Tuesday, June 15, 2010

Berlagak

Empat orang duduk bertentangan di dalam sebuah keretapi. Seorang warga Amerika, seorang Afrika, seorang Bangladesh dan seorang Malaysia.


Sedang dalam perjalanan, warga Amerika tu mengeluarkan 100 US Dollar lalu dibakarnya untuk menghidupkan rokok. Semua terkejut dengan tindakan si Mat Amerika dan belum sempat bertanya, si Mat Amerika ni kata „Its ok..too many dollars in America“.


Tanpa mengendahkan kata-kata si Mat Amerika tu, si Mat Afrika pula mengeluarkan sekotak cigar yang termahal di dunia...dibakarnya satu dan yang lain dibuang ke tingkap... tersentak dengan tindakan si Mat Afrika ni.


Si Mat Amerika bertanya, “Why?“ si Mat Afrika ni kata „Its ok..too many cigars in Africa“.


Si Mat Malaysia dan si Mat Bangla terpinga-pinga dengan perbualan Mat Amerika dan Afrika tadi. Belum sempat Mat Bangla berkata apa-apa, si Mat Malaysia terus campak si Mat Bangla keluar tingkap dengan selamba berkata…”Nevermind..too many Bangla in Malaysia”.



Note : ekeke... senyum & sengih sebelum mulakan kerja..

* misi menjenguk kengkawan lambat sikit hari ni... ada pezentesyen whole day dgn sumer boz


Till Now.




13 comments:

Yunus Badawi said...

Mat Indon pun ramai jugak kat sini hehehe

Selamat memulakan tugas. Kerja rajin2 tau. Jgn asyik blogging ngeee

Queen said...

pezentesyen?...new word for today...ehhehehhe

zaradgreat said...

hehehehehe
kelakar je
betul jugak tuh
banyak sangat

sI tEDI said...

ekekekekeke..

betul tu kak

bahaya betul kalau bangla mmg dah sedi abyk.

mana2 pergi muka derang jek

shopping compleks sampai ke jaga semua derang!

Cik Lizi said...

bangla di mana-mana

hehe

hi akak ;)

nonie said...

hahaha...kelako...ramai betul la warga asing kt Msia nih...rasa mcm kiter plak yg duk negara diorg..takut dibuatnya...

mier@merr said...

hoho..... byk2.... lenkali suh lempar lg byk2...hee~

ashie023 said...

whaha.....sudah penah baca tapi tetap lawak...haha

indahhouse said...

salam kak rina,
kat tmpt saya banyak vietnamese dan indon, kak...
selamat menmpuh pezentesyen... ;)

maiyah said...

hahaha.. lawak tuuu

anisalya said...

senyum itu indah dan satu sedekah..

Lovely Kitchen said...

kikiki! klako reen...

relevan said...

Mat Vietnam pun ramai juga..

Linky's Magical


ShoutMix chat widget