Thursday, March 3, 2011

Anak Dara dan Mak Dara Yang Pemalu

Aku rasa semua orang mesti ada satu sikap yang 'mengganggu' diri sendiri. Sikap aku yang satu ni memang tak boleh nak ubah dah. Dari masa anak dara sampailah sekarang ni yang dah beranak pinak.  Jangan sampai aku bercucu pun macam ni; tak dapek den nak nolong...


Nak kata negatif, tak lah jugak. Positif , macam tak pulak.


Mana tau korang pun ada sikap yang sama macam aku. Tapi aku ni dah tahap kritikal rasanya.


1) Kalau tengah tunggu bas (masa anak darre) dan LRT @ Komuter (kalau aku malas nak drive ke KL) Masa nak naik bas atau masuk tren)


2) Tengah tunggu nombor kena panggil tak kira di bank atau di kaunter pejabat gomen.


3) Tengah makan di public - open area  (makan mesti tak nak facing  'lelaki' kecuali abi..ngeh3)


Percaya tak kalau aku kata memang gabra tahab gaban masa-masa tu. Jantung berdegup macam nak tercabut lajunya. Abi pernah  letak tangan dia kat dada aku masa dekat turn nombor aku  di bank pastu cakap..." huii lajunya..."   geram betul aku ! ....


Jangan ketawa ahh..



Korang ada tak ?












Jom tengok keywords yg orang carik kat sini... 






 Banyaklah sangat ular anakonda kat sini !



Timaseh kengkawan..










Note : BW memang berhantu ! huhu... tido macam tak tido aje. 

41 comments:

wahida said...

aku pun kengkadang ada sifat pemalu, tapi bukanlah ketiga2 yg awak tulis tu...

dlm keadaan lain...hehe...time bila ek? lupa lak...

Yong Kamariah said...

bahaya ko ni Rina, tunggu turn kt bank pun buleh nak gugur jantung, hehe..aku klu tunggu turn no. klinik/hospital baru le rasa cam tu, klu kt bank tak sabo2 rasanya!

kak long said...

malu bertempat tak per..kannnn?!!

kak long said...

kdg2 klong pun ada rasa gabra cam tu

ngeee!!

kasihredha said...

degupan jantung kencang terutama bila tunggu turn di dental clinic..huhu

CS said...

Azrina
I ada rasa ketiga2 tu tapi yg ketiga tu dah boleh diatasi dengan jayanya, cewah.

Yg no. 1 n 2 .. sebabnya bukan kerana malu, tapi ....... hehe, malulah nak bitau.

kakngah said...

nk tmabah lg 1..
ms nak beranak.. dktr cek 'laluan'
huhuhu!!
dpt lak dktr lelaki. rasa nak sorokkan muka dlm baju fink ittew shj...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

wahida ;

boleh lupa lah pulak..
kekeke..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Yong Kamariah ;


hahaha... tauler MPI tengah masyuk..ingat bank aje ko yea ..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

kak long ;


kena park elok-elok kan kak long?

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

kak long ;


kadang-kadang....ke
jarang-jarang..


heeee..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Kak kasihredha;


tu boleh tahan lagi kak..
setahun sekali-dua aje pergi..

ngeh-ngeh-ngeh...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Kak somuffins;


bagi tips sikit kak !




tak best ar camni, bagi tau lah kak ! ala....tak bestnya ! pls-pls-pls ...

zulkbo said...

salam Reen..
moga sihat di sana..
panik ke gelabah?
petua orang tua
amal baca 3 qul
insyaallah..relak

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

kakngah ;

berjaya sorok semua tak ?


kReenlupa dah lahh..
padahal doktor yg sambut budak2 tu dulu doktor yg sama .Laki tapi tengah sakit kott..tak teringat malu dahh..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Wa'alaikumussalam Bro Zul;

InsyaAllah sihat.

