Friday, February 11, 2011

Semuanya Ada : Dangai, Apam Inti Nenas, Putu Mayam, Marshmallow, Tinted Sliding Door


Setiap hari Rabu biasanya aku tak masak
Keluar awal dari ofis
Terus singgah Pasar Petang Malam  di kawasan rumah .


Pasar Malam sekarang memang 'happening'
Ko cari apa pun...semua ada.
Dari bahan basah hingga ke tinted sliding door /tingkap rumah
Kena kuatkan semangat poket aje taknak singgah sana,sini, situ, sinun..



Nasi kerabu @  tomato @ beriani @ dagang, Yong Tau Foo dan Tau-Foo-Fah antara yang mesti beli selain gambar-gambar di bawah ni. gambar itu perlu...sebagai bukti pembelian..hihihi.





Marshmallow


DrSinga Izatol, lama nau nak buat n3 ni kan? kan?
ada certificate ha-lam-alif-lam tau..


takdelah beli setiap minggu
kalau tak, kena tadah telinga nanti...hehehe..

sekali hadap dah langsai
manis dan kenyal..




Putu Mayam


Faveret Along & Angah
lepas makan nasi pun boleh makan lagi
Sebungkus : RM2/6 keping



masa kecik-kecik dulu 'ane' yang jual putu mayam + putu bambu ni naik motor keliling kampung..
"... putuuuuuuuuuuuuu  mayaaaaaaaaaamm ...  "



Kuih Apam Nenas (nama sebenar  ??)
Sedap ! Inti nenas  masam-masam manis
Harga : RM2/5 keping


DrSinga Izatol lagi :  kuih ni kan ?  kalau tetiba rasa nak makan , datanglah BTP.. 



Dangai


Susah nak jumpa ni


Pernah terfikir nak cuba buat dan cari acuan macam  Noorma
Tapi bila dah ada jual beberapa bulan lepas
terus kansel niat ..


Harga : RM0.50/sekeping




takdelah secantik brooch dari Korea yang blink-blink tu
yang penting....Murah bangat !
Harga : RM10 untuk 2 @ 3 @ 4 @ 5/ biji



 

IKLAN TAK BERBAYAR :
Ada tak sesiapa yang berminat brooch dari Korea ?
Aku ingat nak let-go balen stok
Nak jual harga kos aje.






Note : half day leave hari ni. Panjang langkah : mahu ke epf, ke sini, ke situ, ke sana...






Emoticon Multi-styled Text Generator at TextSpace.net

29 comments:

kak long said...

anak2 kaklong tak suka marshmallow tu.dulu pernah beli...tak sedap diaorang ckp...kaklong try beli wskem walls yg ada marshmallow tu...langsung tak jalan....

tapi klu putumayam tu...semua suka...
angah..blh jd menantu...!hahahah!!!

kakcik said...

Reen letaklah gambo2 brooch tu dengan harganya sekali... :)

suri solehah said...

salam reen..hehe mcm2 ada..mmg kalau ke pasar malam semua nak d beli..last2 tak abis masuk tong sampah,,hubby selalu berleter hehe

Cik Pah said...

boleh rambang mata di buatnya kak kan.. mmg sediakan duit jer..

tapi tinted cermin pun ada jual ek ? kelassss pasar malam kat sana

ainnoraini said...

marshmallow dgn putu mayam tu mmg kesukaan anak2 kat rmh tu...kalau beli sekejap jer dh licin bersih...tinggal bekas jer...

Yong Kamariah said...

wehhhh kuih apam nenas tu looks so mengancam! tetiba teringin...parah nih!

kasihredha said...

menarik2
kalau gi pasar malam memang kemaruk nak beli semuakan...akak pun sama..
rasa nak beli semua,tambah2 kalau gi time perut lapar...huhu

Daddy Ziyyad said...

selalunya, macam mana awak makan marshmallow tu? saya rendam dlm hot choc..:)

DrSinga said...

jauh nau pasau malam rumah hang lahhhhh!!!!
apam nenas tu yang den tak tahan nengok!!!

zulkbo said...

salam..
menyelerakan..
saya suka putu mayam
selalu beli dekat masjid india

Ms.Lilies said...

putu mayam tu paling tak tahan tuuu....lamanya xmakan

Cik SHiNJU said...

Salam Kak Reen...

Petang ni nak p beli putu piring la..
Terliur tgk pic putu mayam tu..huhuh..

Ati Masrif said...

bila dah sihat dan gembira

semuanya lalu makan..

semuanya nampak sedap dan indah

TQVM atas doa reen buat kita ye..

sayangggg reen!!

fikaryna said...

suka gak putu mayam..tp kalau kat tpg panggil putu mayong..

tp kalau ada putu bambu..ryna lagi suka..:)

eelobor said...

hehehe, putu mayam yang best tu.

Cik Ina minat Do do Cheng said...

semua makanan kat atas tu akak boleh makan kecuali mashmallow tu, dari dulu akak cari mana kesedapanya, mungkin budak suka sebab dia manis dan kenyal.

cemomoi said...

putu mayam? dah lama tak pkenan

untung la orang menega pasar malam tu... kompom ada regular kestemer dia

Kunang-Kunang said...

Salam Reen,

Bestnya kuih dangai tu, di Shah Alam ni susah nak dapat.

My Life My World said...

Banyaknyer kau beli Reen ... abis ker semua tu. Macam nak berbuka puasa jer. Tapi Mashmallow tu nampak sodap jer. Yum Yum :)

aNiS tHe BumbleBee said...

putu mayam dgn dangai mmg fav aku....fuh!fuh! lagi 21hari! siap lah pasar malam kt msia aku nak lanyak!

tasekM said...

kat melaka ni lagi haram tak mandang kuih dangai tu... lama betul tak makan.




.

gadisBunga said...

pasar malam kat mana ni kak? kuih dangai dgn mashmelo halal tu pun ade. harus kunjung ni!

makdara TERdiva said...

dah lama tak ke pasar malam..kalau boleh buat pasar malam tu sebelah rumah jer..senang nak pegi.. :D

ibuintan said...

as saqlam reen,

dah lama tak rasa kuih dangai tu, kat sini tak jumpa lah orang jual

interprem lah broach tu ngan rega skali.... oh pos juga

Zaitun said...

Marshmallow tu kegemaran budak2 tapi kak Zai suka makan kuih dangai. Mungkin sebab ada terasa kelapa lepas tu manis2 sikit,sedap.

white rose said...

eh, kuih dangai tu dah lama tak rasa...

teringinnyerr...

kayteeze said...

Tengok putu mayam tu teringatkan ayah kita kat kota tinggi. Dia suka sangat. Masa kita kecil, selalu juga dia beli. Sekarang tak tahulah ada lagi dijual ke idak.

kak Erna said...

reen..nak putu mayam..lama dah tak makan..sedap tu..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

yummy...yummy....sedapnya..

Linky's Magical


ShoutMix chat widget