Thursday, December 9, 2010

Cuba Tak Tepati Kalau Berjanji Dengan Anak

*citer dua ke tiga minggu lepas.




Masa : Sehari selepas balik dari Pagoh/Melaka.
Lokasi : Depan nursery.

Angah :  Ibu jangan lupa tau..
Aku  : a'ah.. nanti ibu cari.


Masa : Petang balik dari kerja

Lokasi : rumah.


Angah :  Ibu beli tak ?
Aku : alaaa  .. ibu lupa lah..
Angah : bla-bla-bla...


Sehari lepas tu  pun macam tu.
Aku lupa lagi... sindrom apa kah ini ?


Masa : Hari Ketiga sebelum ke ofis.

Lokasi : rumah.


Nampak Angah ambil kertas dan pen tapi tak tengok pun dia buat apa.



Depan nursery
Angah : Ibu.. Angah dah lukis. Angah dah letak dalam handbag ibu. Nanti ibu tak lupa lah...
Aku : errr...(kan dah kena)  ok-ok... hari ni ibu janji.










 kalau korang...tau tak apa ni ?












  Puas aku cari.. jumpa jugak di The Store.



Tersengeh-sengeh aje dia tapi ...tak sampai tiga hari pun benda tu kat tangan dia...  










tak suka pakai sebab tak sama macam sepupu dia punya.. ada Naruto ..





Note : beli salah; tak beli pun salah ...





 

Till Now.


43 comments:

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

ahhahahaha terbaik la..siap lukis tue.....adoi la...

- GC - said...

haha. bagus punya angah ingat kan mama dia.

julietchun said...

kalau dgn budak2 tak buleh suka2 janji,buruk akibatnya :D

kakcik said...

Tengok lukisan - ingatkan french fries...

Tengok gambo - ingatkan bantal...

Tengok Angah pakai - baru tahu... :)

Tiba2 teringat, hari tu BS ada beli satu - tapiiii... mana dia, ek?

kakngah said...

ingtkan kaki gajah bila tgk lukisan tu hahahaha!!!


adeeb ada hak naruto punyer. siap utk letak kat kepala tu sekali. beli kt kampng. kat vending machine yg masukkan lima posen 2 keping, pastu putar.. keluar mcm telur sebijik. dlm telur tu la letaknya...

Ati Masrif said...

salam rin,

budak lani mmg pandai memesankan
ada je yg dia pesan dan ingat pulak tu..hihi

Alimaz-Kembara Terasing said...

sama la anak2 saya.... beli salah tak beli lagi salah

My Life My World said...

Hehehe...comel ler Angah ni. Benda tu yang letak kat tangan tu kan. Macam anak akak gak, takut akak lupakan pesanan dia, sampai tepon 2-3 kali, lepas tu siap sms lagi... hikhikhik

Gitu ler naluri IBU, sedaya mungkin akan tunaikan jugak hajat anak. Yang lupa tu bukan sengaja kan kan kan ... akak tahu, sebab akak pun gitu ;D

relevan said...

Anak anak kalu janji mesti dia ingat punya..

Cik Pah said...

bebudak mmg camtuh kan.. awas kalau tak ditepati..mmg diorang tuntut hari hari kan

tasekM said...

budak MC punya naruto. apa ke syok benor benda alah tu ntah le...

:)




.

cemomoi said...

patut la, tak ble nak lompat dan bergasak cam naruto

DrSinga said...

jari Angah tak cukup satuuu...

white rose said...

tu dia...
siap ade note lagi...

miahaha...

angah, angah...
bijak ek mengenakan mak dia...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

PuRpLeLiCiOUs LoVe ;


hehe..

nasib baik tak lupa jugak..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

- GC - ;



kalaulah lupa lagi..
tak taulah...kena tadah telinga ajelah..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

julietchun ;



telinga sampai kembang kena bebel..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

kakcik said...


hehehe..

Angah ada geng !

ibuintan said...

as salam reen,

sama cam azim kalau nak, nak macam yg dia minta jgn tukar2... kalau naruto mesti naruto gak..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

kakngah;

kaki gajah !

hahaha... ada rupalah..



dia mintak yg kat kepala tu jugak tapi kReen kata tak tau nak cari kat mana... dia tak kata apa... maknanya ...legaaaa..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Waalaikumussalam Ati Masrif ,

tulah..

lain kali tak berani nak janji. kengkadang tu bukan kita yg janji..dia sendiri tapi kita jugak yang kena.

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Alimaz-Kembara Terasing ;


budak2 memang sama je kann..?

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

My Life My World ;

setuju sangat.

heeeee.. sayang akak.

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

relevan ;

dah namanya anak kannn..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Cik Pah ;


haaa.. betul tu..

memang dituntut selagi tak dapat.

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

tasekM ;

ko belikan katne ? si Angah tu mmg nakkan Naruto tu ler..



nak gayalah kononnya..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

cemomoi ;


tulah kan..

dia kena banging jer..

tak layan kott..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

DrSinga ;


hehe...
dah kontot..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

white rose ;

hehe..


dia kalau bercakap @ kenakan orang memang teramatlah bijak !

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Wa'alaikumussalam kak,


dorang ni memang kan..
ada aje..

puaslah nak mencari..

Ku Tak Sempurna said...

klu tak tunaikan janji, serupa sama itu yb. bukan yb blogger.. tapi yb kawasan..

marilah mengundi

hikkssss

kak ina mail said...

Satu je ko boleh ingat, jawab betul-betul ye. ~blog ko~

eelobor said...

hehehe, siap lukis lagi tuh. pandai betul dia kan, dah tahu cara mcm mana nak selesaikan masalah ibu yang buat2 lupa, hiihihi

akuanakpahang (AAP) said...

Salam gitulah ragam anak nie kadang tu :(

gadisBunga said...

drwg dia kelessss!!! hahahaa

mzhany said...

ahaha tgk drawing dia kalau buat contest tuh, parah gak nak teka tuh ;)

kak long said...

lain kali klu nk beli kena bwk dia..bebudak ni klu tak sama apa yg dia nk..siap la...!

azieazah said...

alaaaa... bukan anak orang lain, anak sendiri.:)

Lain kali, tulis dlm kalendar di hp, set dgn alarm sekali. Biar dia bunyi time nak kuar lunch or time nak balik keja. Harus leh ingat tu... (tu cara Kak Azie lerrr)

mier@merr said...

tanda penuaan ke kak? hee~

kak wan said...

Setuju ngan kaklong...kena bawak budak2 tu...kalau nanti dia tak pakai..siapla kita kenakan dia balik.

Insan Marhaen said...

ha..ha.. baru sorang tu, ya! belum 9 orang macam mak IM!

ANATI SOKI said...

heheh..comel je pun.. nak yg naruto. heheh

idasm said...

siap lukis dia... takut ibunya lupa lagi.. hehe...

Linky's Magical


ShoutMix chat widget