Kena praktikkan lepas ni..
Mintak2 hilanglah..

en_me said...

saspenn kanns.. ehehe

zhrhtoodem said...

haah!! kdg2 saspen tiba2 je. pdhal nak tunggu giliran dkt pjbt pos je. lg2 lepas no yg dipanggil tuh dah no kite. dup dap dup dap! hahahahah

Ati Masrif said...

kalau tengah marahhh
adalah...

macam hari nilah....
dup dap dup dap...

gadisBunga™ said...

saya ni spesis pemalu tak hengat jugak kak, sebab tu lambat kawin. mintak petua plisss!!!

mak encik | SZ said...

ihiks..mmg pelik tang pemalu akak tunggu giliran kat bank ;p

klu saya kadang2 bukan pemalu tak tegur orang tapi selalunya tak perasan ... tak toleh kiri kanan...klu jalan tu "menonong" je,agaknya orang kata sombong kot :)

julietchun said...

kalo tunggu giliran kat bank hati saya berdebar bukan sebab malu tapi sebab geram,service lambat sangat :D

My Life My World said...

Dahsyattttt nyer. Satu lagi berdebar macam tu mesti waktu jatuh cinta dengan cik abang dulu kan ;D Suker nyer Acik termasuk dalam list Referring URLs, walau di tangga terakhir ... hikhikhik

azzey said...

dulu masa sekolah ada gak sikit p'saan cam gitu esp. bl nak lalu kat dpn student2 lelaki yg lepak2 kat tepi lalaun jln kaki tu...hu3..

Hamizah said...

malu ke gemuruh tu?

Anonymous said...

MDT pun selalu ade perasaan macamni..
malu + gemuruh=maruh..haha!

sekadar satu coretan said...

ade jugak...
mase peknen dulu..bila giliran nak jumpe dokter mase tu la takut...bile dokter check dah jd tekanan darah tinggi ..

tension jer...

Cik Pah said...

camtuh skali kak.. itu boleh kira kronik tuh.. hahah.. akak tak cari cara nak overcome probelm tuh ker?

Yunus Badawi said...

Itu sebab awak gabra masa saya nak bagi hadiah tempoh hari hehehe

Yunus Badawi said...

Org yg ada sifat pemalu kronik ni susah nak berniaga atau kerja yg memerlukan berjumpa ramai orang.

Dulu pun saya pemalu tapi bila dah terpaksa bergaul dgn ramai org sebab kerja dan sosial, hilang rasa malu tu.

Skrg dah over pulak kadang2 tu huhuhu

Queen said...

nik akanjadi camtu kalau nik too excited..berdegup laju sampai berpinar2 mata

Dr K said...

nak jumpa kerani bank pun boleh berdebar2 dada dan rasa malu? hihihihi....

tak apa, biar pemalu dari tak tahu malu..:)

terokai seni said...

sended le tu cuma tak tahap gaban dan meraban jee

Rinna said...

Saya pergi mana² yang perlu saya buat sendiri..kena laa kuatkan semangat tuh.. tapi kalau gi ngaan hubby ker.. semua hubby yg buat kita plak jadi segan2 malu.. :)

eelobor said...

belum sempat baca "jangan ketawa" tapi dalam hati ini dah ketawa pun. sorri yer.... hihihihi

suri solehah said...

salam reen..hehe sori reen tergelak jugak..nape jadi gitu erk?..saya ada jugak yg gabra..time nak intro berucap dpn orang ..hehe

Cik Ina Do Do Cheng said...

perangai sebiji cam akak. Dulu akak lagi teruk masa nak dara, tunggu orang tak de depan rumah , baru sidai kain. Tak tahulah memang semula jadi pemalu kot.

azieazah said...

Masa melepaskan zaman DARA, berdebar camtu tak? hahahahaha

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
nonie said...

reen, saya dulu pn selalu gabra gak..sama la sebijik mcm reen..tapi lps saya keja kt kaunter jpn perasaan tu hilang sbb tiap2 hari kena bedepan dgn org ramai..sekrg ni sbb dh lama duk rumah sekali sekala nak wat urusan rasmi dh gabra balik sbb selama ni hubby yg buat..

tapi masa test drive reen x gelabah plak ye..

Cik SHiNJU said...

Kak Reen...
Yun mcm tu gak..kalau naik bus or komuter,dah dekat ngn destinasi msti dup dap dup dap...

Linky's Magical


ShoutMix chat widget