Friday, January 1, 2010

:: ANGAH Bersemangat Di hari Pertama Tahun Baru ::

Hari ini dah pun tahun baru. Selamat Tahun Baru buat semua ! Semoga pada tahun ini apa yang diazamkan tercapai.


1st day of the year; Tadika baru Angah adakan familiarisation class. Dari jam 9 hingga 10 pagi. Bersemangat Angah bangun pagi ni. Selalunya aku akan jeling2 kat hubby masa Angah makan.. mesti tiga kali tambah... Jangan tak percaya ! Tapi pagi ni susu pun dia tak nak..Hanya minum air kosong dengan sekeping roti + kaya .. "ahh..mungkin balik nanti dia makan..".Aku nak sedapkan hati.


Sampai di rumah tersenyum lebar. Tak sabar-sabar tunjuk beg dan uniform baru. "Nanti pergi sekolah kena pakai kasut & stokin putih tau ibu !"kata dia. Eh.. macam tau-tau pulak Angah ni.. aku ingatkan nak suruh dia pakai kasut raya dia nanti.. colourful .. tak jadi aku cakap.. maka, kena beli kasut putih lah untuk dia.


Dah habis mencuba baju-baju baru, baru dia rasa lapar. Haaa..lega rasanya.. betul TIGA kali tambah.. tak spesel pun, hanya Nasi Lemak + kicap + putih telur..(kalau lauk lain;dia tak makan banyak). Apa yang pasti; meja, muka dan lantai dipenuhi nasi-nasi. Alahai anak.



"cikgu suruh buat kapal, orang tu abah tengah garang sebab tu muka warna merah"..kata dia.

uniform baru..

untuk pakaian sukan

Till Now.



8 comments:

Ayu Hussien said...

wah seronok nye angah..
tak sabo nak tgk kaletah akmal msuk sek mgu dpn..

sI tEDI said...

Alhamdulillah.. semangat itulah yg kita cari!!

E-na Zarina said...

bestnya nk masuk sek ye semangat je...moga angah terus bersemangat dan rajin ke sekolah! hepy new year 2010 reen smoga sihat n bahagia selalu...

ashie023 said...

wah Angah ..semangat nak masuk skolah..bagus2...

ANGAH FIGHTING!!!!<-ceh korea sesat plak..ehhhehe

warghhhh cute uniform..siyesly..cute giler..hee

HEPI NEW YEAR KAK RINA AND FAMILY!

Wanita Itu said...

wah sonoknya..

dah nak pi sekolah dah nih :)

sueanne said...

Angahh..chayuk2x..

sukenye die nak g sekolah sampai terbeliak matenye..hehehe

sian lak kat adiq coz nanti die sorang je kat nursery kan?

Che Adlia said...

angah sangat bersemangat!!
saya suka!!

LiNda said...

hahaha..

gelak saya baca jawapan dia .

cikgu suruh buat kapal, orang tu abah tengah garang sebab tu muka warna merah"..kata dia.

Bijak and kreatif sungguh !

Linky's Magical


ShoutMix chat widget