Thursday, July 29, 2010

Selesema Di Perut..

Aku tengah minum di meja makan balik keje tadi.


Adiq datang.


Ditariknya selai.. dualai ..tiga lai.. kitchen towel


Aku tanya, " kenapa Adiq amik banyak ?"


"Adiq sesema ni.."


"Sesema?.... " * pelik sebab dia lap tisu kat perut.


"aah.. Adiq sapu ubat kat pewot tadi, panas.."


"eh...Adiq sapu ubat apa ?"


"Ubat yang dalam henbag ibu. selalu ibu letak kat pewot tu.."


"Larrr.... lain kali tanya ibu.., Adiq kecik lagi, tak boleh pakai ubat tu..."


"nape ?"


"Panas, ubat sesema lain.. yang botol kecik warna biru tu..."


Tak jawab. Terus dia ke depan.


Merajuklah tu..







Note :krim halia tu kan panasss..



Till Now.


24 comments:

mier@merr said...

alala.. ciannye adiq... tak pasal2 panas....sib bek dia xsapu kt idung dia kRina..

Insan Marhaen said...

elok la tu. satu pelajaran bagi dia..

DrSinga said...

sib baik krim halia....
buat nya 'krim-krim' lain ke....
:)

kak long said...

mak oi..pijar tu...
sian aqid...
tu la bdk2 ni cpt mengikut apa yg kita buat...he3

piewahid said...

sian... dia. moga selsema kat perut dia segera sembuh! hehehe

kak Erna said...

reen..krim halia?sian adik..patut cari tuala lap balik..nasib dia tak nangis kan..

ibuintan said...

satu pengalaman yang baik untuk adik, nasib baik juga dia tak sapu di hidung atau mata

zaradgreat said...

erk
patut lah...
mesti panas
hehehe
tapi selsema kat perut pelik jugak tuh
hehehe

anisalya said...

macam-macam budak-budak ni kan?
alya tahu ubat mana yang boleh guna ubat mana yang tak.
sebab dah ajar.
hehehe...

jadik kalau dia jumpa ubat dia akan pulangkan dan tanya ubat siapa tu.
kalau dia tak pernah tengok la...

sian adiq ek...
sampai merajuk dia..

LiNda said...

hohohoh

sudah ku tahu, rahsia dlm begmu ada krim halia .. bila2 masa, boleh sapu ! ekekeke

Reen,
sian adiq .. saya yang sapu kat perut pun kekadang tak tahan .

Watierman, rmanbkr said...

Kantoi...rahsia ibu terbongkar...selalu sapu krim depan dia lah tu!!!

relevan said...

Selesma diperut? ..selalu ibu ibu saja selesma diperut..tu yang bapa bapa selalu kena urut perut ibu,,

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

mier@merr ;


yalah... nasib baik.

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Insan Marhaen ;

betul tu.

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

DrSinga ,

'krim-krim' apa tu doc ?

(^_*)

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

kak long ;

tu lah kak long. Pernah bgtau tapi tau-tau jelah budak umur2 camtu.

semua nak dicubanya.. bila kata tak boleh dikatanya balik kenapa kita boleh..

sahromnasrudin said...

salam..bijak sungguh anak akak tue..hehehe

akuanakpahang said...

Jangan biarkan nanti melarat sian kat dia hehehe...

kakngah said...

blh ramping kempis perut adiq
hahahaha!!!

LIPISLADY said...

Sallam,
laa..kesiannya kat adiq tu, panas perut dia...

sayangsayangibu said...

hehehehe...si kc pun pernah g2...;p

fikaryna said...

kak..pangkah jawapan en.relevan..x relevan..hehehe..

julietchun said...

dia ada kentot tak lepas pakai krim halia tu? :P

mrs.ecam said...

salam knal

aku konpius...seme2 tp sapu kt perot ek...hiks...lawok ah

Linky's Magical


ShoutMix chat widget