Saturday, April 23, 2011

RoYaNunDalWau

Malam tadi  tengah layan citer Around The World in 80 Days @ TV3
Citer lakonan Jacky Chan, jadi adalah lawak + lawan-lawan sikit
Tiba-tiba Angah tersedu-sedu nangis
"Rindu Along"  kata dia ..
Selalunya Along yang ingatkan citer apa malam tu dan dia yang panggil semua untuk tonton
Tengah malam sikit, Adiq pulak.
Aku yang tengok pun ikut sedih


Malam Jumaat hari tu
Buatkan kek peberet  Along
Suka betul Along dapat makan kek  carrot tu masa bekfes
Tapau sekali ke sekolah Kafa


Tak sabar tunggu Ahad .




bab-bab tolong kat dapur ...Along memang boleh harap

Jengok sekejap malam tadi
..Tak nampak Along, nampak khemah pun jadilah..



Note : Ni kali pertama Along join perkhemahan Pasukan Pakaian Beragam  Sekolah.

21 comments:

Cik Ezy said...

terubat rindu tgok khemah die kn kak..
hehekk..

Hamizah said...

alahai kesian..
anak2 sy pon camtu la, reen..kalau abg gi sekolah adik dok tanya2 bila abag nak blk..

Insan Marhaen said...

tu baru pi perkhemahan. belum lagi pi IPT.

kasihredha said...

reen...kena siap sedia, kot2 nanti salah sorang kena duk asrama.
Akak dah alami semua ini dan amat2 faham perasaan angah dan tentunya mamanya :)
Untung mama tak pasang khemah kat luar pagar...hihihi
just kidding dear :)
happy weekend!

Ms.Lilies said...

janji blh nmpk khemah jd la kan kak

cikceriacorner said...

ala hai..sweeetnye akak..rindu along..

air dicincang xakan putus kan kak..:)

kak long said...

org tua2 ckp,
tak nmpk org,nampak bumbung jadi lahhh...!!!


tak nampak along,nampak kemah jadi lahhh...!
huhuhu!!!

kak long said...

memang betul,bila salah seorang tak der,terasa sangat...!
baru sehari,rasa macam setahun...!

kakngah said...

kan.. kan...
baru g camping sehari dua. dah terasa kehilangan. apatah lagi kalau masuk asrama.. huwaaaaaa!!!!!

zaradgreat said...

adeh kak reen. nak nangis pulak baca entri nih. syahdu. terharu. sabar ye. esok je ahad. :(

Anna Farhana.. said...

kalau anak dah kawen nanti camna yer agaknya..:DDD

anitaare said...

assalammualaikum reen,

pengalaman yg sma dgn akak cuma yg terlebih rindu tu papa dia..hehe jadi malam2 gi tinjau kat sekolah

YATZAKIE said...

tengok khemah pon jd la kan kak..kalo da ibu tu ibu jugak..tinggal sekejap je kita da rindu kat anak..emm..

kak Erna said...

reen..ibu pun sama rindu tu..tu belum jauh reen boleh intai2..kalau along pi dok asrama ..camana ye..

ibuintan said...

hahaha... alahaiiii rindunya

tengok khemah pun jadilah ye!

gadisBunga said...

masih jeles sebab along terer buat keje dapor. bukan macam adik GB. hahahah!!

kasihredha said...

along dah balik ke reen?

Cik SHiNJU said...

alalala sweetnye dorg 3 bradik ni..
terharu baca...tingat zaman kecik2..

RaNiA said...

khemah pun jadilah yek...;-)

DrSinga said...

angah sensetip eh?
adeq ok?

Ati Masrif said...

memang mcm gitu perasaan bila
berpisah dgn anak reen...bila ada
selalu bertekak..bila takde...sedih pula...

Linky's Magical


ShoutMix chat widget