Wednesday, August 25, 2010

Mulut

Sekarang dah mengikut gaya Angah dah..
Apa yang kita cakap mesti ada jawapan.



Setiap kali bila duduk
Dia pandang perut aku
Lepas tu kata... ibu ni dah gemuk !
Tak nak kalah…. Aku kata…“ibu kenyang sangat.."
Boleh dia jawab balik....
“Ibu kata dah minum susu kurus "
Hambik ko... takleh nak auta sikit pun..
Spare tayar ni memang tak nak berpisah dengan aku sebenarnya..hehe



Kengkadang saja tanya pada dia
Adiq comel tak..?
Memanglah comel, abah kata..
Ibu comel tak ?
Tak....banyak jerawat.. huhu..



Setiap kali tengah melipat baju mesti dia akan kata..
"cikgu tu kan... Adiq dah kata bukan spender tapi cikgu nak cakap jugak. Adiq pomfuan mana pakai spender.."
Bila disuruh bagitau pembantu taska
..dia jawab.."dah banyak kali Adiq cakap tapi cikgu tak nak dengar... "
*seminggu tiga kali dia akan cakap benda yang sama ... tak puas hati betul agaknya dia.



Setiap kali bila nak naik ke tingkat atas pastu kalau dia mengekor
Haaa... ni yang paling tak menahan..
“Ibu ni…besarnya v*nt*t..”
Adoilah…Adiq..



Note : Kesian dia pagi ni meraung2 kena tinggal dengan Abi.


Till Now.


56 comments:

somuffins said...

Reen
Mahapkanlah 'mulut' adik tu, hehe.

Spender tu patut dibetulkan.. I pun rasa tak puas hati.. :-)

kak long said...

reen,
bkn main lagi mulut menatu den tu...

tapi dia tetap ensem..ngeee...

kakcik said...

Salam Reen..

hehehe... sama macam Adik kat rumah kakcik juga... mulut asyik pot pet pot pet... :)

Abi pergi mana pulak? ;-)

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

somuffins ;

memang kena maafkan kann..


yalah..nak kena bgtau jer rasanya..

ibuintan said...

reen,
spare tayar dan bumper kata anak akak, masalah utama kaum ibu..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

kak long ;

salah orang ni...
ni menantu punya adik larrr....

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

W'salam kakcik
Salam Reen..

hehe...ada geng kat rumah kakcik jugak lah ye...

Abi ke mana2..ke ofis jer..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

ibuintan ;


yalah kann...
kena xcercise lebih lah jawabnya..
huhu..

elly said...

Petahnya dier....tapi dapat bayangkan jenuh nak menjawab kalau dah start bercakap....

azieazah said...

Ahaaa baru tau yerrr... Kadang2 memang letih kalu anak dan pandai tanya macam2, cakap itu ini, letihhh...!

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

elly ;

hehe..tulah kann..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Kak azieazah;

kena tahan jelah kan kak...
kalau senyap, boring pulakk..

ashie023 said...

jawablah selagi buleh jawab..setiap persoalan pasti ada jawapannya..
huhu...ambe ske gak layan budak bercakap..kalu ank sedara tuh, sepatah dier tanya, ambe jawab manyak patah..amik ko..kekkeke

ashie023 said...

jawablah selagi buleh jawab..setiap persoalan pasti ada jawapannya..
huhu...ambe ske gak layan budak bercakap..kalu ank sedara tuh, sepatah dier tanya, ambe jawab manyak patah..amik ko..kekkeke

Alimaz-Kembara Terasing said...

anak2 semakin membesar dah semakin pandai berbicara....yang tak kuasa kita la... nak melayan....

cheqna said...

salam
hahahahaha
gelak je cheqna baca n3 ni
adik..adik....
tula kak..bebudak ni tulus...
tapi kena bagitahu gak takut berlaku kejadian tak diingini karang...

Queen said...

halamak..harus ngeri nak jumpe adiq..kang ade plak kuar soalan..

"auntie..nape muke auntie ada bintik2 lobang2?"

harus kat situ aku nanges air mata darah..
ahahhaha

ainnoraini said...

seronokkan melayan anak2 ni...same la mcm anak ain tu...
tapi bile besar ni dah remaja...lain pulak soalan yg ditanye pulak...layan jer ler...

YanDarwisy said...

Budak2 sekarang akal fikiran berkembang mengalahkan org dewasa...

elly said...

