Friday, May 20, 2011

Seminggu Sekali

Sejak kebelakangan ni setiap hari Jumaat mesti makan di ofis. 
Tempat kerja aku ni takde lunch break 2 jam pada hari Jumaat. 
Nak keluar ;sana-sini ramai , jadi yang mana close dengan aku;  masak dan bawak ke ofis.  dulu berlima.. orang tu aku dah lempar dia jauh-jauh ! 


rupa kerang yang berenang dalam sink .
kehkehkeh..macam takde besen lah pulak...

kerang yang bertukar menjadi rendang
tengah menggelegak atas dapur !




sambal tumis ikan bilis

menu untuk hari ni ialah Nasi Lemak

kesian kat sorang tu yang tak merasa Nasi Lemak Sabtu lepas

Gulai Tempoyak + Keledek
Ini takde kena mengena dengan lunch hari ni
Masak malam tadi untuk abi.
Sekian lama dia tunggu baru dapat.
Bukan susah nau nak buat tapi bila aku tak makan....lambat sikit jadiknya... hehehe.
Abi sapu bersih tiga heko ikan kembung 

Ubi Kayu Rebus

cicah dengan sambal ikan bilis 





Menu hari Sabtu lepas di ofis






DUA MINGGU LEPAS






Aku masak Nasi Dal
Nita ~ Sambal Ayam




Nita ~ Daging Masak Kicap
Gee ~ Keropok 





Ana ~ dessert
Sedap ni !


Note : masa untuk bersiap! Nanti lambat lagi macam semalam..

45 comments:

tasekM said...

waaaaa... nk jd opismate yu...


jom bersiap reen.
aku pun nk mandi nih..



.

Ann Huda (Ate) said...

Huh..apa ni? 2 blog Ate singgah pagi Jumaat ni semua tunjuk gambo mknan. Huhuhu..jadi lapor lah plak. Nak bersiap jugak cari nasi lemak cam tu..;)

Errr..Ubi tu cecah sambal tumis ikan bilis mesti terangkat kan,kan,kan.

kakcik said...

Rajinnya Reen dan kawan2. Siap kopek kerang untuk buat rendang. :)

kak long said...

makan kat opis lagi bezzz..kannnn..!

kakngah said...

ada keje kosong tak?? perut kosong ada ni.. kehkehkeh!!!

k. reen, benda hijau yg berenang dlm dessert tu apa??

Jiejah Gorjes said...

keje kat mana??? ada kosong x??? miahahahaha ...sy separuh nk giler tgk entri ni rendang kerang my peberet tuuuuuuuuuu haishhhh

bujal X said...

ui~~rendang tu kalau ada nasi impit~~slurrpp~~~

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

tasekM;


meh submit resume..
dekat sikit nak balik Peghok.

heee..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Ann Huda ;


haha... menacabar kesabaran selera namanya tu Ate..

ubi tu cicah ngan gula+kelapa pun sedap !

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

kakcik ;

tu lah tu kak..
lain kali saya nak volunteer yang senang !

diorang ngelat..

huhuhu...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

kak long;

paling bezzz bila dapat bergossip !

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

kakngah ;


keje untuk perut kosong takde tapi keje yang memang kosong tu ada .. SUBMIT RESUME meh !



menda hijau tu sagu. si Ana tu konon nak buat kelainan sikit tapi memang sedap !

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Jiejah Gorjes ;

mari ! mari !
tak jauh mana
Sungai Buloh aje.

kat sini boleh makan2, boleh borak2 dan boleh gossip2.. ;0)

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

bujal X;

ko ni bujal, macam anak aku pulak. Malam tadi si Along pun cakap benda yang sama bila dia tanya aku amik serai buat apa...


maksalahnya, aku takde stok nasi impit. makan dengan nasik je lah malam ni.

Sz said...

jenuhhhhh buang cangkerang kerangggg ye kak reen!

nurkass said...

amboiiiiii..
meriah sungguh lauk pauk tu..
siap ada ubi rebus lagi tu..haihhh..terliur..nak kena kak reen nih..huhuhu

sueanne said...

