

ambe pong x tido lg...mkn je manjang nih., dari supper ke sahur..ahaha

myQza said...

hye nita.. boleh berkenalan. ekekekeke...


kakrina. rumah sy dah x pakai benda alah ni. semua main sapuuu jek. ekeekekekeke

cikwan said...

menunggu-nuggu mmg menyeksakan tapi kalau tggu pOn tidO kire Ok la tu tak seksanyer kak rina..kekekeee, next time kalau husb kene menunggu mintak dia tidO ek..hahaha

v said...

Hih hiii ... baru tau betapa siksa menanti ye? Tp kengkadang org lelaki ni lebih suke menanti drp ikut org pompuan sopping ... kan!

messyremo said...

laa..

igtkan beli mesin buat kuih td..hehe

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

ashie023:
nama mu pong Nita ?..tak tau pulok...

malam niy layan lagi sampai sahur..hehehe

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Ted:

kena pakai gak lar kalau tak debus-debus banyak sangat...maklumlah weekend baru nak buat..hehehe

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

cikwan:
dah boring yg buat tertido tu...hehehe

asben KRina lagi rela tunggu dlm keta cikwan....dia xsuka sangat shopping2 niy.. lainlah kalau tpaksa...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

lili11:
betul-betul-betul... cam dah besa jer.. hehehe..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Omar:

tu dah ada...
terperok kat stor.. hehehe..

cikwan said...

selamat vacumm umah sempena nak raya....vacumm sambil senyum tau kak rina..kekekee
\
\
\mesti meriah suasana nk raya kt msia kan..macam selalu...rindunyer saya nak beraya samer kak....sabarjelah hati ni...tapi sedeh bangat ni..

Unknown said...

Saya mmg tak suke..bawa Mr Wan shopping...Sebab saya jadi tak keruan tengok dia menunggu...

Saya suka shopping sorang2...ikut suke hatik je..yg duk bape lama kat shoping tu..

Tapi saya suka time Mr Wan yg mahu shoping..Huwaa saat itu saya bahaagia..hahaha Habis kopak duit dia saya pulun...

Linky's Magical


ShoutMix chat widget