Monday, November 15, 2010

Tahan-Tahan Yang Tak Tertahan...

Tajuk entri : Berapa banyak tahan daaa...




Hari ni aku MC.
Bukan monday blue haa..
Dah masuk ofis pun
Tahan-tahan tak tertahan.
Bagi tau MrBoz nak gi klinik
Hangguk aje dia.
Aku rasa macam dia nak mintak tolong sesuatu...
Agaknya tengok muka aku yang TOYA.. terus tak jadi.. tehehe.. pyscho...
Takpa haa Mrboz..esok masih ada..


Balik.
Pergi klinik kat rumah.
Dapat MC. Doc kata Low Blood Pressure... pelik haih..apa kena mengena dengan sakit pala aku nih ?...


Sampai ..terus bukak blog .. sempaaat..owh, itu sudah mesti !
Tido............
Bangun .. Fuh..Lega.
Pagi tadi puasa.
Sahur scramble egg aje.
Disebabkan sakit yang amat-sangat..aku  buka jer tadi dengan makan TART NENAS..tehehehe


Laani..Laparlahh..
Isi dalam fridge kerazz dan nazak..
Dah sakit; tak kose nak masak ..
Jadi makan ni jelah...
Aku malas nak keluar.

Layann.. makanan yang paling sedap tak kira walau di mana anda berada walaupun ramai yang kata akan botak kepala tetapi bagi aku takpa sebab bukan selalu tapi sekali-sekala dan bila makan mesti sampai berpeluh di muka disebabkan oleh lada-hitamnya dan yang penting perut mesti gembira .. haaa.. semput kau...




Note : Stok megi mesti ada masa darurat ...



Till Now.





44 comments:

Yunus Badawi said...

cop tempat dulu

Yunus Badawi said...

Dah niat puasa insyaAllah dapat pahala. Kalau nak puasa sunat wukuh esok boleh lagi.

Ada pendapat kata esoklah puasa sunat tu bagi kita yg di Msia sbb raya hari Rabu. Tapi ada org yg puasa hari ni sebab org haji wukuf hari ni. Wallahualam

Yunus Badawi said...

Antara penawar sakit kepala bagi blogger tegar ialah dgn melawat atau membuat n3 di blog

hahaha

Yunus Badawi said...

Ada lagi ke dah habis tart nenas tu?

Apa yg Reen makan tu? Megi ke?

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

YB,

Opocot !


tepanjat tau..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

YB lagi;

InsyaAllah esok puasa. Tadi dah tak tahan sangat sakitnya telan ponstan..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

YB lagi dan lagi;

ya betulllll..

tehehe...

takleh celen YB. Blog&FB dua-dua aktif..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

YB lagi dan lagi dan lagi;

Ada lagi.. dah puas makan hari tu sekarang kena makan lambat-lambat.. Nanti habis !


a'ah megi darurat namanya.hehe

She is f.A.z.A said...

sis..
sakit2 makan maggie :D

x per laa kan..asal tekak nk merasa maggie belasah jer :)

kak long said...

WAH..WAH YB PUN DAH GILA KUASA KAT SINI...!

ngeeee...!


ada hadiah ke reen..klu ada nk rebut peluang gak lah....

kak long said...

patut la pepagi reen dah dtg blog kaklong..reen ckp nak tido..maka tk la kaklong reply....
hehehe..


semoga cepat sembuh yer...!



psstt...kat umah ni pun sentiasa ada stok darurat...hehehe...

kakngah said...

saya pun sakit kepala harni. smlm pekene nescafe kaw punyer. lps lunch telan ponstan 2 bijik, tido.. baru ringan sikit rasanya. sebbaik dh xkeje. kalau tak.. MC lg mujarab dr ubat hihihi!!!

kak Erna said...

reen..akak alhamdulillah dapat teruskan puasa hari ni..insyaallah sebentar lagi nak buka ni..
oo..reen suka tart nenas ye..
akk ada jumpa satu kedai yang tart nenasnya sedap sangat..ju deliceus nama kedainya..memang sedap..

gadisBunga said...

megi ni makanan wajib mkn sekali sekala. kalau tak nanti ketagih menonggeng. huuU~

ana said...

sama la..kat umah mesti kena ada stok maggie. tak mau botak kepala, takyah pki perencah dier, buat perencah sendiri...

