Saturday, September 4, 2010

Akhirnya Dapat Juga...


..Cuba teka ...

Apa yang ditengok oleh anak-anak & kawan

...tergezutt muka masing-masing.. .

:



:


:



:



:



:



:



:



:



:



:



:



:



:



:


haaaaaa...hujung puasa baru dapat main..
Tak sampai hati tengok dorang perhati jer kawan-kawan main.


Tapi....... dipantau BETUL oleh Abi...


sikit-sikit..."Along..bla-bla-bla"


tak lama tu " Angah..bla-bla-bla.."

Tak dibagi salah nak dibagi pulak serba salah.. Akhirnya..bagi juga. Biarlah anak-anak merasa suasana di bulan puasa dan dekat nak raya.



Teringat pulak masa kecik-kecik dulu. Tak ada pantang larang dari kerajaan. Paling suka main mercun katak... Ramai kawan laki-laki dari perempuan jadi perangai pun lebih kuranglah; lasak ya amat. Semua tinggal kenangan...



Note : Yezza... hari ni berbuka di rumah emak...
juga buat makan-makan untuk anak saudara sempena besday Angah + Anak Adik.



Till Now.





39 comments:

Yunus Badawi said...

cop!!!

Yunus Badawi said...

Yes dapat no 1 hari ni.

Betul tu. tak bagi budak2 ni main kesian pulak. Kalau bagi kena pantau betul2. Tak naklah ada yg cedera huhuhu

elly said...

Reen;

Ko balik Melaka ek? Aku pun tak main bunga api lagi nih...heehehehe....tunggu semua balik pahang....

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

YB,

TAHNIAH !!

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

YB lagi ;

Tahniah lagi... >_<


yelah kan...
Angah dah serik kena tahun lepas.. kali ni dia hati2 sikit..


kata nak balik kampung mak Adam hari ni ?..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Elly;

Tahun ni balik kampung abang kat Benta, Lipis.

Mesti lalu rumah ko kan ? ko tak nak ajak aku ke ? hehehe.. Balik rumah mak aku mungkin raya ketiga @ keempat .

Melaka tak tau lagi balik ke tak; kalau mak aku ajak jumpa adik-beradik dia baru sumer ikut gerak..

kakngah said...

ank2 kite penakot sikit main bunga api + mercun. berani main yg pop tu jek.. ala.. yg baling ke lantai then meletop.. yg tu la..

relevan said...

Nanti kat kampung suh bapa dia orang buat meriam buluh pula..baru lagi gempak..hehe!

somuffins said...

Perlu diberi peluang bermain bunga api untuk kenangan mereka kemudian hari. Pantaukan aje (gaya mak nenek beri nasihat).

Salam Reen
Malam nanti gantung periuk eh? Best!!

abah_izz said...

akan main gak(anak2 la...)...malam rayala baru best..diorang main ngan geng2nyer kt kampung....mmg kena pantau la..kena ingatkan.."nak main boleh..tapi jangan main2 "...he..he2

gadisBunga said...

teringat zaman sekolah dulu..kalau ada poster atau lukisan bertemakan hari raya, mesti ada bunga api. wajib!

cemomoi said...

keputusan muktamad... takde mercun!

apa pon hati-hati le, memang seronok tengok bbudak kegembira, cuma pesan orang tua-tua kalu suka sangat nanti datang duka

kak wan said...

Anak akak ber3 tu pun cam tu...Amier paling penakut nak - nak di momokan citer mercun meletup tu.
.sambil pantauboleh tumpang main dgn dia orang, mercun naga..best tu..

Ku Tak Sempurna said...

gambar anak2 je??



.
.



.
.
.



.
.

gambar omak nya duk main mercun mana??


hihihihi... omak ee tentu teringin nak main mercun... tapi kontrol ayu dpn anak2 kaaan :P :P :P

eelobor said...

betul tu, nak bg salah tak bg pn x sampai hati kan? harap2 pemantauan ibu-bape kena ada

azieazah said...

