Tuesday, November 30, 2010

Bukan Mulut Yang Munggil Tapi Hidungnya Yang Kemerah-merahan Buat Kita Yang Tak Suka Jadi Suka Tengoknya..

Ingat tak gambar di bawah yang aku minta teka minggu lalu..






Ini dia rupa sebenarnya..
Sugar Glider...  namanya dalam melayu tak jumpa pulak. 
takpun kalau ditranslate jadi Gula-Ngensot.. hehehehe...
Nak kata tupai terbang ..tak jugak..



Ada dua tempurung untuk tempat tidur tapi ke-empat-empat ekor tu nak melanding di satu tempurung ni aje..
Emak, Bapak dan Dua Anak.


tengok muncung dia... comel betul ..




Joan nama yang adik bongsu aku beri

*kenmain lagi nama omputehnya..

Asal hanya sekor...
Kesian takde kawan.. Adik aku beli lagi sekor ..
untuk dia beramah-mesra..
Si Joan tu bunting dan dapat 4 ekor anak...
Dua ekor tak hidup lama. Tinggal dua aje.
..Mak aku sedih betul bila 2 ekor tu mati..




kenal betul  tuan dia.. jinak sangat..


..aksi-aksi..


..Along tak lepas peluang..


..mata jernih betul..

..aksi lagi..


.. jinak..berlari-lari kejar dia..


 ..dengan partner..


..badan kecik tapi bunyiknya bising ya amat..




Note :  Sayang sangat Adik aku dengan dorang ni..orang nak beli pun dia tak nak jual..




Till Now.





27 comments:

sahromnasrudin said...

fuh...memang pencinta haiwan famly akak nie..bagusla mcm tue

CGG said...

waa..
bagus la family kamu..

comel nye

My Life My World said...

Comel nyer ... macam tupai yer jugak. Mahal kan binatang ni kat Pet Shop

kak wan said...

La...tupai omputih ghupanya.
Penyayang betul adik ina ni...

kakcik said...

Sungguh comel! :)

kak ina mail said...

suka , tapi geli sikit ngan haiwan.tapi memang sah comel lah haiwan ni.

tasekM said...

alah tomei2...


.

kak long said...

susah nak cari binatang exotik macam ni...adik beli kat mana reen?

Alimaz-Kembara Terasing said...

comelnyaaaaaaaa.....

yuzie said...

waaaaaaaa.. comel tp sy geliiiii huhuh.. meremang tengkuk sy tgok along main2 ngan tupai tuhh...aduhhhhhhh bole fengsan saya kakkk!!

Yunus Badawi said...

Kasi mereka beramah mesra biar beranak lagi. Lepas tu ambillah sepasang dan bela dan di BTP.

akuanakpahang (AAP) said...

Salam agak2nya spisis tupai jugalah gamoknya yek :)

Entri Terbaru "Hadirlah sayang..."

Entri Terbaru "Aku Menulis Ikut Cara Aku"

The Nurul said...

eeee kalau nurul takde laaa...nak pegang pun geli gamaknye.

zulkbo said...

salam..
nampak comel tu
adik beradik tupai
tak pun hamster..

gadisBunga said...

penggelincir gula? eheh


comelnya diorg!

cheqna said...

cheqna tak berminat nak bela2 macam gini
huhuhuhuhu
tapi ikan takpe..=)

ana said...

first time tgk menatang tu...kiut la.

Zaitun said...

Comelnya... teringat kak Zai pada kim (rabit) kak Zai yang hilang.

Cik SHiNJU said...

Salam kak...

Cute Joan tu..
cam chipmunk.. :D

Hisyam Muhibah said...

Belas ihsan sesama makhluk..

kakngah said...

ok. xnak tunjuk kat adeeb. nant dia rqst. hahahaha!!!





adeeb.. g main jejauh. mummy nk tgk blog acik reen ni jap!

Mak Su said...

gula ngensot? taapiii tapiii, itu bukan sedare suster ngesot, kan?

white rose said...

sy jawab salah...hahahaha...

mane adik akak beli?
jinak ek...

kayteeze said...

Alaaa.... comelnya!

Sugar glider ni manja.. kena sentiasa berinteraksi dengannya. Dan jinak, boleh bubuh dalam poket dan bawa jenjalan.. Seronoknya. Kak tie cuma bela hamster je, sebab masa tak banyak terluang. Itu pun dah jadi duda sebab isterinya mati bentan lepas beranak, huhu...

AdiaLuze said...

Eeeiii..comeynye Reen...Beli kat ne? Mahal ke camni??? NAk gak...

mzhany said...

kakrina, dia gerak laju laju tak? laju laju macam tupai tak?

DrSinga said...

kalau dia beranak..nakkkkkkk sekor!!!!!!!!

Linky's Magical


ShoutMix chat widget