Saturday, February 19, 2011

Setelah 20 Tahun.... ....Teringat Kisah Lama






Jumpa kawan-kawan lama pada Cuti Maulidur Rasul hari tu.


Terpaksa merentas hiway
kesian kawan-kawan yang tinggal di NS



Selepas 20 tahun tinggalkan alam persekolahan baru jumpa
Gamat !
Itu belum jumpa kawan kolej lagi.
Gembira ?
Maunya tak.

Berbual tanpa henti







Ibu-Ibu orang














Emoticon Multi-styled Text Generator at TextSpace.net

29 comments:

kak long said...

aduhh..sedih nya baca n3 mu kli ni dik...tapi kenapa yer mak tak dapat dt pencen arwah ayah?

Cik Ina minat Do do Cheng said...

Budak sekarang banyak yang beruntung, tak payah susah -susah cam kita dulu.Reen bagus gak, dengan pengalaman tu mengajar kita hidup jadi tabah dan berdikari.

kak long said...

dulu kaklong pun ada minat nak mintak A&D kat uitm ni..tapi tak tau cm ner nak jolok...!huhuhu!!!

secangkir madu merah said...

Itu adalah salah satu drama kehidupan dan pelakun yg terpilih adalah awak Reen. Kisah yg berlaku menjadikan awak manusia tabah. Kekesalan yg dirasai diatas perkara yg berlalu memang sudah tidak berguna lagi tetapi akak percaya hari ini kalau aruah ayah Reen masih ada tentu dia akan tersenyum bangga dgn keadaan diri Reen sekarang. Kalau emak Reen masih ada, dekatilah dirinya selalu. Buat aruah ayah Reen pula jgn dilupakan doa2 mu dan sedekahkan Al-Fatihah utknya disetiap usai solat

ibuintan said...

as salam reen,

semoga pengalaman lalu menjadikan kita makin tabah, arwah ayah Reen mesti bangga tu.. begitu juga mak Reen ada anak yg betanggungjawab

gadisBunga said...

akak seorang yang kuat sebenarnya, sebab tu nampak macam tu sedari kecik lagi. ada sikit sifat memberontak kan? saya pun macam tu.

tapi sebenarnya semua kesusahan tu yang mengajar kita erti hidup.

semua orang ada cerita sendiri. saya suka baca cerita macam ni sebab itu mengingatkan kita yang bukan kita je yang susah atas dunia ni.

imanamani said...

semoga arwah ayahanda reen..di tempatkan di dalam golongan mereka2 yg beriman... amin..

~ yus ~ said...

sedih baca nukilan ni?

Kenapa ye emak tak dapat pencen arwah ayah?

kakngah said...

bdk2 zmn skrg senang. mcm2 kemudahan dan sumber yg ada utk belajar. biasiswa, pinjaman, tajaan.. just name it! sume blh diusahakan. pembiayaan bkn 1 masalah besar lagi.
pokok pangkal kat hati diorg jek.. samada nak atau tidak timba ilmu...

kak Erna said...

assalam reen..memang ada hikmah nya kan..
alhamdulillah sekarang reen pandai menjahit langsir..
langsir nak tempah mahal reen..

Zaitun said...

Mungkin sebab tak keserasian Reen dengan ayah membuat Reen kuat dan tabah,banyak benda buat sendiri dan akhirnya berjaya.

Semoga anak2 menjadikan ibu mereka idola.

eelobor said...

mesti macam2 gosip yang kuar kan?

yang best nya bila mengimbau kembali kenangan lama dan gelak ketawa ramai2. perghh.... rindu nyer saat2 dulu

idasm said...

sebak jugak bc kisah reen ni. tp itulah... semua tu ada suka duka. ada kurang ada lebih. betapa susahnya kita waktu dulukan.. semua tu mematangkan lagi hidup kita kan.

Amy Syaquena said...

sedihnya baca entri nie kenapa mak awak x dapat duit pencen arwah ayah ye..

suri solehah said...

salam reen..baca entri ni bergenang jugak air mata..tapi bila part boleh beli kereta utk bawa mak..salute..n part dapat ambil tempahan jahitan bertambah2 salute..tahniah reen

kasihredha said...

Akak baru sempat baca n3 ni...
terharu sgt2

Yunus Badawi said...

Jgn lupa sedekahkan Al-Fatihah kpd arwah bapak dan emak Reen setiap kali lepas solat.

Yunus Badawi said...

Pengalaman silam mengajar kita erti dewasa. Banyak pengajaran yg berharga dapat kita ambil dari pengalaman itu.

Semoga Reen menjadi manusia yg lebih berjaya w/p skrg dah kira berjaya.

Yunus Badawi said...

Ramai juga kawan2 yg dapat dikumpulkan w/p dah 20 tahun berpisah. Siapa yg organise tu?

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

kak long ;
Cik Ina minat Do do Cheng;
Kak Yati @ secangkir madu merah ;
ibuintan ;
gadisBunga;
imanamani ;
~ yus ~ ;
kakngah ;
kak Erna;
Zaitun ;
eelobor;
idasm ;
Amy Syaquena ;
suri solehah;
kasihredha ;


terima kasih semua.

bagi yang bertanya : nama emak tiada sebagai pewaris. Hanya nama abang & emak arwah ayah.


Kalau nak ceritakan lebih lanjut, memang menghibakan. Lagipun mereka semua pun dah tiada.

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

YB;

InsyaAllah.

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

YB;

tak adalah berjaya mana pun.
biasa-biasa aje..


tak de pun credit card untuk duit muka bentley sebijik.. hehehe...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

YB;

yang organise tu semestinya seorang yang single-mingle. kalau yang dah beranak pinak tak kuasa agaknya YB. hehe..


Nasib baik abi bg greenlight hari tu.. seronok betul.

azmimiizudin said...
This comment has been removed by the author.
nonie said...

sedihnya baca entry kali ni..sebabnya saya pun baru kehilangan ayah nov lalu...sama2 kita sedekahkan alfatihah utk arwah ayah kita ye reen..

Cik Ezy said...

sedihnye..
huhu..
kene hrgai pe yg ade skrg..
tkot kehlngn org yg t'syg..
=(

Yunus Badawi said...

Kejayaan bukan saja diukur dari wang ringgit tapi kebahagiaan keluarga. Reen mempunyai keluarga yg bahagia.

Tahniah!!!

Yunus Badawi said...

Eh ada lagi kawan Reen yg tak kahwin lagi?

Kan untung Reen yg dah ada keluarga sendiri dgn suami yg penyayang dan memahami serta 3 org anak yg ensem2 dan comel.

Ati Masrif said...

setiap yg terjadi ..ada hikmahnya kan reen..

lihatlah reen sekarang...berjaya dan cekal..

Linky's Magical


ShoutMix chat widget