Wednesday, June 1, 2011

Dia

Tak tahu apa yang ditunggu
Rumah dah ada
Keta pun dah habis bayar
Kerja pun dah stabil
Alhamdulillah, jadi kepercayaan boss
Dah rezeki dia.


Bukan nak puji
Tapi beruntung emak dapat anak macam dia.
Kesiankan emak turun naik dari tingkat dua di BBSentul dulu
Dia beli rumah yang sekarang emak duduk di TPSemenyih
Emak nak cantikkan rumah, dia buat
Emak nak besarkan rumah..cucu ramai... dia buat
Emak nak kerusi itu, kerusi ini ...dia beli



Aku dah lama teringin makan nasi minyak dia
Kali terakhir abang dia 8 tahun lepas.
Tak sabar tunggu kesibukan buat kenduri kawen



Kejap ada gelfren, kejap tu macam tak ada
Ingatkan bila dia ada 'orang rumah'
Boleh temankan emak
Tapi bila ditanya .... "PHOBIA"
"Tengok kawan-kawan bercerai-berai, ...seram oghang " kata dia.

Ingatkan takut jadi macam dulu lagi..
macam yang pernah aku citer di entri ni pasal dia disantau dulu



Hari ni 1 June, Hari Jadi dia


"Selamat Hari Jadi buat adik ke lapan aku... Shamsul Affendi
Yang ke 31 tahun.
Semoga  segera terbuka hati untuk berkawen "



gambar atas : SA tahun lepas; kurus aje
gambar bawah : tahun ni ;emak & tiga hero (SA sibuk ke gym pulak sekarang ni)







26 comments:

nurkass said...

ooo..
adik kak reen ke..
kak reen anak ke berapa..
erkk..ada borang kosong tak..haha..:p

Daddy Ziyyad said...

Pakcik wife saya pun macam ni..kena betul2 slow talk dan pujuk org macam ni

cheqna said...

uhuk uhuk
kak rina tak pernah pun offer ke cheqna..hehehehehe
nway moga adik kak rina kan terbuka jugak pintu hatinya sui\atu hari nanti

Ms.Lilies said...

ni sama kes mcm abg sepupu saya dulu kak..umo 34 baru terbukak hati kawin

Acik Erna said...

selamat hari jadi buat adik reen..semoga cepat bertemu jodoh..

ainnoraini said...

same mcm anak buah saye reen...asyik kegym jer kejenye...tapi dia baru umo 20thn...

harus kene carikkan jodoh tu..

bujal X said...

hensem tuh~~

norh said...

kirim salam ke b'day boy..he he

kakngah said...

jgn dipaksa2..
sampai masanya nanti..

nur easy said...

insyaAllah..sampai masa y dah dijanjikan olehNya, adalah tu..;) salam hari lahir

Sz said...

adik k reen ni sebaya saya...
semoga cepat bertemu jodoh!

azian said...

kak reen...
tahun lepas kurus meh...skrang g gym???
wallawehhhh...mesti kawen tak ama agi nih....

kasihredha said...

jodoh belum sampai lagi ni reen.
semoga cepat brtemu jodohnya :)

Yunus Badawi said...

Happy Birthday Shamsul Affendi. Semoga diberkati Ilahi.

Yunus Badawi said...

Belum jumpa yg berkenan di hati lah tu. Nanti bila dah ada calon yg sesuai, takut tak menyempat2 hehehe

kaklong said...

hepi besday...!!!








alamak...tak ada calon la...klu ada blh gak kita jadi sedara...hehehehe!!!

Ati Masrif said...

hai..

siggah sat..kt dlm hutan ni ..sejuk :)

gadisBunga said...

ai boleh jadi calon. ngeeee~

tp kete, umah, hutang belajo tak abis bayo lagi~

baiklah. saya sedar saya tak sesuai. wuwuwu~

tapi apa2 pun...selamat hari lahir utk adik kReen tu. :D

julietchun said...

mungkin dia belum bersedia lagi tu. bagi dia masa.

Cik SHiNJU said...

Selamat Hari Lahir Shamsul Affendi...
Semoga cepat tawen...heheh

ana said...

rupa ada...blm smpi seru lg tu :)

Ann Huda (Ate) said...

Ate pantang tengok org bujang yg baik2..mesti ligat aja kepala nak memadukkan dg ramai adik-adik yg sopan santun baik budi di luar sana yg 'belum di sapa'.

GB, Norh tak nak ke jadi macam Bunda Khadijah Khuwailid? Memulakan langkah yg pertama..hehehe. Memandai aja Ate. Jangan marah ya Reen. Ate gurau aja.

Buat Adik Shamsul Afendi..
Moga Allah membukakan hati kamu tuk melengkapkan separuh dari agama. Selamat Hari Lahir. Moga usia yang ada di penuhi kebaikan dan keberkahan.

Lovely Kitchen said...

reen!!! windu gak ni....lama n merayap sini...byk yg berubah...moga ur younger bro bahagia dan sihat2 selalu...

sI tEDI said...

Happy Birthday untuk adik kak rina.

Hikmahnya.. dia dapat menumpukan sepenuh perhatian pada ibu! =))

Cik Pah said...

HEMM..hensem adik akak.. kerja bagus..

tapi bak kata org blom ada jodoh lagi.. pasti satu hari terbuka jua hatinya..

Ati Masrif said...

org lelaki kahwin lambat
tak pe reen..

apakata reen yg carikan

cikgu ke...ustazah ke :)

Linky's Magical


ShoutMix chat widget