Wednesday, January 5, 2011

Mula Dari Malam Ini...


Misi BLOGWALKING ke 'rumah' kengkawan  dimulakan !



Photobucket



Kunjungan balas bagi kengkawan yang sudi mengomen di entri yang lepas-lepas..
Sibuk menguruskan Angah dan Adiq 3 hari ni.



Berulang-alik ke sekolah
Tengok pandai tak si Angah berbelanja di kantin
Tengok si Adiq ok tak di tadika..



Angah:
Dua hari pertama...kami tunjukkan muka
Ajar cara-cara beli di kantin.

Hari ni kami menyorok..
Perhati dari jauh.
Ok.. boleh percaya.. walaupun Angah ni suka berborak !



Masa perhimpunan diberitahu,  
dua minggu pertama diharuskan memakai tshirt putih dan track bottom.
Alahai...Stok hanya ada 2 helai.
Kedai buku sekolah  takde stok !


Petang hari pertama sekolah ke pekan Rawang untuk mencari. 
Dari satu kedai ke satu kedai terjah...stok saiz kecik takde !

Petang hari kedua sekolah ke Bdr Baru Sungai Buloh.  
Jumpa ! Tinggal 3 helai. Angkut semua untuk genapkan lima hari. 
Murah pulak tu..  
Paham-paham ajelah bila dah mula kerja, manalah sempat nak memberus baju-baju tu..



Adiq:
Tak percaya betul dia memang berani
Hanya hantar  di nursery  dan tunggu van sampai.
Pergi dan balik
Dari hari pertama hingga ke hari ni... macam-macam cerita ada dari dia !
Hari ni lepas bekfes, kami jengok Adiq sebelum mula kerja esok
Tersengeh-sengeh aje dia

Ada dua-tiga orang boboy yang menangis lagi walaupun dah hari ketiga..
Jenuh si emak memujuk 



Keletihan betul dua hari ni.
Malam semua tido sebelum waktunya !




Note : Salute betul pada surirumah....baru 6 hari duduk di rumah, penatnya !



Till Now.



36 comments:

kakngah said...

adeeb dh ok kt kantin. smlm sampai lewat sikit dr masa rehat, tgk dai tgh mkn. beli n.lemak & air sndr. cuma dia merungut kepenatan la.. pg ptg sklh.

suri solehah said...

Salam reen

seronok kan tengok gelagat.saya baru merasainya tahun ini

ashie023 said...

oh minggu orientasi kene pakai track bottom ??ke sukaneka?agaknye kalu 2 minggu pertama gini, orientasi darjah 1 kat skolah...

Cik SHiNJU said...

Salam K.Reen...

Saya baca pun dpt rasai kepenatan seorang ibu...Tu baru 3org anak..xde plan nak tambah ker? heheh

ibuintan said...

salam reen,

sibuknya ..cepat mereka berdua menyesuaikan diri...bagus camtu

white rose said...

semangat betul akak uruskan anak2...

teruskan perjuangan sebagai ibu...

al-lavendari said...

awak baru tahu kepenatannya. saya dah lama tahu dan pernah buat satu entri di sini:

http://al-lavendari.blogspot.com/2009/04/isteri-saya-tidak-bekerja.html

~ yus ~ said...

Memang penat...tapi saya still curi waktu berblogging..hehe. Terapi minda, kalau tidak boleh stress..huhu

eelobor said...

lajunya tengkorak tuh jalan

Yan said...

ALHAMDULLILAH anak2 akak tak de masalah penyesuaian.. Kejap je depa. ni..

My Life My World said...

Penat duk umah tapi seronok dapat uruskan anak-anak sendiri. Kalau ler akak kaya, memang duk umah ... hehehe tak ada lah tension kat tempat kerja ;)

kak wan said...

