Thursday, July 7, 2011

ANAK YATIM

Aku pernah citer pasal 'dia' di entri kat bawah nun.
Minggu lepas ke rumah emak.

Tengok berdua aje 'dia' sekarang.
Ayah 'dia' dah pergi meninggalkan mereka sekeluarga.
Emak aku pun sedih.








..si kecik ni...takut-takut lagi dengan orang..


..emaknya main cak-cak dengan Along..
.





Ingat tak gambar di bawah yang aku minta teka minggu lalu..






Ini dia rupa sebenarnya..
Sugar Glider...  namanya dalam melayu tak jumpa pulak. 
takpun kalau ditranslate jadi Ngensot- Gula.. hehehehe...
Nak kata tupai terbang ..tak jugak..



Ada dua tempurung untuk tempat tidur tapi ke-empat-empat ekor tu nak melanding di satu tempurung ni aje..
Emak, Bapak dan Dua Anak.


tengok muncung dia... comel betul ..




Joan nama yang adik bongsu aku beri
*kenmain lagi nama omputehnya..

Asal hanya sekor...
Kesian takde kawan.. Adik aku beli lagi sekor ..
untuk dia beramah-mesra..
Si Joan tu bunting dan dapat 4 ekor anak...
Dua ekor tak hidup lama. Tinggal dua aje.
..Mak aku sedih betul bila 2 ekor tu mati..



kenal betul  tuan dia.. jinak sangat..


..aksi-aksi..


..Along tak lepas peluang..


..mata jernih betul..

..aksi lagi..


.. jinak..berlari-lari kejar dia..


 ..dengan partner..


..badan kecik tapi bunyiknya bising ya amat..




Note :  Sayang sangat Adik aku dengan dorang ni..orang nak beli pun dia tak nak jual..






26 comments:

gadisBunga said...

kecik2 dah jadik anak yatim...kesian.. :D

kakcik said...

Comelnya. :)

Ms.Lilies said...

kiutttt

tp saya geli nak pegang hehehe

kakngah said...

taknak bagitau adeeb.
bahaya
:P

nurkass said...

alah comeynye..
bunyi bising gak kan kak reen..
ada hajat nak bela gak nih..hehe

ainnoraini said...

mmg comey...geram jer bile nengoknye tu...

Ku Tak Sempurna said...

naaaakk.. naaaakkk..

dah lama kita nak bela dia ni. tp takut gaduh ngan adik angkat.

bujal X said...

sugar glider senang kena flu~jangan bagi mandi~lap air suda cukup~~

ibuintan said...

comel tapi geli lah pulak nengoknya

KuNanGKuNanG said...

comelnye..tp mukenye cam garang.huhu

Yunus Badawi said...

anak yatim yg ini saya pun sanggup nak bela. Boleh buat kawan Adam.

cikpepel said...

comeynya!!!! geremmmmmmmm

Cik SHiNJU said...

alalala tomeinye..
men nyuruk2 lg.. :)

Acik Erna said...

assalam reen..comel pulak tengok nya kan..

Piasara said...

"comel sgt,anak2 akk pun suka nak bela tp malas lah nak kena bg perhatian penuh..mcm baby lak.."

kakyon said...

comell!

Dearie Pearls said...

comelnyeeer mata dier.. tapi tak pernah pegang lagi.. chumil sekali!

Tie said...

Kesian, kan... sugar glider ni manja.. kena selalu beri perhatian.

Sz said...

comellll...
tapi saya takutttt nak pegang ..
geli, ngeri, seriau ...
ihiksss

DrSinga said...

Mmeh sini....
saya sudi jadi parent angkat mereka!!

comelllllll

Zaitun said...

Comelnya tapi kak Zai geli nak pegang.

Kakzakie said...

Kalau kakak memang geli dgn binatang macam ini. Sua tengok gambar aje:)

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

kiuttnyer...
tingin nk bela gak, kalo asben nampak ni sure die cari nyer..
tgk majalah 3 aritu psl binatang ni..
susah tak jaga eak?

wahida said...

comelnya....

kak, napa tak bawak dia sekali masa sport day ari tu..hehe...

zaradgreat said...

sedihnya.... takziah ye. :(

sekarang nih trend eh bela benda nih. hehehhe

Kak Long Mawar Merah said...

Kasihannya...comellah, tapi Kak Long tetap tak sanggup bela.

Linky's Magical


ShoutMix chat widget