Saturday, August 7, 2010

..marang kerapu kepunden parang sekeper..

Pagi ni nenong-nenong bangun. Orang yang tolong kejut takde..huh..mengada-ngada. Kaflam kabut di buatnya.



Dah siap-bagai nak angkut beg-beg yang nak bawak ke nursery; teringat baju tak jemur lagi. Adoiyai..


Bila basuh baju anak-anak, faham-faham jelah... banyak yang cinonit-cinonit. Ambil banyak masa. Ikutkan hati nak aje masuk dryer tapi fikir yang sekarang musim panas... rugi pulak. huiii...memang rugi...


Along sepatutnya sekolah hari ni. Replacement utk Deepavali.. Raya pun belum dah nak ganti Deepavali..hehehe... Kesian Along terpaksa ponteng sebab aku kerja. Telefon minta tolong van sekolah yang selalu Along naik.. Tak boleh. Dia ada hal lain.


Kurang sehari attendance dia tahun ni. Kalau tahu awal boleh juga aku swap kerja Sabtu depan. Hari Khamis baru dapat notis. Tak dapek den nak nolong..



Kat ofis pulak memang terhangguk-hangguk ; tergeleng-geleng dibuatnya. Semua sebab sand pit kat Selangor kena tutup.. Bila harga pasir naik dah tentu-tentu harga simen pun naik. Jadi aku ni haaaa…. Orang penting kann.. cett. gerenti lah sibuk. Baru jer bulan Mei naik harga tup-tup ..Ogos pun naik lagi. Kalau gaji pun ikut naik, naik dan naik camtu kan bezz ...



Harga satu tan simen sebelum ni RM275 sekarang dah cecah RM300… lepas ni kalau nak buat rumah atau tambah rumah pakai kayu jelah jawabnya.





Note : relevan ke tajuk entri tu eh ?..


Till Now.



25 comments:

kakcik said...

Salam Reen..

tetang tajuk tu.. cuba tanay En. relevan..

Adoyai.. apa lagilah harga barang yang nak naik, ya? :(

kak long said...

reen,
kaklong tak paham maksud eh...
sebaik tak kawin ngn orang jawo hehehe...

Yunus Badawi said...

concrete grade 30 brapa satu cubic meter? hahaha

Yunus Badawi said...

Cuti raya dah habis ganti ke sekolah tu nak ganti pulak Deepavali? Ramai ke India sekolah tu?

Yunus Badawi said...

Baju Humaira taklah cinonit sangat. Adam punya lagi kecil hehehe

relevan said...

tajuk yang sungguh relevan.. bunyik macam nak menutup gua batu 40 penyamun jer..

indahhouse said...

salam kak rina,
nak parang sape tu kak? hihihi.
my hubby pun kna keja rini fullday. ganti cuti raya jugak. hubby dah terbang lagi? ala kesiannya kak.
mahal sungguh nak bina rumah skrg.

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

W'salam Kak Cik,


hehe... yelah kan..tak teringat nak tanya tadi..


nak posa nak raya semua harga naik.. tak pulak dorang nak turunkan..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

kak long;

kok mahu ngobrol apa tu?
koyo aku pun tak faham...
hehe..

eh, jawa ke indon ni.?

saya ramai kawan2 jawa ...
yang masih diingat "njaluk ambung"
hahaha.. kak long carik maknanya..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

YB;

nak slump apa tu?

normal, pump, tremie 1 , tremie 2, tremie 3 ? sub-structure, super-structure, caisson wall?

hahaha .. sila pilih...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

YB lagi;

tak nampak pun kelibat yang gelap2 bila ke sekolah ari tu,


ganti untuk cikgu yang nak cuti jugak agaknya..hehe

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

YB lagi dan lagi;

Kena tunggu humaira jr lah jawabnya kalau nak baju lagi cinonit dari Adam.

ekekeke...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

relevan ;

hahahaha..

rampongi seng.....
sambung abg syed !

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

W'salam Indah;

kalau abg kRina kat P2 lagi, mesti dia keje jugak ari ni,,

yelah Indah. Ingatkan dah tukar tempat keje baru ni kurang sikit terbang.... tengok2 lagi selalu.. huhuhu..

Zaitun said...

kak Zai nak baca tajuk pun tersangkut2,janji isi kandungannya faham dah cukup.

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Kak Zaitun;

hehe... tak tau nak letak tajuk apa kak... merapu aje saya ni..


hehe..

sayangsayangibu said...

memang skopundeng marapu lah bila dah terlewatkan?

kak Erna said...

salam reen.cantik langsir rumah reen..nak raye dengan langsir baru ye..
baca tajuk..ingat nak buka gua tadi..he he
reen..along ponteng pun tak pe reen..tadi anak akak sekolah..katanya tak belajar pun..8 orang yang datang dari 32 orang..cik gu joinkan class

aNiS tHe BumbleBee said...

waah..simen pun naik ye..ish..ish..padanla ktorg kt sini pun projek tak siap2 lagi..asik pending jee..da nk masuk 4tahun dah bertapa kt negara ni..

zaradgreat said...

waaaa
dah naik harga simen kak rina?
uish
semua nak naik harga

releven je tajuk2 segala nih
hehehe

somuffins said...

Salam Reen
I balas ziarah nih. Ohhh, tak sangka besday kita selang sehari aje tapi tahunnya jangan ditanya, hehe.

Nanti kita datang lagi eh?? Daa..

Insan Marhaen said...

IM basuh baju pakai tauk dalam mesin basuh je. Baju seluar keluarga IM ni banyak yang gabai-gabai...

kak wan said...

Salam ina..lama tak singgah,
Harga simen naik lagi ye..rumah yang dah siap 2 tahun lalu pun belum di bayar lagi 'paymentnya'.
Tak tau nak ngadu ngan sapa.

Zareda Norman said...

salam

menyinggah kejap...

en_me said...

bukankah kayu memang dah lamer mahal.. uhuhu

Linky's Magical


ShoutMix chat widget