Saturday, July 2, 2011

MIM WAU SIN YA MIM...

* tetiba teringat Aida yang kata aku suka mengeja...hihi.




Musim 'dia' sudah mari
Mau hari-hari aku cari




Note : tunggu musim si gading pulak lepas ni...


* MIA petang hingga ke tengah malam. Pergi meziarahi Mak Long anak-anak yang baru menjalani operation.

29 comments:

zulkbo said...

salam..
laaa..dah mai musim ye?
nak kena balik Pahang ni..
:)

Ms.Lilies said...

rambutan xbrp makan...suka nengok je hehehe

ainnoraini said...

kegemaran kite sekeluarga jugak buah tu..mmg sedap...

kaklong said...

jom reen ikut balik kampung kakngah...makan la sampai muntah...
eh,tak pasti pulak ada keta buah nya...heheheh!!



nak yg gading yg tak gading...semua ada...tapi yg gading tu kuat klu kena batuk...!



kaklong suka jenis gula batu..sedap!

Cik SHiNJU said...

Moktan depan umah yun berbunga pun blom..Biasanya lepas musim duyan...duyan pun lum gugur lg..huhuhu...

blackcardomompods said...

Tomeynyaaaa,sekali pndng xkenal.reen,my mum dulu kopek satu2 then masak buat jem

Sz said...

si anak dara saya mmg suka sgt buah rambutan ni kak..
hari tu ikut p pasar malam beli sekilo rm3.50 ...dpt la beberapa bijik..
tggu balik kg nnt makan puas2..
hari tu dah berbunga ...

kakngah said...

balik kampung bulan lepas, pokok moktan tengah berputik. ayah cakap raya sok, nagm2 la.. ada moktan gading.. ada moktan gula batu..

kat pasar malam dah melambak jual sekarang ni kak.... 3kg rm10.

kasihredha said...

menggoda je tengok rbutan yg dah kena kopek..:)

Ku Tak Sempurna said...

mana rambut dia?

:D

Acik Erna said...

Assalam reen..uish..tak boleh tahan..akak pun suka tu.dah buang kulit..simpan lam peti ais..baru makan..sedapnya..

gadisBunga said...

wah. gambo rambutan cantik!

gadisBunga said...

nama saintifik rambutan ni Nephelium lappaceum tau!

gadisBunga said...

nama saintifik rambutan ni Nephelium lappaceum tau!

gadisBunga said...

sedapnye rambutan!!!

gadisBunga said...

tapi kalau org batuk takleh makan kan?

gadisBunga said...

boleh ke saya lawan YB ni...?? ngeee~

gadisBunga said...

akak, blackout lagi ke?

gadisBunga said...

akak nak lilin?

gadisBunga said...

ikea punye lampu cool-cool jugak kak. ngee~

gadisBunga said...

oh ye lupe nak kabo.

pulasan punye nama saintifik Nephelium ramboutan. hihihi~

Starcapricorn said...

rambutan memang sedap cuma tertanya2 kenapa dgn gadisbunga?

Ann Huda (Ate) said...

Hahaha..apo kena GB tu? Gian beri komen 'saintifik' kat blog Reen...

Dearie Pearls said...

semalam g supermarket, nampak je sorang kakak tu pilih2 rambutan.
kat sini nampak lak rambutan nie.
dulu masa kecik2, suka lepak kat pokok rambutan sambil2 makan. memang terbaik...

gee ryder said...

rambutan ke tu??

dah kupas2 camtu buat air rambutan pun sodap :)

Cik Ina Do do Cheng said...

Ya Allah GB GB , kenapa ngan ekau ni. tiba-tiba terliur plak nengok rambutan tu. dapat yang longkah , sodapnya.

kasihredha said...

kalau beli rambutan...pas kat akak sikit ye...hihi

KuNanGKuNanG said...

aduh rambutan..sedapnye..kene beli kat pasar malam ni..mesti dah ada jual

Tie said...

Rambutan? Kat ganu ni belum nampak lagi. Baru je nampak durian dijual ditepi jalan....

Linky's Magical


ShoutMix chat widget