Saturday, January 15, 2011

Perasaan Bila Mendapat Kembar....

Siapalah yang tak suka dapat kembar..


Walaupun hanya mendapat kembar telur aje
Aku suka bagai nak rak..
siap  buat entri pasal ni.. 
..huahuahua...








Itu belum lagi dapat anak kembar
kalaulah ada
bertuahnya badan !






..si kuning telur kembar dan kawan..





hasilnya : roti celup telur  yang digoreng : tabur dengan gula + serbuk kayu manis.




Note : Dua hari ni housekeeping habis-habisan..



Till Now.




34 comments:

~ yus ~ said...

hehe..kembar telur pun dah seronok ye.

Seronok dapat anak kembar, tapi cabaran nak menjaganya tu kadang2 rasa takut juga...:D

Salute dengan mereka2 yang ada anak kembar 2, 3, 4...:)

eelobor said...

hehehe, dah lama tak makan roti celup telur. best tuh makan cicah gula

azieazah said...

Kak Azie sejak sekolah dulu lagi berangan-angan nak anak kembar... Tapi alhamdulillah anak ramai tapi takda kembar.

Roti Telur tu memang mengancam, cuma selera Kak Azie suka yang masin, so goreng dgn planta. No gula sama sekali...

The Nurul said...

mak aih. gula+kayu manis? tak manis sangat ke?

white rose said...

waaaaaaaahhh...sedapnya roti tuh...
ala, akak ni kan...
saje buat entry makan2 pagi2 nih...


sy pun suke kembar...
sy ade keturunan kembar...

kak Erna said...

salam reen..telur kembar??akak belum pernha jumap tu..patut reen suka..

zulkbo said...

salam Reen..
tuah tahun baru tu..
susah nak dapat telur
kembar..agaknya rezeki
nak dapat ank kembar
tahun ni kut

al-lavendari said...

memang untung .. beli satu dapat dua !

kakcik said...

Teringat masa kakcik budak2 dulu, kalau jumpa telur yang kuningnya berkembar ni, mak tak bagi makan - takut nanti dapat kembar melakat - sama juga dengan pisang kembar! Kepercayaan yang tak boleh diikut sama sekali kerana akan mengakibatkan pembaziran. :)

kasihredha said...

best telur celur telur tu reen..
akak suka, tapi akak x pernah letak serbuk kayu manis...
lepas ni nak cubalah

suri solehah said...

hehe macam reen..kembar n kawan yg tak tahan tu..hehe..saya pernah di kurniakan kembar,,,rasanya mcm laki n ppuan..tapi tak lama sempat 3 bulan je..

Zaitun said...

Kak Zai selalu dapat kembar pisang sekali makan dah kenyang hehehe...

Kalau kembar anak 2 kali beranak dah dapat 4 orang.

kak long said...

reen,abang ipar kaklong dulu suka sangat makan pisang kembar,tgk2 anak dia yg last tu kembar..!!!

Sue said...

hehehehe..dapat bayangkan betapa xcitednya tgk telur tu kembar..

pernah juagk makan satu jenis roti yg ada letak serbuk kayu manis..lupa plak beli kat mana..no bad jugak rasanya..

Cik SHiNJU said...

Wah bestnyer...kembor plak..
Tapi kan Kak Reen..kalau telur masin yg kembor camtu..hehehe..yabeda beduuuuu... selalunya kat umah,kalau telur masin jek mesti yg kuning jd rebutan..

Daddy Ziyyad said...

saspens aje baca tajuk...hehehhee.rupa rupanya kemabr telur

afzan said...

ingatkan bakal ada org baru dalam rumah tadi. ceh!

gadisBunga said...

saya ada adik kembar fomfuan. tapi dah meninggal. wuwuwuwu~

MasZuber said...

hmm suci jea nampak telur kembar itu..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

suspen ingatkan akak preggy kembar...baru nak belanja..hahahahah selamat duit aku kak..ahahahah :P

Eine Frau aus Botnang said...

Salam Azrina, panik sekejap I baca your anak hilang. Alhamdullilah dia ok! huhu tak boleh imejin 2 ekor anak ayam keluar dari satu biji telur! Take care dear!

Sephi Sephia said...

Orang tua2 mesti cakap, ada harapan dapat anak kembar bila kahwin nanti...

cik emymilia said...

Anak buah saya kembar lelaki. Sepupu sepapat, makcik, nenek pun kembar. Kiranya peratusan nak dapat anak kembar tinggi jugak la dalam ahli keluarga kami...he he

Kalau dapat...alangkah bertuahnya badan...:)

cik emymilia said...

ohh..sebelum terlupa..kak reen telah di tag...sila ke blog ambik tag ya..hi hi

secangkir madu merah said...

memang seronok klu dapat anak kembar hehehehe...tapi nak membesarkan mereka pening gak kepala kot... tapi kembar seiras best kan?

aNiS tHe BumbleBee said...

br je semalam aku mkn pisang kembar.kengkonon nak anak kembar..kekeke!jgn harap.xde keturunan langsung de...

zaradgreat said...

wah. pasnih kak rina dpt lah kembar. ehemmmmmmmmmmmmmm. heheheh

ferra said...

WAHHHH comel bangat telor tuh. i rase tu petanda u akan dpt anak kembar lah ;p

Kunang-Kunang said...

Salam Azrina,

Orang kata kalau makan pisang kembar, boleh dapat anak kembar.

Orang tua2 kata, tak taulah boleh pakai ker tidak.

FareedSairi said...

hohoho...idea baru. roti telur goreng tabur gula n serbuk kayu manis...bole try pasni :) terima kasih

Insan Marhaen said...

ada try buat telor dadar + roti?

maiyah said...

betul tu IM.. telor dadar + roti mmg sodap

Hamizah said...

saya ni berangan nak dpt anak kembar tp yg lahir sorg2 pon kdg2 xterjaga..

Mak Su said...

sy takut nak makanan kembar, takut termengandung. ha ha ha

Linky's Magical


ShoutMix chat widget