Reen;

apa Ym ko ek?

al-lavendari said...

budak2 macam itulah .. ia akan menjadi suatu kenangan yang buat kita tersenyum satu hari nanti dan juga bahan usikan kepada mereka.

sahromnasrudin said...

salam..takpe, mulut dia ada insurans tue huhuhuh

fndrocka said...

haha..budak2 suka ckp lepass..jumpa org botak ckp botak...jumpa org gemuk ckp gemuk..haha

julietchun said...

spare tayar tu simpan di tempat lain la :P

Ku Tak Sempurna said...

berapa inci v*nt*t ibu tu?? kalah JLo ke??


ihihihi

;D

kak Erna said...

reen..bijak betul adiq..ada saje yang nak di jawabnya..dan nak ditegur ye..

kak wan said...

Salam ina..
Anak - anak ..kalau sebut gemok tu takda oranglain dah tentulah ibu.(tu anak akaklah)...nanti jawap je ibu tak gemok ibu seksi...abi suka.

Yunus Badawi said...

Salam Reen,
Anak2 kita yg kecik ni kadang bila bercakap kalah kita yg dewasa ni. Lagipun mereka tak pandai menipu.

Apa yg dia cakap tentang ibunya tu betullah tu hahaha

Larikksss

Hamizah said...

petahnya dia..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

ANGAH JUJUR DAN IKHLAS ,CORAK LAH KAIN PUTIH ITU DENGAN BAIK

relevan said...

Bebudak..orang kata bermulut petah akan menjadi pemimpin terkenal nanti...

Zaitun said...

Kak Zai suka pada kanak2 yang kuat celoteh,itu tanda dia bijak.

ckLah@xiiinam said...

Jujur tu Reen...
Tanda-tanda budak bijak.

He..he..

ciK LyndaWawa igUana said...

jawab lagi kak..jawab lagi..hehehe

ciK LyndaWawa igUana said...

jawab lagi kak..jawab lagi..hehehe

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

ashie023 ;

dah namanya budak kan..kengkadang tak terjawab kita dibuatnya..


aik..terbalik pulak yea..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Alimaz-Kembara Terasing ;


kengkadang ada jugak mengelak bila dorang tanya soalan merepek2...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

cheqna ;

betul tu; ada pesan pada dia pasal tu... haa.. nanti kRina buat n3 pasal tu.

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Queen ;

hahaha... ke situ pulak dia..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

ainnoraini ;

memang seronok bila kita tengah duduk2 tapi bila kita di dapur pun dia sibuk nak tanya itu-ini.. sampai merajuk dia..


bila anak dah besar; layan cara lain lah pulak.. pastu kena tambah risau lain pulak kan..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

YanDarwisy ;

yelah..kita pun kalah.

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

elly ;

aku dah letak kat kotak komen ngko.

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

THJ al-lavendari ;


insyaAllah.

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

W'salam sahromnasrudin ;

insurans dari ibu-abah kannn..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

fndrocka ;


ahahaha...betul2..

last year si Angah nampak sorang lelaki sulah depan tapi ada rambut kat belakang..

Dia kata depan orang tu.. "pakcik ni botak rambut mee" .. Tak tau nak letak mana muka masa tu..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

julietchun ;

haha..

kalaulah boleh bukak !

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Ku Tak Sempurna ;


Sikit kalah JLO sekarang ...bukan dulu..bukannn...

hahaha

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

kak Erna ;


memang kak..kengkadang tak terlayan saya. Pandai membebel jugak ni..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Salam kak wan ;


betul2..nanti saya jawab camtu..


psst: kak, kalau pakai seksi2 ni si Angah tu ... lain pesen sikit..tersenyum2 tengok.. pastu dia kata kenapa tak tutup aurat !) haha..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

W'salam YB,

budak2 memang tak pandai menipu.

ahahaha.. ye lah tu ..


terima jelah ..dah hakikat tapi Abi pesan jugak..lain2 boleh kuwus tapi kat situ menten..hahaha

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Hamizah ;

macam ibu dia kott..

hehe..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o ;

kali ni kisah ADIQ dan bukan ANGAH ..

tak baca yea...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

relevan ;

amin...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Kak Zaitun

masinlah mulut akak .... (^_*)

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

ckLah@xiiinam;

harap2 bila besar; bijak juga hendaknya..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

ciK LyndaWawa igUana;

takmo lagi...

huhuhu...

Linky's Magical


ShoutMix chat widget