Friday, December 18, 2009

Suka, Ceria, Excited...Semua Ada... Walaupun Tak Semahal Mana...

Sebelum tiba di rumah emak Sabtu lalu, aku singgah di Bdr Tun Razak untuk ambil Adik aku; Azura & anak-anaknya. Along yang beria-ia nak pergi sebab Mak Tamnya kata ada prezent nak bagi... Dah nama budak-budak kan.. excited betul dia.. Semua mak sedara yang telefon wish kat dia mesti dia tanya prezent.. *malu pulak aku rasanya* .

Masa dalam keta dia dah kata apa yang dia nak dari aku.. MONOPOLY SET... hmmm nasib tak mintak yang pelik-pelik... Aku kata yang aku akan belikan masa shopping beli baju sekolah nanti. Along angguk aje sambil tersenyum simpul dan kata bezz nya kalau hari-hari besday nanti boleh dapat hadiah selalu... boley bankrap orang Along ooi...


Dekat jam 7.00 malam tiba di rumah emak. Anak2 buah yang lain pun ada..apa lagi ..lagi sukalah anak-anak aku... Dalam jam 9.00 malam kek dikeluarkan dari fridge. Aku pun terperanjat. laa..buat susah-susah jer adik aku tu.. * kalau selalu2 ok jugak Tam..hehe* Azura minta tolong dari Kak Long suh belikan kek untuk Along.. Ceria sungguh muka Along masa tu.. Lepas potong kek; hadiah diberi pada Along yang kononnya dari sepupu2 dia lah (anak-anak Azura)... tak sabar-sabar dia buka..

Bila nak tidor pun, Along kepit jer hadiah2 tu.. bila suh simpan dia kata dia nak tidor ngan hadiah tu... Alahai anak.

Hari Ahad; jam 1.30ptg gerak ke rumah dan singgah di Bdr Tun Razak untuk hantar Azura.. (anak2 dia nak tinggal dengan nenek) Tiba di rumah jam 2.30ptg.

Jam 7 malam tu..hubby sampai. Tak jadi xtend hingga Rabu atas sebab yang tak dapat dielakkan. Last minute decision by management. Bila nampak jer abahnya...semua jerit macam lama tak jumpa... Aku pun suka hati.. Rasa lega...yelah..penat juga bila handle budak2 sorang diri ni...




kenapa nama Along ada H ibu ?...
Mak Longnya tersilap eja nama dia.. dari Fa'izin ke Fahizin.. perasan pulak dia...

Note :
Kami sekeluarga akan bertolak ke PD sebentar lagi sehingga hari Ahad nanti. Doakan kami sekeluarga selamat pergi dan kembali..


Till Now.


7 comments:

PuanPepel said...

waaa..g holiday yerrrr....

slmt pegi n balik :)

Unknown said...

monopoly set?alalla...Along kenapa x mintak kete sport sebuah...ahaha..
wah best nye shopping..

wah..cuti sakan kak rina sekeluarga..samat bercuti..

Anonymous said...

hepinyer anak ko besdey
bijak lak tu

messyremo said...

epi bday along..

anak kak Rina yg ni la yg de FB kan?hehe
terperasan mse bukak page akak ari tu..

bobhandburry said...

great blog.. keep up the good work.. kc 5 bintang untuk blog ni..
* * * * * :)

zu-
www.zuwairiaiman.com

Ayu Hussien said...

hp belated bsday Along...

sma kes ngan anak ayu lah ni, dpt hadiah mesti bwk tido..

Mike6015 said...

Bahagia betul keluarga Reen :)

Linky's Magical


ShoutMix chat widget