Tak pernah jemu tengok si HUSNA. Comel sangatttt...

*Nama anak buah Kak Azie pun ada gak nama HUSNA.

en_me said...

saperlar tak sayang anak ..

tapi ader kann.. kannns, ehehe

Insan Marhaen said...

main bunga api ok. jangan main mercun kat belakang rumah IM dah la.

Siksa IM memasak nanti. bagai nak luruh jantung!

kak Erna said...

salam reen..memang kesian kan..akak pun tak bagi anak main..tapi..jiran setaman..berdentum dentam..sian pulak..tengok...

akuanakpahang said...

Selamat main bunga api dan berbuka puasa :)

sayangsayangibu said...

hari ni anak anak pun sakan main bunga api di kampung, peang atok pasang pelita
gahlit diorang, terjecit2 KC gembira+ takut

psstt:reen sya di kuala langat.

maiyah said...

sronok tgk bebudak main bunga api..

slmt hr rya.. maaf zahir batin

penjejak maya said...

salam,

teringat dulu balik kampung arwah datuk dah sedia sekotak bunga api dan mercun tapi masa tu peraturan belum ketat..

walaupun begitu elok juga peratikan anak2 tu jangan biar tanpa pengawasan..

sekamar rindu said...

salam..

selamat hari raya....maaf zahir dan batin....

aNiS tHe BumbleBee said...

dulu aku suka main mercun yg ada tali tu.pestu ikat kt pintu.sapa bukak pintu, mercun tu meletop.wakakaka!

ibuintan said...

salam reen..
tak bagi main kesian lak, anak akak Azim pun dah start main, lpas berbuka mesti main sekejap...
abahnya kena pantau juga

Ibu n Abah said...

reen...
akak punya anak semua perempuan makanya memang tak pernah didedahkan dengan main mercun... rasa lega juga memikirkannya... tapi kesian jugak sebab masa akak kecik dulu pandai juga nak main mercun dan bunga api....

DrSinga said...

kalau main mercun...
fader mader yang kena dakwa kan???
.

Hamizah said...

xsangka kita dl dpt main mercun..sukanya..

elly said...

Reen, aku sangat2 la mengajak kau singgah kat umah aku di raub....

Dialu-alukan....meh la singgah...mesti seronok....dah mmg on the way tuh...

zaradgreat said...

kak rina
heheh
dulu siap lawan2 dengan jiran sebelah. baling mercun bola tuh macam nak baling terus dalam rumah jiran. hahahha

tape kak
abi risau tuh.
heheheeh

YanDarwisy said...

Kalau tak der bunga api x meriah tau...tapi kenelah berhati2. Raye ni sebenarnya milik budak2...kita yg makin jauh usia mcm biase. Tang shopping jer lah

Wan Amalyn said...

Selamat Hari Raya Na...
Mohon maaf atas segala salah & silap oghang selama kenal ko..

[ psst: rindu kat laksa ko :( ]

Yunus Badawi said...

Jom malam ni kita main bunga api sama2 hehehe

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

mercun terbaek...er selamat hari jdi sapa yang jadi

al-lavendari said...

saya dulu main meriam buluh, guna kabaid. lagi bahaya. boleh bawa mati. tapi tak ada dengar pula ada yang putus tangan atau buta mata dsb.

zulkbo said...

Tahun lepas beraya di kedah
tahun ini beraya di jengka
puasa sudah zakat pun sudah
beraya kita hindari prasangka

Lupakan sengketa bermaafan
dari hujung rambut ke hujung jari
halalkan kata-kata mana yang termakan
sesama muslim jauhi cakar-mencakari

AzketOm said...

baru je luka sebab bunga api masuk angin. haish. nasib saya yg main bunga api tu dulu (ehem ehem buat testing je tau)

kalau tak, satu hal. kena pantau secara fokus.

Zezebel said...

Jangan bagi mercun yang meletup macam bom tu sudah. Dulu kecik-kecik suka main mercun tapi dah besar, pikir balik macam bakar duit jer.

Linky's Magical


ShoutMix chat widget