Monday, July 19, 2010

Janji

Salam Semua.


On da way balik keja tadi, telinga ni terngiang-ngiang dek pesanan Along semalam. Nak sup pengat durian. Kena buat nih! Ada baki lagi durian semalam ,terus zasss ke kedai runcit Minang untuk beli santan. Beli 3inggit santan + pisang emas + kerisik + roti. Seperti besa, hajat satu barang tapi sapunya tiga-empat barang.. hehe..


Ktang-ktung-ktang.. Zapp-zupp-zapp.... meleleh-leleh peluh masak malam ni. Sikit lagi terpercik kalau.... tambah rasa lah jawabnya. haha..



Gendang gendut tali kecapi kenyang perut suka hati !







ketam goreng kunyit ~ hajatnya nak buat kam-heong tapi jadi gong-heng jelah..

pajeri nenas ~ belen nenas semalam


..pengat durian..
* gelap sikit warnanya sbb guna gula kabung pemberian MIL

berselera betul !



Note : Misi untuk menggemukkan Abi; slim pulak dia balik dari China. risau wei..




Till Now.


12 comments:

zaradgreat said...

adei kak....
ketammm
durian
hahaha

encik abi kurus sebab rindu masakan kak rina ..
ehhehe..

LiNda said...

Reen,

Teruskan usaha mengumukkan hubby ..
Awas ,
Jangan pulak awak yg terlebih sudah. hahaha

Hamizah said...

hahaha reen ok je..maintain

saya dah habis idea nak menggemukkan hubby..brt bdn dia naik xsampai 5kg pon sejak2 9thn kawin..

Zaitun said...

Wah... sekali harung, ketam,pajeri,kuah durian,rajin betul.Kak Zai terliur tengok kuah durian tu,semalam makan durian tapi tak sempat buat bubur, langsai semua.hehehe....

kakcikseroja said...

Salam..

kakcik pulak semalam buat ayam goreng kunyit.. tapi, sekarang dah malas nak snap gambo2 masakan.. :)

fikaryna said...

kak rina..ketam fav ryna..deroyan abah n adik..huhu..

kak long said...

haiiii...bila la dpt mkn pengat doyan hasil tangan mak kaklong ni...
nak wat sendiri...
mcm malas la plk...

ing masa kecik2 dlu...

kak wan said...

Hmmm..nak gi cari santanlah nak masak pengat doyan gak.

kalau abi balik oversea memang kurus..tanda bagus sbb makan beingat,nak2 kalau diaorang gi tmpt nonmuslim. takpa ina kan rajin masak..

Watierman, rmanbkr said...

Salam Reen...dah lama Akak meyepi...Dik...sibuk sesanggat.....wah dah bertukar dapur dah ni.....mesti banyak juadah dah Akak miss.....kalau boleh tu...poslah sikit ye...!!

My Life My World said...

Salam Rina ... Ini buat misi menggemukkan Abi ni mesti Abi makin kurus dan hensem serta menampakkan dia muda kan ... heheheh ... takut anak dara lain jeling kat Abi dia lah tu kan ... hahahahahha

relevan said...

Biar gemuk janji tak cari lain..tapi sekarang bukan kira gemuk dan kurus.. hehe!

Lovely Kitchen said...

aduiiii ketam ada durian ada semuanya besh2 ni....

Linky's Magical


ShoutMix chat widget