Friday, May 14, 2010

Sembang Kosong Anak-Beranak..

Along : Ibu, masa sekolah dulu ada perhimpunan tak ?

Aku : Ada

Along :Kena nyanyi lagu apa?

Aku : Macam Along jugak lah… Lagu Negaraku, Lagu Sekolah, Lagu Patriotik

Along : Macam mana lagu sekolah ibu, sama tak dengan sekolah Along..

Aku : Tak sama... Ibu dah lupa lar.. lagu inggeris .. *ligat otak mengingat..tapi memang
tak hingat!
Tapi sekarang dah lagu melayu dah..

Along : Laa kenapa lagu inggeris ibu ?

Aku : Dulu-dulu ..Guru besar ibu Sister..

Along: Sister ? kakak ibu yang mana ?

Aku : (dalam hati ) akan bermulalah soalan yang berlarutan..
Owh..bukan...bla-bla-blaa-blaa... (ekplen lah dengan detail pada Along pasal rahib, gereja dan sewaktu dengannya..)


Angah mencelah..


Angah : Alaahh..nyanyi jer.. Angah, sekarang hari-hari praktis sukan kat sekolah.

Along: Sukan tadika senang je.. .

Angah: Mana Along tau.. Along bukan nampak..

Along : tau lar..dulu kan Along tadika jugak..

Aku : dah-dah… (kalau biarkan..gerenti panjang jadinya…)

Aku : Angah praktis hari-hari ..sukan apa Angah masuk ?

Angah.... Negaraku...

Aku : Laa......sukan ye ?




Till Now.




18 comments:

relevan said...

Sukan untuk negaraku..

indahhouse said...

salam kak reena,
kihkihkih. nama lagi budak tadika,kak.. ;)

Alimaz-Kembara Terasing said...

laaa yaka akak tak bagi lagi ka....patut la ada satu lagi lebih hadiah...tercari-cari gak sapa tak bagi lagi...ok la bagi la kat mana2 comment N3....nanti saya hantaq...alaaa hadiah kecik ja....sebagai tanda persahabatan dari orang utara....

sI tEDI said...

ha ha ha ha

comel je perbualan itu...

comel lagi perbulana angah. ekekekeke

zaradgreat said...

hahahhaha
kak..
kalau kita dengar nih..
mau nya speechlesss...
terdiam terus
heheheheh

Queen said...

ahahahaha...buda ni kadang tak mo kalah tau..pestu kaalu tanya detail sikit mula lah keluar jawpaan pelik2 macam tu..
sukan negeraku..ekekkeke

badminton kot....ekekkeke

LiNda said...

Rina ,

Lagi layan, lagilahhh panjang ...

ekekeke

kelakar jawapan angah !

Eine Frau aus Botnang said...

Hi Reen, hahha perbualan yang selalu lari dari topik sebenar..hahhaha cute

thunbergia said...

majulah sukan untuk negara, kahh

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

relevan;

yup ! majulah sukan untuk negara .

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

indah;

budak tadika kann..
tapi budak tadika ni memanggg lah lain dari yang lain..

hehehe.. ada jer..gaya serupa orang tua..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Alimaz;

ekekeke...nnt email..
lupaa lagi semalam..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Ted;


tulah Angah..
orang kata dalam satu famili tu mmg ada sorang yg menceriakan sumer..


Abg mmg selalu suka usik dia..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

zara:

memang ! tak terjawab kengkadang tuh..

hehe..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Queen;

takmo kalah sudah tentu ..

rasanya Angah pon tak paham apa dia kata... 6 tahun kann..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

LiNda;


tu yang tak terlayan dek budak2 ni..


kita jer yang faham kan ?..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Fasha,

thanks ya, komen kat sini.

hahaha.. betol-betol..

ikutkan hari2 ada jer topik baru pasal anak2 ni kann..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

TB,


maju lain boley ?

ehehe..

Linky's Magical


ShoutMix chat widget