Friday, May 27, 2011

3 Serangkai Yang Berjangkit..


Sana sini ada mangga
Minggu lepas kawan ofis balik kampung di Perlis
Kirim suruh belikan
Dah rezeki
Dia takmo amik duit



Konon nak tunggu ranum
Tapi teringat hari tu  jalan ke 'rumah' Kak Kasih
ada lassi mangga
Jalan ke 'rumah' Kak Yati
berlassi mangga jugak
Haihh...mana boleh tahan



Potong malam tadi
Tak sempat berlassi 
dah langsai..
Ingatkan boleh makan dengan pulut dan santan
 ..huhh..
kena tunggu mangga lain lah jawabnya


Sebiji tinggalkan untuk Adiq
Adiq demam







Mula-mula Along
Lepas tu Aku
baru je sihat dari sakit 3 serangkai 
Tinggal sok-sek-sok-sek aje
Malam tadi berjangkit pada Adiq pulak
 Bawak gi klinik. Temp 38.5°
Ubat-ubat jugak; 
Tradisional guna jugak..
Tengah malam tadi jaram dengan air asam jawa
kurang sikit panas pagi ni.
Lega.



Bila Adiq demam
Tido nak berselimut tapi dengan jaket abi 
Yang bagusnya mulut dia tak berhenti bertanya itu-ini
bukan tone biasa tapi tone tinggi 

..syiannn anak ibu..








27 comments:

Daddy Ziyyad said...

ala adiq..kesiannya...moga cepat sembuh..rajin2 makan ubat & minum air...

kalau adiq tak sejuk sgt, jangan selimut/atau guna selimut tebal...nanti haba dalam badan terperangkap tak hilang..

Sue said...

kat dalam rumah ni biasanya kiddos lah duk ikut turn demam, batuk dan selesema..sorang dah okey, sorang pulak kena..bila semua dah kena barulah hilang demam,batuk dan selesama tu..

tasekM said...

reen.
demam yg paling tak tahan ialah.
suhu ko tinggi.
tapi ko rasa sejukkkkkkk ya amat.



.

anitaare said...

assalammualaikum reen,

ciannya adiq..anak2 kalu demam mulut dia bising tak per..kalu diam aje tu yg takut tu..tau2 suhu badan mkin panas..
moga adiq cepat sembuh ye

zuwaidah said...

cian si comel demam...moga cepat sembuh...kak zu pun baru lepas baik demam nih.
tengok mangga perlis tu teringat masa keja kat sana dulu...memang sedap sgt mangga tuuu...org utara panggil pelam. sedap kan mangga tu

ALoNa CintamaniszLite said...

harum manis?? ish..sedap..sedap

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Daddy Ziyyad;

Nasib baik Adiq memang suka minum air kosong. Dia kata "teacher kata elok".




Timaseh for the free consultation doc. ;o) InsyaAllah.

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Sue ;

seantero rumah kena baru virus tu puas hati...

hehe..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

tasekM ;


gigil........
ya dak ?

;o)

nurkass said...

amboiiiiii..
tak tahan tgk mangga tu..cantik warnanye..kalau makan ngan pulut santan tu...huh meletop..hehe

siannya adiq..mmg musim kot..cuaca tak menentu..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Anitaare;
Wa'alaikumussalam kak.


(^_^)
timaseh kak.

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Kak Zuwaidah;


Sedap sangat sampai lima biji pun tak cukup..
huhu..

cemomoi said...

adoyai slurp!

kena g cari kat cokit ni, murah sikit

kasihredha said...

perrrggghhhh....tak tahan meliaht pic mangga tu...bestnya *sambil telan air liur *
Malam ni kena gi jusco cari mangga...macam mengidam 4 bulan je...hihi

Hari tu rakan blogger Lady Leisure pun beli mangga harummanis kat perlis ....fuhhh memang power le.

fikaryna said...

kak..bila ada anak nih baru phm perasaan mcm bila anak sakit..lagi2 bby kan, rengek jer sbb x selesa badan kan..mcm affan hari batuk selsema mmg ssh hati, mujurlah cepat sembuh..

adiq..moga cepat sembuh yer..:)

Tie said...

Cuaca sekarang, siang hari panas terik, bila malam je hujan dengan ribut sekali. KEsian tengok anak-anak sakit, tentu sekali selera makan terganggu.

Semoga cepat sembuhlah....

Cik Ezy said...

sdapnye mangga~

Acik Erna said...

assalam reen..air asam jawa atau air daun bunga raya pun boleh guna..selain dari makan ubat..
semoga adik cepat sembuh..sian dia..

Hamizah said...

mmm..sedapnya

daddyzkool said...

mangga tak elok dimakan cuma elok kalau di berikan kepada orang ...hehe

zaradgreat said...

get well soon!!! :)
harituh baru makan mangga. sekarang musim mangga agaknya. nak lagi manggaaaaaaaaaaaaaaa

Pocket said...

pocket pung tengah demam ni,
tido kena letak cawan kat idung,
pasal air menitik cam paip washer haus.
oh!!

Izan Ishak said...

musim demam ni...mmg risau sgt kan kak reen.

alahai...mangga tu kalau kat sini tak sempat nak berlassi ke berpulut mangga bagai...kejap je lesap.

Yunus Badawi said...

Tengok mangga mcm tu siapa pun tak tahan
huhuhu

Yunus Badawi said...

Biasanya bila kirim dgn kengkawan ni mmg dia tak nak ambil duit. Itu yg buat kita rasa segan.

Tapi sebagai mengenang budi dia, kita belilah apa2 utk dia bila kita balik kampung atau pergi makan angin

Yunus Badawi said...

Kesiannya Adiq. Nasib baik takde exam.

azian said...

alahaiiii....

sedapnya harumanis.....

Linky's Magical


ShoutMix chat widget