Saturday, August 14, 2010

Kalau Tak Nak Puasa Tak Pe....

Angah berjaya puasa pada hari pertama. Kira berjayalah walaupun dia TERminum air di nursery masa balik dari tadika.



Sekejap-sekejap tengok jam. Angah masih tak tau pun tengok jam lagi. Aku hanya bagitau tengok jam pendek dan jam panjang di nombor berapa baru buka puasa.



Bangun sahur pada hari kedua puasa . Muka Angah monyok-semonyoknya. Mulut mengunyah nasi goreng, air mata meleleh.





" napa Ngah ? "
diam.... air mata meleleh..
"kalau tak nak puasa tak pe.. "
"nak.. "



sampai sedih sedu-sedu
tak bagi tau lagi..
peluk dia lama-lama, baru dia bagi tau..
*sedih tapi sikat tetap tak lupa..



" kaki Angah lenguh" sambil tersedu-sedu
"laaa.... kenapa tak cakap, meh ibu sapu ubat"
Aku sapu cream, Angah sambung makan.
Terus takde bunyi..


Note: Adiq & Angah nangis sedu-sedu jugak malam tadi. Bila ditanya ..rindu abahhhhh... panjang jer bunyinya. Lepas tefon sambung berYM dengan Abi barulah diorang ceria .



Till Now.





24 comments:

ibuintan said...

la kesiannya Angah,
rindu abinya tu, makan pun tak lalu...

mak dia lalu makan tak?

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Ibuintan,

rindulah tu, malam cium baju abahnya..


hehe..mak dia ok jer kak.

kak Erna said...

reen..siannya anak2..sedih..kaki lenguh ke rindu juga tu..
ibu pulak..angah sedih2 pun sempat ambik gambar tu..nasib baik angah tak marah ye..he he..

Ku Tak Sempurna said...

kaki kita pun lenguh...... tolong picitkan bole??

:D


hikkkssss


bebudak mmg bnyk TERnya masa bulan posa... klu asik msk bilik air, byk la TERminum airnya


.
.

ckp bedsrkan pnglmn... err.. pnglmnntgk anak2 sedara..

hihihi.. lagi takmo ngaku :D

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

kak Erna ;


ibu dorang memang camtu kak..sikit2nak amik gambar..hihi


Angah ni kak, kalau saya pegang camera dia on aje..kali ni mud dia mmg tak okey kalau tak..sempat pandang lagi.. hehe..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Ku Tak Sempurna ;

boleh sajer.. nak picit sumer badan pun boleh..haha


memang pengalaman sendiri mengajar kita kan...eh..pengalaman anak2 sedara.. silap taip pulak..


keke..

kakcik said...

ALahai Angah..

cakaplah rindu kat Abah.. kona gi lenguh kaki la pulak. Tengok Ibu tu... rileks je.. walaupun dalam hati hanya Allah yang tahu... (^_*)

ainnoraini said...

bukan senangkan bile abahnye tak de...mcm2 ragam...sedihkan bile anak2 rindu kat bapaknye lebih2 lagi bulan posa ni....

ckLah@xiiinam said...

Hmmm...hibanya. Bangun awal pagi, abah tak ada...sian dia.

Ibunya.....tak 'lenguh kaki' juga ke?
:)

akuanakpahang said...

Baguslah ..gitulah mengajar anak2, biasa dah tu... tentu byk kerenahnya. :)

kak long said...

anak2 rindu....ibu lagi rindu....!

bila tidor malam pekup muka dengan bantal lepas tu nangis sampai sedu2
ngeh ngeh ngeh...

aNiS tHe BumbleBee said...

ala...ciannya....windu abinya...

bagusnya kuat juga angah berpuasa ye..goodboy! :)

My Life My World said...

Alahai, sedih nyer Rina. Akak pun rasa nak nangis jer baca cerita nih. Huwa! tumpang nangis bersama yer :(

Hamzah Ian said...

alahai kak...
Salleh Gregor cakap, "Kepada Yang Berpuasa: Fuck You Off"

secangkir madu merah said...

alah kesiannya semua rindu kat abah ya...mamanya rindu jugak ke? hehehehehehe...

LiNda said...

Salam Reen ,

Saya faham
kerinduan anak2 and diri sendiri
apatah lagi ketika sahur dan buka
tanpa suami .

Sabar and tabah oke . Yang penting awk hebat dimata anak2. Tahniah !

DrSinga said...

anaknya cium baju abahnya....
maknya... pakai buat tidur lagi, baju abi nya...!!!!
:P

Insan Marhaen said...

puasa dalam susah banyak pahala. kenangan untuk hari tua dia nanti...

relevan said...

Semangat berpuasa Angah tetap ada tu..

en_me said...

me cuba nak bayangkan.. camaner akak tanyer sambil tangkap2 gambar ghitewww.. ekeke

sayangsayangibu said...

Sekejap-sekejap tengok jam. Angah masih tak tau pun tengok jam lagi. Aku hanya bagitau tengok jam pendek dan jam panjang di nombor berapa baru buka puasa.


menu yg samo, dan kak ngah 2nd anak dara sya pun macam tu alahai anak anak

pssttt nak tanyo: ibu tak rindu abi ko? hehehhehhe... ;p

kak wan said...

Salam ina..
kalau akak , bila anak - anak buat perangai cam tu silap - silap ibu yang nangis dulu.
Tahniah, ina tabah.

Zaitun said...

Kalau hubby jauh anak2 memang selalu rindu.Tiap2 hari bergayut kat talipon,bil melambung...

zaradgreat said...

sian angah...lenguh ke puasa?sabar ye angah.sikit2.pelan2. hehehe.

tapi angah still cute nangis2 pun.hehehhe

Linky's Magical


ShoutMix chat widget