Ina..,
Akhirnya.(baru kau tau ye..hah...hah)..sesaje gurau, jgn marah,
at least ina berdua ngan abi..cam akak ? time ni la kekdg tu rasa cam nak minta bantuan ibu tunggal.

Tahniah.., anak2 ina memang bijak.

ainnoraini said...

ingat jadi surirumah tangga ni senang tapi lagi mencabarkan...bile anak dah bersekolah lagi la berganda2 sibuknye....

kasihredha said...

bestkan..indah unk di kenang suatu hari nanti..
so sweet

Ms.Lilies said...

Anak2 masuk sek mak bapak mmg sibuk hehehe....
Saya pun letih gak kak....bdn blm dpt adjust bebetul jadual br ni

Kasim Ahmad said...

yeahh.. jum2 joging walking blog..hik

Cik Ina minat Do do Cheng said...

Biasalah sekolah baru nak bermula.mestilah sibuk menguruskan anak-anak. yang mana dulu, mesti didulukan Reen.

Hamizah said...

jd surirumah ni memula je rasa cam xcukup kaki tangan..lelama, cam xkeja la pulak

kakcik said...

Kadang2 kita ingat seronok jadi suri rumah - padahal penatnya berganda! :)

cheqna said...

kak
wah..beshnya dapat menguruskan along angah n adiq...
selamat berjalan2 ye =)

kak long said...

anak2 ni memang kena biasakan benda2 cam ni..senang...dia pun tak takut2...bagi kepercayan kat dia...!

kaklong pun skrg tak sempat nk BW...bz memanjang..!

Zaitun said...

Agaknya macamanalah kalau anak ramai kan,sorang demi sorang nak uruskan.

Alhamdulillah anak2 Reen cepat berdikari.

Ati Masrif said...

rina..

punyalah semangat anak sekolah
siap jadi spy...hihi

kedai buku sekolah
selalu takde stok..
berapa kali dtgdah...boring!

kakyon said...

siap jadi spy main nyorok2 ye reen.
kuat semangat Adiq ye..bebudak memang kena biasakan jadi berani..

noor said...

ooo patut kak rina senyap..
kak rina nor pun pnh try SD2 tp bila stop
mendadak naik sbb xjg mkn

kayteeze said...

Tahniah buat anak-anak Reen, dah boleh berdikari tu. Tahniah juga pada ibunya, memang bukan senang jadi surirumah. Kak tie dah lebih 17 tahun pun selalu juga mengulor, penat laa... :)

Cik Pah said...

saya belum rase lagi kepenatan anak sekolah.tapi menjadi surirumah pada sabtu dan ahad mmg betul betul memenatkan..

My Special Mall said...

maksu geli ati time budak2 tadika ni, mula2 sorang nanges, lepas tu dia main berjangkit2 plaks ;)

- GC - said...

kadang2 duduk lama kat rumah pn rasa penat, wonder macam mana selama ni suri rumah buat keja kan.

::..Dia daYa..:: said...

sapa yang jadi surirumah tu memang hebat

ciK LyndaWawa igUana said...

angah yang hansem..huhu

gadisBunga said...

buat keje kat umah mmg penattt!!!

saya duduk dua hari suntuk kat umah membasuh, kemas, masak, kemas lagi, basuh pinggan...givap!

nonie said...

reen, mmg bizi betul2 bizi...saya thn ni anak kedua pn msuk thn 1 mcm reen juga, rasa mcm x smpat nk bernafas pn ada...hehe

azieazah said...

Salute dan bangga juga menjadi surirumah separuh masa dan berkerjaya.

Tanggungjawab ditanggung dan dijawab dgn jayanyaa!

cik emymilia said...

Ibu mithali....semoga menjadi ibu yg berjaya...amin..:)

ALoNa Cintamaniszlite said...

mcm akak gak ler ni...
anak sulung dan no 2 putera...
yg kecik (buat masa skang, hehe) sorang puteri...hehe..

Linky's Magical


ShoutMix chat widget