Ms.Lilies said...

moga cepat sembuh k.reen :)

makan megi time hujan2 sejuk ni best jua :)

elly said...

La kesiannya..sampai low blood....

Ye megi waktu kecemasan...aku pon baru lepas makan megi

zulkbo said...

salam..
anda low blood preasure
makan maggi banyk2 naik
la tekanan darah tu..
balance sket..he he..

akuanakpahang (AAP) said...

Salam semoga sihat dah laa yak :)

ckLah@xiiinam said...

Semoga sihat di hari raya...

LiNda said...

reen,
harap dah sihat ..

cemomoi said...

huu tak sempat nak nak merasa tart tu...

kakyon@kakrose said...

stok mege sentiasa ada kat rmh..

Zaitun said...

Sesekali sedap juga makan megi terutamanya waktu hujan.

azieazah said...

Ehh... tapi betullah, kalu kita rasa tak berapa sihat, demam dedar-dedar, memang rasa sedap jer kalu dapat makan maggi. Hendak2 maggi yg masam tomyam tuh, kan?

Semoga segera sembuh ya RINA. Jangan nakal2 pi merayau kompleks lak. hehehehe

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

She is f.A.z.A ;

hehe.. asalkan boleh aje..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

kak long ;

kahkah... YB nak menten yg terataslah Kak Long..

hadiah ?
tunggu.......

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

kak long lagi;


hehe...

terima kasih..
bangun semalam terus sembuh..


rasanya semua mesti ada..lebih-lebih lagi masa darurat ..hehe..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

kakngah :

macam berjanji pulak kita ..
kRina pun pekena nescafe yg dah lama tak minum kelmarin..


Doc pun advise jgan minum nescafe byk2..tulah..DEGIL !


Ya betul ..... MC adalah ubatnya..hahaha..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

kak Erna ;


Ju deliceus nama kedainya ya; nanti saya gugel.

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

gadisBunga ;

menonggeng kempunan ya tak..

haha..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

ana ;

ha'ah kan..

tapi kalau masak cenggitu bila terlebih rajin semua ada...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Mimi,

timaseh. dah sihat ni.



Betul sangat ! Kengkadang bau orang makan buat kita teringin..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

elly ;

aku dari dulu pun low blood pressure..Tak naik2..


Eh..sama pulak kita..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

W'salam BroZulsalam;


hahaa...betul; kasi balance apa-apa yg patut..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

EnYassin @ akuanakpahang (AAP);


Alhamdulillah...
kah sihat dah..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Kak CKLah@xiiinam ;

InsyaAllah kak..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

LiNda ;


Terima Kasih..

sudah.. Alhamdulillah.

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

cemomoi ;

Ada lagi..

Raya ni aok datang ke Benta, kah sediakan..

hehe...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

kakyon@kakrose;


samalah kita kak....
>_<

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Kak Zaitun ;

lepas tu buat teh tarik atau milo panas... bertambah berselera kan kak ..?

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Kak Azie;

hui kak.. makan sambil berpeluh yg membuat dedar jadi ilekdah.. hehe


InsyaAllah tak nakal2 kak.. window shopping online jer ..boleh kan.. hehehe..

yuzie said...

alamakk!! bila nk ganti puasa nii huhuhu..

aNiS tHe BumbleBee said...

megi haruusssss adaaa....time2 darurat,time2 xlalu makan..

tu yg aku mrh sgt dgn cicak&lipas kt umah aku tuuu..dah la megi yg sesedap susah nk dpt kt sini.dorang gigit plak plastik megi aku.hahahahaa!

Linky's Magical


ShoutMix chat widget