Pergghhhhh sedapnya rendang kerang ituuuuuuu....

julietchun said...

pehhhh, buleh bukak katering dah ni :P

Queen said...

dulu lunch time bawak bekal sama ops mate..kak mar tu.. skang bawak bekal pun dahtakde geng..dah tk best.... kalu tak tu..die bawak ikan goreng,..nik bawak sayur lemak ke...

pastu sama2 makan sorang sikit..sedapp

- GC - said...

sedapnya kak reen. best gila dpt opismate rajin2 camni. terus nak jd opismate kak reen.


*menu sedap2. grrrr... lapaq.

cemomoi said...

teringatttt

kecik-kecik makan bekal dalam kebun, kat kantin (kalo ada...)

la ni.. dalam opis pulakkk

jimattt

zuwaidah said...

seronoknya makan sedap2

Amni said...

sissssss....... serius nampak sedapppppppppppp...... kalau dok satu opis ngan sis ni mesti kenyang selalu... wahseyhh....

Ms.Lilies said...

pehhhh lauk tu kak....
sedapnyaaaaaaaaaa

Cik Ina Do do Cheng said...

Tak boleh nak digambarkan ngan kata-kata lauk-lauk tu. memang menyelerakan , terutama part ubi rebus cicah ngan sambal ikan bilis.mabeles

kasihredha said...

lapar...lapar...lapar
baca sambil telan air liur :)

zaradgreat said...

wah kak reen. meriahnya. best kalo gini kerja kat tempat kak reen. hehhehe

hani@debumelukut said...

menyesal tgok..baru jer makan, kan dah lapar semula ni..

wahida said...

kak, sedapnya rendang kerang tu...huwaaaa!! nangis tgk...

ko bila nak ajak aku mkn kat umah ko?
hehe..

Daddy Ziyyad said...

seriously masak kat opis???
hahhaa...memang rajin...
bau rendang tak opis tu...bos join sekali ke?

Acik Erna said...

assalam reen..meriahnya..boleh masak2 dan makan lagi..sedap makan ramai2 tu reen..maunya tak cukup nasi seperiuk..

Izan Ishak said...

kak reen...napa ada gambar makanan sedap2 ptg2 camni....laparlah. semua sedap pulak tu. aduhhhhh!

Rinna said...

Bestnyaa dpt makan ramai2 kat ofis meriahkan.. :) Tgk makanan pun sedap..

ana said...

wah best nye makan2 kat opis...dh lama tak buat mcm ni.

Cik SHiNJU said...

hancus...
hancus diet tgk makanan2 lazat kat sini...sob..

bagi alamat opis kReen.. mmgu depan ade la org dtg mengendeng..huhuh

aNiS tHe BumbleBee said...

terbaeekkk laa weiiii!!

ko ni saje je kannn...tabaik tau...huk!huk!

err..ade keje kosong kt opis ko?buleh aku join sekaki.keh3x!

kem salam kt member2 ko ye!

ibuintan said...

mak aiii Reen.. semuanya mengoncang kalbu... sodap2 tu


Reen... ni macam bekal bawak piknik je ni, tiap minggu ke piknik kat ofis

anitaare said...

ni ala2 "pot lak" ye..bestkan makan ramai2 kat opis..teringat kenangan dulu

Cik Pah said...

disaat demam ini .. biler melihat dessert itu rasa macam dah sihat..baru tgk..blom rasa..kalau dapat rasa boleh lompat bintang kot..

azian said...

kak reen...
kami pun selalu gak buat potluck...
tapikan....(nak gosip nih...hahaha)

yang masak dan bawak makanan...org yg same jekkkkk

yang dtg tak bawak apa2 tapi balik siap nak bungkus...org yg same jekkkkkk

camno????

Kak Long Mawar Merah said...

Sepakat membawa berkat. Kami pun selalu buat pot-luck.

p/s Semalam tak boleh komen, sebab keluar ntah apa-apa.
Jawab kat sinilah juga pertanyaan Reen. Kak Long bertugas berhampiran Port Dickson.

gadisBunga said...

semua gambo makanan!!! errr...dalam dessert yg hijau2 tu apa?

KELI OH KELI said...

sedappppppppp wehhhhhhhhh...nkkkkkkkkkkkkk!!!!!

Ati Masrif said...

first time tgk masak
tempoyak gn keledek ni...
resepi org benta ke...?

kasihredha said...

reen sesekali kasi le resepi

Linky's Magical


ShoutMix chat widget